کمک دولت کانادا به کاریابی هرچه سریع‌تر مهاجران تازه‌وارد
04 آگوست 2014 - 2:34
بازدید 309
9

آقایان جیسن کنی، ‌وزیر اشتغال و توسعه و وزیر چند فرهنگی و کریس الکساندر، وزیر شهروندی و مهاجرت اعلام کردند که دولت کانادا با همراهی دولت‌های استانی و قلمرویی قصد دارد تا روند ارزیابی مدارک تخصصی 10 رشته اولویت‌دار دیگر در حوزه رشته‌های فنی و نیز پزشکی را سرعت دهد. اعلام این مطلب توسط این […]

ارسال توسط :
پ
پ

آقایان جیسن کنی، ‌وزیر اشتغال و توسعه و وزیر چند فرهنگی و کریس الکساندر، وزیر شهروندی و مهاجرت اعلام کردند که دولت کانادا با همراهی دولت‌های استانی و قلمرویی قصد دارد تا روند ارزیابی مدارک تخصصی 10 رشته اولویت‌دار دیگر در حوزه رشته‌های فنی و نیز پزشکی را سرعت دهد. اعلام این مطلب توسط این دو در دو مناسبت مختلف در شهرهای ونکور و تورنتو انجام شد.

این ده شغل اولویت‌دار عبارتند از: زمین‌شناس، نجار، برقکار، تکنسین تجهیزات سنگین، اپراتوری تجهیزات سنگین، جوشکار، متخصص شنوایی سنجی و آسیب‌شناسان گفتار و زبان، ماماها، روان‌شناسان و بالاخره وکلا.

آقای کنی اعلام کرد که مشاغل فنی‌-حرفه‌ای مذکور به دلیل نیاز بالا به آنها در بخش‌هایی از کشور انتخاب شده‌اند و دلیل گزینش تخصص‌های بهداشتی نامبرده نیز این بوده که شاغلان در این رشته‌ها می‌توانند به رفع کمبود نیروی کار در این زمینه‌ها کمک بسیاری کرده و سبب ارتقای سطح کیفی زندگی کانادایی‌ها شوند.   

این مشاغل بخشی از چارچوب ملی هستند که با هدف تسریع در به رسمیت‌ شناختن مدارک متخصصان خارجی تعریف شده است. برای مشاغل دارای اولویت خدمات استانداردی مشخص شده و به این ترتیب مدارک این دسته از متخصصان خارجی در هر کجای کانادا که باشند ظرف یک سال بررسی می‌شود.

نکات مهم:

  • در این چارچوب مهاجران متخصص تازه‌وارد در 14 رشته شغلی اولویت‌دار، ازجمله 2 هزار متخصص داروساز، 1 هزار و 200 دندان‌پزشک و 5 هزار و 600 مهندس، ‌از مزایای حاصل از این طرح بهره‌مند خواهند شد. ‌
  • علاوه بر این دولت کانادا برای تسهیل جریان مهاجرت نیروهای متخصص به کانادا و کمک به رفع کمبودهای جدی در صنعت ساخت و ساز،‌‌ برنامه نیروهای متخصص فنی- حرفه‌ای را نیز راه‌اندازی نموده است. در این برنامه متقاضیان بر اساس ضوابطی که بیشتر بر آموزش‌های عملی و تجربه کاری تاکید دارد، انتخاب می‌شوند. در حال حاضر در مجموع تعداد 90 رشته شغلی برای ارزیابی تحت این برنامه واجد شرایط لازم هستند.
  • دولت کانادا طی یک پروژه آزمایشی وام‌های کوچکی به نیروهای متخصص و تحصیل‌کرده خارجی اعطا می‌کند تا بتوانند با کمک آن هزینه های مربوط به تایید و ارزیابی مدارک خود را تامین و پرداخت نمایند. تا به امروز بیش از 1 هزار و 300 نیروی متخصص مهاجر از این وام‌های کوچک استفاده کرده‌اند.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar