گرایش‌های بازار کار در سال ۲۰۱۴
18 فوریه 2014 - 5:11
بازدید 280
11

از وبسایت BenefitsCanada/برگردان نادیا غیوری   آقایان و خانم‌های کارفرما، لطفا از مطالبی که در مورد گرایش‌های بازار کار امسال می‌گوییم یادداشت‌برداری کنید! بر اساس بررسی انجام‌شده توسط موسسه تحقیقاتی CareerBuilder، هفت گرایش مهمی که در سال ۲۰۱۴ باید به آنها توجه داشت اینها هستند: مشاغل وابسته به حوزه‌های علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضی (STEM) […]

ارسال توسط :
پ
پ

از وبسایت BenefitsCanada/برگردان نادیا غیوری

 

آقایان و خانم‌های کارفرما، لطفا از مطالبی که در مورد گرایش‌های بازار کار امسال می‌گوییم یادداشت‌برداری کنید!

بر اساس بررسی انجام‌شده توسط موسسه تحقیقاتی CareerBuilder، هفت گرایش مهمی که در سال ۲۰۱۴ باید به آنها توجه داشت اینها هستند:

مشاغل وابسته به حوزه‌های علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضی (STEM) از جمله مشاغلی هستند که به رشد خود ادامه خواهند داد- انتظار می‌رود که تعداد مشاغل موجود در این گروه‌ افزایش پیدا کنند زیرا حدودا نزدیک به ۳۸ درصد از شرکت‌های مرتبط با این زمینه‌ها در نظر دارند تا در ۱۲ ماه آینده شغل‌های تازه در خود ایجاد کنند. 

استخدام تمام‌وقت- کارفرمایان در طیف متنوعی از مشاغل در نظر دارند تا نیروهای تمام‌وقت را در سطوح مختلف و برای کارهای مختلف به کار بگیرند.

شرکت‌ها بیشتر به استخدام نیروهای موقت و قراردادی نظر دارند-  ۶۱ درصد از شرکت‌ها در نظر دارند تا طی ۱۲ ماه  آینده نیروهای موقت یا قراردادی استخدام کنند. ۴۵ درصد از این تعداد نیز در فکر این هستند تا برخی از نیروهای موقت خود را به نیروی تمام‌وقت تبدیل کنند تا به این ترتیب این عده به اعضای ثابت شرکت آنها تبدیل شوند.

کمبود نیروی ماهر – در حالی که می‌توان رشد میزان استخدام نیروهای بسیار ماهر و متخصص را از نشانه‌های مثبت اقتصادی دانست، اما شرکت‌ها برای تامین نیازهای خود در مورد این‌گونه از نیروها با مشکل مواجه هستند. ۳۸ درصد از کارفرمایان می‌گویند که برخی اوقات تا سه ماه یا بیشتر برای این‌گونه مشاغل در شرکت خود نیروی کار مناسب پیدا نمی‌کنند.

شرکت‌ها به‌جای این که منتظر نیروی عالی باشند،‌ سعی می‌کنند تا خود این نیروی عالی را تربیت کنند – به دلیل وجود معضل کمبود نیروی ماهر، ۵۵ درصد از کارفرمایان تصمیم دارند تا نیروهایی را که در حوزه فعالیت ‌آنها مهارتی ندارند آموزش دهند و در سال ۲۰۱۴ آنها را استخدام کنند. ۳۶ درصد کارفرمایان نیز قصد دارند تا نیروهای فعلی خود را برای ارتقای سطح دانش و مهارت به ادامه تحصیل وادارند و پرداخت تمام هزینه تحصیل یا بخشی از آن را نیز بر عهده بگیرند.

شرکت‌ها به استخدام از میان دانش‌آموزان دبیرستانی نظر دارند – شرکت‌های بیشتری برای این‌که خود را از داشتن یک جریان ثابت از جویندگان کار مطمئن سازند، به ارتباط با نسل آینده نیروهای کار روی آورده‌اند. در این بررسی ۳۶ درصد از مدیران استخدام، موقعیت‌های شغلی در شرکت خود را به دانش‌آموزان دبیرستانی یا حتی جوان‌تر پیشنهاد داده‌اند و ۳۱ درصد نیز در نظر دارند تا در سال ۲۰۱۴ این کار را انجام دهند. 

در سال جدید میزان پاداش‌ها افزایش می‌یابد – شرکت‌ها برای جذب و به کارگیری نیروهای خوب، به‌خصوص در مورد مشاغلی که نیروی کافی برای آنها وجود ندارد، باید دستمزدهای خوبی را هم پیشنهاد بدهند. در مورد برخی مشاغل، پاداش به یکی از موارد رقابت برای جذب نیرو بدل شده است و ۳۳ درصد از شرکت‌ها نیز در نظر دارند تا در سال ۲۰۱۴ میزان پاداش‌های خود را افزایش دهند. 

آقای برنت رسماسن، رئیس CareerBuilder North America می‌گوید: «با آغاز سال ۲۰۱۴میلادی، ۶۲ درصد از شرکت‌های کانادایی گفته‌اند که از نظر مالی نسبت به سال گذشته در موقعیت بهتری قرار دارند و ۶۱ درصد آنها نیز انتظار دارند که در نیمه نخست سال افزایش فروش داشته باشند. با در نظر گرفتن این امر، ما نیز پیش‌بینی می‌کنیم که در این سال میزان استخدام نیرو در حوزه‌هایی که در افزایش فروش نقش دارند از جمله خدمات مشتریان، تکنولوژی اطلاعات و تحقیقات و توسعه با رشد همراه باشد.»  

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar