یادی از مسابقه هفت سین سال ۱۳۹۰
26 مارس 2014 - 18:45
بازدید 175
9

مسابقه هفت سین از سال ۱۳۸۸ آغاز شد. با یکسال وقفه، دومین دوره آن در سال ۱۳۹۰ با تغییرات فراوان و به صورت بسیار گسترده و در چند گام انجام پذیرفت که در هر گام، برندگانی معرفی می‌شدند و برنده نهایی در گام آخر تعیین شد. در اینجا به بهانه مسابقه هفت سین سال ۱۳۹۳، […]

ارسال توسط :
پ
پ

مسابقه هفت سین از سال ۱۳۸۸ آغاز شد. با یکسال وقفه، دومین دوره آن در سال ۱۳۹۰ با تغییرات فراوان و به صورت بسیار گسترده و در چند گام انجام پذیرفت که در هر گام، برندگانی معرفی می‌شدند و برنده نهایی در گام آخر تعیین شد. در اینجا به بهانه مسابقه هفت سین سال ۱۳۹۳، بد نیست که نگاهی داشته باشیم به دومین دوره و با برنده آن تجدید آشنایی کنیم. [برای آشنایی با جزییات مسابقه هفت سین سال ۱۳۹۳، اینجا را ببینید.]

 

شیوه برگزاری مسابقه

این مسابقه در دو مرحله  و به وسعت پنج قاره برگزار شد.

مرحله اول: پاسخ به سوالات در دو دوره، هر دوره دارای جایزه مستقل؛ برندگان نهایی عکس سفره‌ها را فرستادند.

مرحله دوم:در پنج دوره عکس‌ها بر اساس نظر عموم مخاطبان داوری شدند و در هر دوره تعدادی از منتخبان به دوره بعد رفتند؛ به برگزیدگان هر دوره جایزه تعلق گرفت؛ به‌علاوه، در هر دوره به تعدادی از داوران نیز جایزه اهدا گردید.

برای آشنایی با مسابقه دوره دوم به اینجا بروید.

 

اعلام نتایج

همان‌طور که بیان شد این مسابقه برندگان زیادی داشت چون در پایان هر گام، تعدادی برنده اعلام می‌شد و با سخت تر شدن گام‌ها و شدت گرفتن رقابت، بر ارزش جوایز هم افزوده می‌شد. در نهایت این سه تن برنده گام نهایی شدند که نفر اول، برنده بزرگ مسابقه و نفر اول کل مسابقه شناخته شد:

نفر اول، برنده نهایی و اصلی مسابقه در سال ۱۳۹۰، سرکار خانم کاملیا خشنود ساکن چین،

نفر دوم، سرکار خانم هاجر کلاه‌دوزان ساکن ایران،

نفر سوم، جناب آقای مجید شماعی‌زاده ساکن چین،

برای آشنایی با همه نتایج این مسابقه، این صفحه را ببینید.

 

آشنایی با برنده نهایی هفت سین ۱۳۹۰

برنده رتبه اول آخرین گام مسابقه هفت سین و در واقع، رتبه اول کل مسابقه در سال ۱۳۹۰، بر اساس آرا داوری مردمی، خانم کاملیا خوشنود بودند.

خانم خوشنود، متولد شهریور ۱۳۵۳ در تهران، در آن زمان، به همراه همسر و دو فرزندش در شهر پکن اقامت داشتند تا با شرکت خود در مسابقه به شعار مسابقه، «مسابقه‌ای به وسعت پنج قاره» واقعیت ببخشند! خانم خشنود فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته طراحی صنعتی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران هستند و در حال فراگیری زبان چینی بودند و امیدواریم که به این کار دشوار ادامه داده باشند. سفره طراحی شده توسط ایشان (یا در واقع سفره‌های طراحی شده) حاصل کنار هم قرار دادن خلاقانه عناصر اصلی سفره، در یک فرم سنتی بود که با استقبال گسترده داوران روبرو شد.

خود ایشان در بخشی از گفتگو با سایت پارس‌کانادا فلسفه کارشان را این طور توصیف کرده‌اند: «ایده اصلی من ساده کردن امکان ایجاد تنوع در سفره هفت سین بوده است. معمولا سفره هفت سین در روز اول عید برای اعضای خانواده جذابیت خاصی دارد. ولی بعد از گذشت چند روز، به علت یکنواختی اصلا دیده نمی‌شود و تا روز سیزدهم فروردین فقط به خاطر رسم معمول برچیده نشده و در محل ثابتی که برای آن در نظر گرفته شده است باقی می‌ماند. در طرح ارائه شده‌ی من، ایده جدید و متفاوت، امکان تغییر چیدمان سفره و ایجاد جذابیت و تنوع در هریک از سیزده روز اول سال می‌باشد. به طوری که سفره هفت سین به عنوان عنصری پویا و نو هر روز جلوه تازه‌ای به محیط خانه ببخشد. لازم به ذکر است که من چیدمان‌های زیادی برای این سفره در نظر گرفته و طراحی کردم، ولی به علت محدودیت تعداد عکس‌های ارسالی برای مسابقه، فقط ۷ چیدمان مختلف آن را عکاسی کرده، برای مسابقه فرستادم.»

شما می‌توانید متن کامل این گفتگوی خواندنی را در اینجا ببینید.

و نهایتا در شبی به یادماندنی، مراسم اهدا جوایز و تقدیر از برندگان و برگزارکنندگان مسابقه انجام شد. گزارش این مراسم را اینجا ببینید.

 

هفت سین ۹۳ در جریان است…

اگر علاقه‌مند هستید شما هم می‌توانید با ارسال عکس سفره هفت سین خود در مسابقه شرکت کنید و یا اینکه با اعلام نظر و داوری در مورد سفره های بخش مسابقه، برای دریافت جایزه داوری، شانس خود را امتحان کنید. چرا همین الان شروع نمی‌کنید؟ فقط کافیست به این صفحه بروید. رای‌گیری از سیزده فروردین آغاز می‌شود.

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar