گزارشی از عملکرد اکسپرس انتری در سه ماه اول سال 2021
06 آوریل 2021 - 20:38
بازدید 429
9

یک چهارم آغازین سال 2021 درخشان ترین دوره از زمان راه اندازی اکسپرس انتری در سال 2015 بوده است. کانادا در سه ماه اول سال 2021، برای 44،124 متقاضی مهاجرت دعوتنامه صادر کرده است، که بیشترین میزان در این بازه زمانی، از زمان راه اندازی اکسپرس انتری در سال 2015 می باشد. اکسپرس انتری مسیر […]

ارسال توسط :
پ
پ

یک چهارم آغازین سال 2021 درخشان ترین دوره از زمان راه اندازی اکسپرس انتری در سال 2015 بوده است.

کانادا در سه ماه اول سال 2021، برای 44،124 متقاضی مهاجرت دعوتنامه صادر کرده است، که بیشترین میزان در این بازه زمانی، از زمان راه اندازی اکسپرس انتری در سال 2015 می باشد.

اکسپرس انتری مسیر اصلی کانادا برای استقبال از مهاجران گروه اقتصادی است. در وهله اول، متقاضیان باید معیارهای واجد شرایط در یکی از سه برنامه نیروی کار متخصص را که توسط اکسپرس انتری مدیریت می شود، داشته باشند. این افراد پروفایل خود را روی وبسایت دولت کانادا بارگذاری کرده، و امتیازی در «سیستم جامع رتبه بندی» (CRS) بر اساس عوامل سرمایه انسانی (مانند سن، تحصیلات، مهارت های زبان، و سابقه کار)، کسب می کنند.

در مرحله دوم، «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) از طریق انتخاب های اکسپرس انتری، متقاضیان واجد شرایط را برای درخواست اقامت دائم دعوت می کند. به طور کلی، «IRCC» انتخاب ها را هر دو هفته یک بار برگزار می کند، اما به دلیل همه گیری کرونا، موقتاً از این روند دور شده است. در حال حاضر، «IRCC» متقاضیانی را در اولویت قرار داده که در کانادا هستند. به این ترتیب، در حال برگزاری انتخاب های «برنامه ای» می باشد.

 

روند جدید: انتخاب های «برنامه ای»

کانادا علیرغم محدودیت های سفر که از ماه مارس 2020 اعمال شده است، انتخاب های اکسپرس انتری را در طول همه گیری، برگزار کرده است.

بسیاری از اتباع خارجی از محدودیت های سفر معاف هستند؛ از جمله اعضای درجه یک خانواده شهروندان کانادایی و مقیمان دائم، برخی از نیروی کار موقت خارجی، و برخی از دانشجویان بین الملل. با این حال، به استثنای موارد محدود، مهاجران «گروه اقتصادی» خارج از کانادا که به تازگی برای اقامت دائم تأیید شده اند، نتوانسته اند طی همه گیری به کانادا بیایند.

به عنوان راه حل، «IRCC» به برگزاری انتخاب های «برنامه ای» رو آورده است. با اینکه قبل از همه گیری کرونا، معمولاً همه متقاضیان اکسپرس انتری در نظر گرفته می شدند، اکنون متقاضیانی در اولویت هستند که یا نیازهای مبرم بازار کار را برآورده می کنند، یا در حال حاضر در کانادا حضور دارند. افرادی که به طور خاص تحت تأثیر این تغییر سیاست قرار می گیرند، متقاضیان واجد شرایط «برنامه نیروی کار متخصص فدرال» (FSWP) هستند، که پیش از دوران کرونا، بخش عمده متقاضیان اکسپرس انتری را تشکیل می دادند.

در سه ماه اول سال 2021، «IRCC» انتخاب های اکسپرس انتری «برنامه انتخاب استانی» (PNP) و «برنامه تجربه کانادایی» (CEC) را به طور متناوب برگزار کرده است. کانادا در سه ماه اول، 10 انتخاب اکسپرس انتری برگزار کرد، که شش مورد از آنها مختص «PNP»، و چهار مورد مختص «CEC» بود. در مجموع، 41708 دعوتنامه به متقاضیان «CEC»، و 2416 دعوتنامه به متقاضیان «PNP» تعلق گرفت.

هر استان یا قلمرو دارای «PNP» است (به جز نوناووت و کبک). استان ها به منظور توسعه اقتصادی مناطق خود، از نیروی کار متخصص استقبال می کنند. «CEC» یک مسیر مهاجرت برای افرادی است که در کانادا تحصیل یا کار کرده اند. متقاضیان باید حداقل یک سال سابقه کار کانادایی داشته، و حداقل شرایط زبان را برآورده کنند.

 

انتخاب 13 فوریه 2021: بخش اصلی این سه ماه درخشان

«IRCC» طی انتخابی بی سابقه در روز 13 فوریه، 27،332 متقاضی مهاجرت را برای درخواست اقامت دائم دعوت کرد. در دومین انتخاب بزرگ اکسپرس انتری تاکنون، «IRCC» تنها 5000 متقاضی را دعوت کرده است.

در انتخاب 13 فوریه، تنها متقاضیان «CEC» دعوت شدند. آنها برای دریافت دعوتنامه به امتیاز «CRS» 75 نیاز داشتند، که کمترین امتیاز مورد نیاز تاکنون بوده است. پیش از این انتخاب، حداقل «CRS» معمولاً بیش از 400 امتیاز بود.

این انتخاب 62 درصد از کل «ITA»های صادر شده در این سه ماه را به خود اختصاص داده است. قبل از این بازه زمانی، «IRCC» این تعداد دعوتنامه را در یک دوره سه ماهه صادر می کرد. این انتخاب استثنایی تابعی از همه گیری کرونا بود.

در سه ماه اول سال 2020، کانادا مجموعاً 22،600 متقاضی مهاجرت را برای درخواست اقامت دائم دعوت کرده است.

این تعداد در سه ماه اول سال جاری، تقریباً دو برابر شده است، زیرا «IRCC» قصد جبران کمبود مهاجرت سال گذشته را دارد. کانادا هدف استقبال از 341،000 مهاجر جدید را در سال 2020 داشت؛ اما با شروع کووید19، مهاجرت کانادایی به پایین ترین سطح خود پس از سال 1998 رسید.

برای جبران این کمبود، «IRCC» بلندپروازانه ترین اهداف مهاجرتی در تاریخ کانادا را در نظر گرفت. کانادا قصد دارد در سال 2021، از 401،000 مقیم دائم جدید استقبال کند. متقاضیان اکسپرس انتری یک چهارم این افراد را تشکیل می دهند.

با درک تأثیر کووید19 بر مهاجرت، کانادا متقاضیان «CEC» را در اولویت قرار داده است. طبق گفته «IRCC»، حدود 90 درصد این افراد به احتمال زیاد در کانادا حضور دارند.

 

«PNP»های همسو با اکسپرس انتری

بسیاری از زیرشاخه های «PNP» با سیستم اکسپرس انتری فدرال مطابقت دارند. به این معنا که استان ها و قلمروها از متقاضیان مهاجرتی که دارای پروفایلی در استخر اکسپرس انتری هستند، برای درخواست نامزدی استانی دعوت به عمل می آورند.

این موضوع به نفع متقاضیان است، زیرا نامزدی استانی 600 امتیاز «CRS» فوق العاده را برای آنها به همراه خواهد داشت، که دریافت «ITA» را در انتخاب آتی اکسپرس انتری، تضمین خواهد کرد.

آلبرتا، بریتیش کلمبیا، منیتوبا، نوا اسکوشیا، انتاریو، جزیره پرنس ادوارد، و ساسکاچوان در سال جاری، دعوتنامه هایی را برای متقاضیان اکسپرس انتری صادر کرده اند.

 

چشم انداز سه ماه دوم سال جاری و پس از آن

«IRCC» سه ماه دوم سال 2021 را با دعوت از 5000 متقاضی «CEC» در روز اول آوریل، آغاز کرد.

انتظار می رود «IRCC» در چند ماه آینده، به برگزاری انتخاب های مختص «CEC» و «PNP» ادامه دهد. با این حال، از آنجا که در نیمه دوم سال 2020، به انتخاب های «تمام برنامه ای» بازگشت، ممکن است همین روند را در سال جاری پیش گیرد. بدین ترتیب، «IRCC» قادر خواهد بود تا متقاضیان بیشتری را برای دستیابی به هدف 401،000 مهاجر جدید در سال 2021، دعوت کند.. سپس با برگزاری انتخاب های «تمام برنامه ای» در نیمه دوم سال جاری (زمانی که محدودیت های سفر لغو شده باشند)، می تواند از متقاضیان برنامه هایی مانند «FSWP» دعوت به عمل آورد.

پس از انتخاب اکسپرس انتری در روز 13 فوریه، «IRCC» اظهار داشت که با بهبود وضعیت کووید19، قصد استقبال از متقاضیان خارج از کشور را دارد.

در پایان، جای امیدواری بسیاری برای کانادا وجود دارد؛ زیرا اکثر جمعیت این کشور تا تابستان واکسینه خواهند شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar