۱۸ کاری که گردشگران هرگز نباید در کانادا انجام دهند!
20 ژوئن 2022 - 10:07
بازدید 520
3
کانادایی‌ها مردم خونگرم و مهمان‌نوازی هستند، اگر این طور نبود، این تعداد بالای گردشگر و مهاجر از سراسر جهان در کانادا چکار می‌کردند؟
ارسال توسط :
پ
پ

کانادایی‌ها مردم خونگرم و مهمان‌نوازی هستند، اگر این طور نبود، این تعداد بالای گردشگر و مهاجر از سراسر جهان در کانادا چکار می‌کردند؟ به‌عنوان کسی که قرار است در این کشور زندگی کند، لازم است با بایدها و نبایدهای بسیاری آشنا شوید. اینجا مردم، آزادی کامل دارند اما برای فرهنگ و آداب و رسوم ارزش زیادی قائل هستند پس لازم است به ارزش‌های آن‌ها احترام بگذارید تا یک زندگی مسالمت‌آمیز در کنار آن‌ها داشته باشید. در این مقاله ۱۸ کاری که گردشگران هرگز نباید در کانادا انجام دهند را بررسی خواهیم کرد، به این ترتیب دوران کوتاه سفر گردشگری شما به خوبی سپری خواهد شد.

کارهایی که نباید به‌عنوان گردشگر یا مهاجر در کانادا انجام دهید

وقتی وارد خاک کشوری دیگر می‌شوید با آداب و رسوم و فرهنگ جدیدی مواجه خواهید شد که برای ساکنان و شهروندان آن کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، پس به‌عنوان مهمان باید به این موارد احترام بگذارید. در ادامه به بررسی ۱۸ کاری که گردشگران هرگز نباید در کانادا انجام دهند می‌پردازیم.

  • تصور نکنید که تورنتو پایتخت کانادا است

فقط به این دلیل که تنها دو شهر مونترال و تورنتو برای ما بیشتر شناخته شده‌ هستند دلیل بر این نیست که یکی از این دو شهر پایتخت کانادا باشند. اتاوا به اندازه مونترال و تورنتو بزرگ و شلوغ نیست، اما پایتخت کانادا است.

  • در مورد روابط فرانسه و انگلیس اظهار نظر نکنید

روابط فرانسه و انگلیس در حال حاضر به اندازه کافی متشنج هست و کانادایی‌ها اصلا دوست ندارند که مهاجران در مورد رابطه این دو کشور اظهار نظر کنند. حاکمیت کبک با بسیاری از موضوعات حساس از نسل‌کشی گرفته تا انقلاب خشونت‌آمیز سر و کار دارد. اگر نمی‌خواهید رابطه خود را با مردم کانادا تیره و تار کنید، هرگز در مورد مسائل سیاسی و روابط میان فرانسه و انگلیس اظهار نظر نکنید. در مورد اینکه چرا فکر می‌کنید استان کبک نیز باید به کشور مستقل تبدیل شود، صحبت نکنید.

  • به کانادایی‌ها نگویید شبیه آمریکایی‌ها هستند

این نکته بیشتر باید مورد توجه گردشگران آمریکایی باشد. اگر تصور می‌کنید که کانادا از چند جنبه شبیه به ایالات متحده آمریکا است، نیازی نیست آن را عنوان کنید، چون خیلی از مردم کانادا از این اظهار نظر خوششان نمی‌آید. آمریکا و کانادا دو کشور کاملا مستقل هستند و قوانین، واحد پول، زبان، غذا و آب‌وهوای خاص خود را دارند.

  • فراموش نکنید که کانادایی‌ها از سیستم متریک استفاده می‌کنند

مردم کانادا از سیستم‌های متریک پوند، اینچ، لیتر، کیلومتر و سانتی‌متر استفاده می‌کنند، سعی کنید تبدیل این سیستم‌ها را یاد بگیرید تا به مشکلی بر نخورید.

  • هرگز با لهجه جعلی کانادایی چیزی نگویید

هر چقدر هم که زیبا و عجیب به نظر برسد، لهجه کانادایی اصلا شباهتی به لهجه صحبت کردن کانادایی‌های واقعی نیست. این بدان معنا نیست که کانادایی‌ها روش منحصربه‌فرد صحبت کردن خود را دارند. پس سعی نکنید برای اینکه بیشتر به آن‌ها نزدیک شوید با لهجه کانادایی صحبت کنید.

  • واحد پول کانادا را مسخره نکنید

این موضوع به احساسات کانادایی‌ها آسیب نمی‌زند، بلکه برای آن‌ها فقط آزادهنده است. واحد پول کانادا برای خود کانادایی‌ها ارزش زیادی دارد بنابراین لازم نیست آن را مسخره کنید.

  • در مورد این واقعیت که ملکه بریتانیا روی همه پول‌های کاناداست، اظهار نظر نکنید

اگر چه کانادایی‌ها به طور کلی هیچ وفاداری یا وابستگی خاصی به سلطنت بریتانیا ابراز نمی‌کنند، اما این یک واقعیت است که روی همه پول‌های کانادایی تصویری از ملکه بریتانیا می‌بینید. کانادا یک سلطنت مشروطه است و ملکه رئیس رسمی دولت است، پس به قوانین و پول این کشور احترام بگذارید و در مورد وجود تصویر ملکه بریتانیا روی پول کانادا اظهار نظر نکنید.

  • اندازه کانادا را دست کم نگیرید

کانادا کشور بزرگی است پس تصور نکنید که در طول یک بازدید کوتاه می‌توانید بیشتر آن را ببینید. برای رسیدن از شهری به شهر دیگر در کانادا باید سفرهای با مسافت طولانی را سپری کنید. بسیاری از گردشگران فاصله میان شهرهای کانادا را در نظر نگرفته و تصور می‌کنند در مدت کوتاهی می‌توانند تمام این کشور را ببینند.

تقریبا ۹۰% از نزدیک به ۱۰ میلیون کیلومتر مربع کانادا، غیرقابل سکونت است. این یک واقعیت بسیار عجیبی است و بیشتر جمعیت کانادا در همان ۱۰% قابل سکونت باقی‌مانده زندگی می‌کنند. این بدان معنی است که بیشتر کانادا طبیعتی وحشی، خالی از سکنه و بکر دارد. اما این بدان معنا نیست که کانادا کشور کوچکی است. کانادا کشور بسیار بزرگی است و تنها بنا به شرایط آب و هوایی بخش بزرگی از آن غیرقابل اسکان است. جالب است بدانید که جمعیت کانادا عمدتا به ایالت متحده نزدیک است و ۹۰% کانادایی‌ها در ۱۰۰ مایلی مرز ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کنند.

  • از تیم هورتون (Tim Horton) انتقاد نکنید

شاید از خودتان بپرسید که چرا تیم هورتون برای کانادا مهم است؟ این که فقط یک کافی شاپ است! نکته مهم اینجاست که شما اشتباه می‌کنید، تیم هورتون فقط یک کافی‌شاپ نیست و این نام برای کانادایی‌ها مترادف با میهن‌پرستی است. پس به هیچ عنوان از تیم هورتون انتقاد نکنید.

  • به عذرخواهی پاسخی مودبانه دهید

مردم کانادا در طول روز زیاد از کلمه متأسفم استفاده می‌کنند و انتظار دارند شما هم در پاسخ به عذرخواهی آن‌ها چیزی بگویید. چه تقصیر شما باید یا نه به هر حال شما هم باید عذرخواهی کنید.

جالب است بدانید که در سال ۲۰۰۹ و به دلیل اینکه مردم کانادا بسیار عذرخواهی می‌کردند، «قانون عذرخواهی» تصویب شد. در این قانون به وضوح مشخص شده که عذرخواهی تنها به معنی پذیرفتن تقصیر در یک اتفاق نیست بلکه در اصل به معنای «ابراز همدردی و پشیمانی» است. بنابراین اگر در کانادا کسی از شما عذرخواهی کرد به این معنی نیست که تقصیر یا مسئولیت کاری را در رابطه با موضوعی به گردن گرفته است، او می‌خواسته با شما همدردی کند.

  • فقط از شهرها دیدن نکنید

شهرهای باورنکردنی زیادی در کانادا وجود دارند، اما چالش اصلی اینجاست که این شهرها آنقدر از هم دور هستند که در زمان تعطیلات فقط می‌توانید تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها را ببینید. چون مسافت آن‌ها از یکدیگر زیاد است پس زمان زیادی را در راه خواهید بود. پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید از فرصت تعطیلات نهایت استفاده را ببرید، شب‌ها سفر کنید.

  • تا زمانی‌ که همه از وسایل نقلیه عمومی خارج نشده‌اند، وارد نشوید

وسایل نقلیه عمومی کانادا دو درب دارند که یکی در جلو و دیگری در عقب وسیله است. همه مردم از درب جلو وارد شده و از درب عقب خارج می‌شوند. اگر این روند در مورد وسیله نقلیه‌ای اتفاق نیافتاد صبر کنید تا همه خارج شوند و سپس وارد شوید. مردم کانادا از گردشگران می‌خواهند که قوانین را رعایت کنند و این برای داشتن سفری دلچسب ضروری خواهد بود.

  • هرگز نگویید که خوراکی پوتین (Poutine) دوست ندارید

همه کسانی که تا بحال پوتین را امتحان کرده‌اند از طعم آن خوششان آمده است. این غذا شامل سیب‌زمینی سرخ شده، کشک پنیر و نوعی سس قهوه‌ای رنگ است. هر چند وقت یکبار جشنواره پوتین در اوتاوا برگزار می‌شود. زیرا مردم کانادا خیلی این نوع سیب‌زمینی سرخ شده را دوست دارند. در این جشنواره تعداد زیادی کامیون‌های غذا وجود دارند که پوتین سرو می‌کنند و می‌توانید از یکی از آ‌ن‌ها یک پُرس پوتین بخرید. فقط توجه داشته باشید که چیزی غیر از کشک پنیر به پوتین اضافه نکنید، مثلا اضافه کردن سس کچاپ به پوتین کار جالبی از نظر کانادایی‌ها نخواهد بود.

  • نگویید که زمستان کانادا خیلی سرد است

همه کانادایی‌ها می‌دانند که هوا در زمستان خیلی سرد است، اما نیازی نیست این موضوع را به آن‌ها بگویید. اگر از کشوری گرم به کانادا سفر کرده‌اید، شاید این سرمای هوا برای شما محسوس‌تر باشد و بیشتر حسش کنید، اما واقعا نیازی نیست در مورد سرد بودن هوا چیزی به کانادایی‌ها بگویید.

  • بیمه مسافرتی را فراموش نکنید

بیمه مسافرتی همیشه هنگام سفر ایده خوبی خصوصا در کانادا خواهد بود. اگر شهروند کانادا نیستید اما به این کشور سفر کرده‌اید، لازم است نسبت به دریافت بیمه مسافرتی اقدام کنید تا در صورت آسیب دیدن یا ابتلا به بیماری بتوانید از خدمات درمانی این کشور استفاده کنید. در غیر این صورت باید هزینه زیادی را پرداخت کنید.

  • وقتی کانادایی‌ها زیاد می‌گویند «آه» (Eh) تعجب نکنید

بسته به اینکه به کدام شهر کانادا سفر کرده‌اید ممکن است کلمه Eh را زیاد یا کم بشنوید. در هر صورت در مورد اینکه کسی از این کلمه زیاد استفاده می‌کند، بحث نکنید. هرگز محلی‌ها و اهالی شهرهای کانادا را به دلیل استفاده زیاد از عذرخواهی یا Eh مسخره نکنید.

  • با خودتان کتابی که قبل از سال ۱۹۸۵ چاپ شده همراه نبرید

ممنوعیت چاپ کتاب‌های کودکان قبل از سال ۱۹۸۵ همچنان در ایالات متحده به قوت خود باقی است. این ممنوعیت به دلیل ترس از این بود که جوهر مورد استفاده در چاپ کتاب دارای سرب بود و این ماده برای کودکان بسیار خطرناک بود. کودکانی که به دلیل خوردن ورق‌های کتاب‌های قبل از سال ۱۹۸۵ دچار مشکلات سلامتی می‌شدند زیاد بودند و به همین دلیل هم کانادا ورود کتاب‌هایی که قبل از سال ۱۹۸۵ چاپ شده باشند را ممنوع کرده است. اگر کتاب کمیابی که چاپ آن متعلق به قبل از سال ۱۹۸۵ است همراه خود داشته باشید، جریمه خواهید شد.

  • نگویید که شربت افرا را دوست ندارید

درخت افرا با ظاهر برافراشته خود و اهمیتی که برای مردم کانادا دارد به نمادی از کشور کانادا تبدیل شده و برگ آن نیز روی پرچم کانادا نقش بسته است. کانادا بیش از ۸۰% شربت افرای جهان را تولید می‌کند و مقدار زیادی از این شربت به سراسر جهان فرستاده می‌شود. شربت افرا یک شیرین‌کننده طبیعی است و برای برداشت آن نیز جشنواره‌های زیادی در کانادا برگزار می‌شود. با توجه به اهمیت این شربت برای مردم کانادا، اگر از طعم آن را دوست ندارید هرگز عنوان نکنید.

جمع‌بندی

هر کشور آداب و رسوم و سنت‌های مختص به خود را دارد و هر چقدر یک کشور پهناورتر باشد، این رسوم گسترده‌تر خواهند بود. کانادا نیز کشور بزرگی است و مانند هر سرزمین دیگری سنت‌های مختص به خود را دارد بنابراین دور از انتظار نیست که این موارد برای مردم کانادا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد و انتظار داشته باشند، گردشگران به آن‌ها احترام بگذارند. در این مقاله به بررسی ۱۸ کاری که گردشگران هرگز نباید در کانادا انجام دهند پرداختیم. اگر به کانادا سفر کرده‌اید کمی از تجربه سفر خود و بایدها و نباید‌هایی که رعایت کردید برای ما بگویید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar