کاهش امتیاز «سیستم جامع رتبه‌بندی» در جدیدترین انتخاب اکسپرس انتری
24 دسامبر 2020 - 23:33
بازدید 457
14

کانادا در سال جاری، 107،350 دعوتنامه برای متقاضیان اکسپرس انتری ارسال کرده است حداقل امتیاز قابل قبول اکسپرس انتری نسبت به دو دوره قبلی، کمی افت داشته است. کانادا در روز 23 دسامبر، 5000 متقاضی مهاجرت را با امتیاز «سیستم جامع رتبه بندی» (CRS) حداقل 468 دعوت کرد. نیاز جدید «CRS» کمی کمتر از انتخاب […]

ارسال توسط :
پ
پ

کانادا در سال جاری، 107،350 دعوتنامه برای متقاضیان اکسپرس انتری ارسال کرده است

حداقل امتیاز قابل قبول اکسپرس انتری نسبت به دو دوره قبلی، کمی افت داشته است.

کانادا در روز 23 دسامبر، 5000 متقاضی مهاجرت را با امتیاز «سیستم جامع رتبه بندی» (CRS) حداقل 468 دعوت کرد.

نیاز جدید «CRS» کمی کمتر از انتخاب قبلی در 9 دسامبر بوده است. (که متقاضیان به حداقل امتیاز 469 نیاز داشتند.)

انتخاب اخیر تعداد «دعوتنامه ها برای درخواست» (ITA) صادر شده در سال جاری را به 107،350 می رساند که یک رکورد جدید به حساب می آید.

در این انتخاب، برای چهارمین دور متوالی 5000 «ITA» برای متقاضیان اقامت دائم کانادا صادر شد. از روز 2 سپتامبر، تعداد «ITA» صادر شده در انتخاب های تمام برنامه های اکسپرس انتری افزایش یافته است.

در ماه های ابتدایی همه گیری کرونا و طی شدیدترین محدودیت های سفر، «اداره مهاجرت،پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) فقط انتخاب های برنامه ای را انجام می داد. از آن زمان به بعد (و علی رغم همه گیری کووید19)، دولت کانادا اقداماتی را برای تسهیل روند مهاجرت در بیشتر برنامه های خود و اطمینان از انتخاب مداوم نیروی کار متخصص برای اقامت دائم انجام داده است.

«اکسپرس انتری» سیستم مدیریت برنامه مهاجرت کانادا برای سه برنامه گروه اقتصادی فدرال است: «برنامه نیروی کار متخصص فدرال»، «برنامه نیروی کار ماهر فدرال»، و «برنامه تجربه کانادایی».

به متقاضیان این برنامه ها و همچنین برخی از «انتخاب های استانی» (PNP)  بر اساس «CRS» امتیاز داده می شود. امتیازات بسته به عوامل سرمایه انسانی افراد (مانند سن، تحصیلات، سابقه کار، و توانایی زبان به زبان انگلیسی یا فرانسه) اعطا می شوند.

متقاضیان با بالاترین امتیاز، «ITA» را برای درخواست اقامت دائم کانادا دریافت خواهند کرد.

در صورت تساوی بین نامزدها، «IRCC» قانون تعیین اولویت پذیرش در وضعیت تساوی را اعمال می کند. متقاضیانی که امتیاز «CRS» آنها 468 یا بیشتر بود، برای دریافت دعوتنامه باید پروفایل اکسپرس انتری خود را تا قبل از 4 ژوئن ۲۰۲۰، ساعت 13:39:44 به وقت کانادا تکمیل می کردند.

انتخاب دیروز در ادامه روند کاهش امتیاز «CRS» در چهار انتخاب اخیر برگزار شد. این روند بر اساس فاصله منظم و دو هفته ای بین انتخاب های انجام شده توسط «IRCC» از ماه سپتامبر تا کنون، و همچنین تعداد بالای «ITA»های صادر شده در انتخاب های اخیر، تا حدودی قابل توضیح می باشد.

با توجه به اهداف پذیرش بالایی که اخیراً برای سه برنامه مدیریت شده توسط «اکسپرس انتری» و همچنین «PNP» منظور شده، کانادا رکورد جدیدی را در تعداد «ITA»ها ثبت کرده است. امسال برای اولین بار در تاریخ اکسپرس انتری (از سال 2015 تا کنون) تعداد «ITA» ها از 100000 مورد فراتر رفت.

تعدادی از زیرشاخه های انتخاب استانی مرتبط با اکسپرس انتری در هفته های اخیر فعال بوده اند.

استان هایی مانند انتاریو، نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد، منیتوبا، ساسکاچوان، و بریتیش کلمبیا، همگی در چهار هفته گذشته انتخاب استانی مرتبط با اکسپرس انتری را انجام داده اند.

متقاضیان اکسپرس انتری که نامزدی استانی دریافت می کنند، 600 امتیاز فوق العاده «CRS» دریافت کرده و برای «ITA» در اولویت قرار خواهند گرفت.

این 600 امتیاز خصوصاً برای متقاضیانی که امتیاز «CRS» پایین تری دارند و هنوز در انتخاب اکسپرس انتری فدرال قبول نشده اند، ارزشمند است.

 

منبع خبر: canada.ca, December 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar