کاهش امتیاز «CRS» به ۳۶۰ در جدیدترین انتخاب استانی آلبرتا
04 فوریه 2021 - 23:00
بازدید 504
10

آلبرتا طی دومین انتخاب در ماه ژانویه، تعداد دعوتنامه ها را دو برابر افزایش داد. آلبرتا جزئیات دومین انتخاب سال را که در ماه ژانویه برگزار شد، منتشر کرده است. در تاریخ 28 ژانویه، «برنامه انتخاب استانی آلبرتا» (AINP) 100 دعوتنامه برای متقاضیان اکسپرس انتری صادر کرد، که دارای حداقل امتیاز 360 در «سیستم جامع […]

ارسال توسط :
پ
پ

آلبرتا طی دومین انتخاب در ماه ژانویه، تعداد دعوتنامه ها را دو برابر افزایش داد.

آلبرتا جزئیات دومین انتخاب سال را که در ماه ژانویه برگزار شد، منتشر کرده است.

در تاریخ 28 ژانویه، «برنامه انتخاب استانی آلبرتا» (AINP) 100 دعوتنامه برای متقاضیان اکسپرس انتری صادر کرد، که دارای حداقل امتیاز 360 در «سیستم جامع رتبه بندی» (CRS) بودند. افراد دعوت شده اکنون می توانند برای نامزدی استانی تحت زیرشاخه «اکسپرس انتری آلبرتا» اقدام کنند.

اولین مرحله برای دریافت نامزدی استانی از طریق این «برنامه انتخاب استانی» (PNP)، ورود به سیستم اکسپرس انتری است.

اکسپرس انتری درواقع سیستم مدیریت برنامه کانادا برای سه مسیر مهاجرت فدرال است که شامل «برنامه نیروی کار متخصص فدرال» (FSWP)، «برنامه نیروی کار ماهر فدرال»(FSTP) ، و «برنامه تجربه کانادایی» (CEC) می باشد.

به متقاضیان واجد شرایط مهاجرت امتیازاتی براساس «CRS» داده می شود. این امتیازات به عواملی تعلق می گیرد که به مهاجران احتمالی کمک می کند تا در بازار کار کانادا، موفق شوند. این عوامل شامل سن، تحصیلات، سابقه کار، توانایی زبان در انگلیسی یا فرانسه، و موارد دیگر است.

تقریباً هر دو هفته یک بار، «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) تحت انتخاب اکسپرس انتری، متقاضیان را برای درخواست مهاجرت دعوت می کند. افراد دارای بالاترین امتیاز، «دعوتنامه برای ارسال درخواست» (ITA) را برای اقامت دائم کانادا دریافت می کنند. در صورت واجد شرایط بودن، «تأییدیه اقامت دائم» را دریافت کرده، و قادر به مهاجرت به کانادا خواهند بود. پس از آن، آنها جزو مقیمان دائم به شمار می آیند.

در صورتی که متقاضیان از آلبرتا نامزدی استانی دریافت کرده باشند، 600 امتیاز «CRS» به مجموع امتیازات خود اضافه می کنند. با توجه به اینکه بیشتر انتخاب های اکسپرس انتری حداقل امتیاز مورد نیاز «CRS» حدود 400 را دارند، این امتیازات فوق العاده دریافت «ITA» را برای متقاضیان اکسپرس انتری تضمین خواهد کرد.

 

زیرشاخه اکسپرس انتری آلبرتا

متقاضیان در سیستم اکسپرس انتری می توانند برای درخواست نامزدی استانی از آلبرتا، و همچنین سایر استان های دارای «PNP» همسو با اکسپرس انتری، دعوتنامه دریافت کنند. آنها باید دارای سابقه کار در مشاغل واجد شرایطی باشند که از توسعه اقتصادی استان پشتیبانی می کنند.

«AINP» لیستی از مشاغل را ارائه می دهد که مد نظر استان نخواهند بود. سایر مشاغل ممکن است در نظر گرفته شوند.

در اول ماه نوامبر سال 2020، دولت فدرال تعداد مشاغلی را که واجد دریافت «ارزیابی میزان تاثیر بر بازار کار LMIA» در آلبرتا نیستند، افزایش داد. با این حال، متقاضیانی که در تاریخ 1 نوامبر 2020 یا پس از آن، «فرم ابراز علاقه مندی» (NOI) دریافت کرده اند، می توانند از طریق زیرشاخه اکسپرس انتری آلبرتا انتخاب شوند. (حتی اگر در مشاغلی مشغول به کار باشند که دولت فدرال از صدور «LMIA» برای آن خودداری کند.)

آلبرتا در سال 2020، مجاز به صدور 6،250 گواهی نامزدی استانی بود. با این حال، به دلیل کووید19، آلبرتا قصد داشت فقط 4000 گواهی نامزدی صادر کند. «AINP» تا ماه ​​ژوئن 2020، این 4000 گواهی را صادر کرد. به همین دلیل برای نیمه دوم سال هیچ انتخابی صورت نگرفته است.

تعداد گواهی های نامزدی استانی که «AINP» می تواند در سال 2021 صادر کند، هنوز مشخص نیست.

 

منبع خبر: alberta.ca, January 2021

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar