چگونه در سال ۲۰۲۲ به کانادا مهاجرت کنیم؟
02 ژانویه 2022 - 10:16
بازدید 574
11
در این مطلب قصد داریم خلاصه ایی از برنامه های مهاجرتی به کانادا بپردازیم:
ارسال توسط :
پ
پ

در این مطلب قصد داریم خلاصه ایی از برنامه های مهاجرتی به کانادا بپردازیم:

اکسپرس انتری، برنامه مهاجرتی استانی، مسیر مهاجرتی کبک و اسپانسرشیپ خانواده.

اگر ۲۰۲۲ سال مهاجرت شما به کانادا است، بیش از صد گزینه برای دریافت اقامت دائم وجود دارد که می‌توانید از میان آن‌ها بهترین مناسب‌ترین را برای خود انتخاب کنید. اما قبل از بستن چمدان‌هایتان، حتماً به محدودیت‌های سفر کانادا توجه داشته باشید، به خصوص اگر قصد سفر در طول همه‌گیری کرونا را دارید.

کانادا سال جدید میلادی را با گزارش چند مورد از ابتلا به ویروس کرونا آغاز کرد. دولت فدرال انجام آزمایش PCR را برای مسافران، پیش از ورود به کانادا مجدداً الزامی کرده است. از ۱۵ ژانویه، بیشتر مسافران خارجی باید به‌طور کامل با واکسنی تلقیح شوند که از یک سازنده شناخته‌شده باشد.

وب‌سایت دولت کانادا اطلاعات رسمی در مورد محدودیت‌های سفر، با توجه به تغییر وضعیت ویروس کرونا ارائه داده است. از این پس دانشجویان، نیروی کار و افراد با اقامت دائم مورد تأیید همچنان می‌توانند به کانادا بیایند، مشروط بر اینکه از دستورالعمل‌های بهداشتی پیروی کنند.

اکسپرس انتری

اکسپرس انتری اصلی‌ترین مسیر مهاجرتی کانادا است که سه برنامه مهاجرت اقتصادی را مدیریت می‌کند: برنامه تجربه کانادایی، برنامه نیروی کار متخصص فدرال و برنامه نیروی کار فنی فدرال. اگر شرایط شما برای یکی از این برنامه‌ها مناسب باشد، می‌توانید هم‌زمان برای یکی از برنامه‌های استانی هم درخواست دهید که با اکسپرس انتری همسو است. اگرچه این کار برای همه متقاضیان برنامه‌های استانی ضروری نیست. برخی از برنامه‌های استانی به وسیله سیستم مهاجرتی خود استان مدیریت می‌شوند و ممکن است برای افرادی مناسب باشند که واجد شرایط اکسپرس انتری نیستند.

اکسپرس انتری بر اساس یک شبکه امتیازدهی عمل می‌کند. داشتن نمره زبان انگلیسی بالا، حداقل یک سال سابقه کار، تحصیلات دانشگاهی و سن بین ۲۰ تا ۲۹ سال، باعث می‌شوند امتیاز بسیار خوبی کسب کنید. عوامل دیگری مانند داشتن خواهر یا برادر در کانادا، دانش زبان فرانسه، پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای کانادایی هم از جمله مواردی هستند که می‌توانند امتیاز شما را افزایش دهند.

الزاماً همه کسانی که در سیستم آنلاین اکسپرس انتری پروفایل تشکیل می‌دهند، نمی‌توانند به کانادا مهاجرت کنند. ابتدا پروفایل آن‌ها وارد مجموعه اکسپرس انتری می‌شود، سپس از طرف این سیستم و به واسطه انتخاب‌هایی که هر دو هفته یک بار برگزار می‌شوند، برای متقاضیان با بالاترین امتیاز دعوت‌نامه صادر می‌شود تا برای اقامت دائم درخواست دهند. در سال ۲۰۲۱، کانادا فقط متقاضیانی را دعوت کرد که شرایط برنامه تجربه کانادایی را داشتند و یا پیشتر گواهی استانی از یکی از برنامه‌های استانی دریافت کرده بودند.

اگرچه استاندارد پردازش برای درخواست‌های اکسپرس انتری شش ماه است، در سال ۲۰۲۰ میانگین زمان پردازش نه ماه بود. همه‌گیری ویروس کرونا روند پردازش در اداره مهاجرت را کُند کرد. بر اساس آخرین آمار، حدود ۱٫۸ میلیون درخواست مهاجرت در اداره مهاجرت کانادا در انتظار رسیدگی هستند. تعداد درخواست‌های عقب‌افتاده اکسپرس انتری به تنهایی، در حدود ۱۴۰،۰۰۰ درخواست است.

اداره مهاجرت برای دستیابی مجدد به استاندارد پردازش شش ماهه یا کمتر، باید تعداد درخواست‌های عقب‌افتادۀ اکسپرس انتری را به کمتر از نصف کاهش دهد. به نظر می‌رسد سرعت پردازش در چند ماه گذشته افزایش یافته است زیرا دولت به هدف مهاجرتی خود در سال ۲۰۲۱، یعنی صدور ۴۰۱،۰۰۰ اقامت دائم، دست یافت.
اکسپرس انتری امکان مهاجرت به همه استان‌ها و قلمروهای کانادا، به غیر از کبک را برای متقاضیان فراهم می‌کند. به این دلیل که کبک برای جذب نیروی متخصص، برنامه مهاجرتی خود را دارد.

برنامه مهاجرتی استانی

برنامه مهاجرتی استانی می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای افرادی باشد که شرایط اقدام از طریق سیستم اکسپرس انتری را ندارند یا متقاضی اکسپرس انتری هستند و می‌خواهند امتیاز بیشتری کسب کنند.

به غیر از نوناووت و کبک، هر استان و قلمرو یک برنامه مهاجرتی استانی دارد. دولت‌های استانی و قلمروها این برنامه‌ها را متناسب با سیاست‌های اقتصادی و رشد جمعیت خود تنظیم می‌کنند.

مهاجرت از طریق برنامه‌های استانی، یک فرآیند دو مرحله‌ای است. ابتدا برای استان یا قلمرو درخواست می‌دهید، سپس اگر گواهی استانی دریافت کردید، می‌توانید از آن برای ارائه درخواست اقامت دائم به دولت فدرال، استفاده کنید.

برنامه‌های مهاجرتی استانی دو دسته هستند: برنامه‌های استانی پیشرفته، که از مجموعه اکسپرس انتری برای جذب متقاضیان استفاده می‌کنند و برنامه‌های استانی پایه که مستقل از اکسپرس انتری کار می‌کنند.

اگر بتوانید از یکی از برنامه‌های استانی، گواهی استانی دریافت کنید، ۶۰۰ امتیاز به امتیاز اکسپرس انتری شما اضافه می‌شود. این امر، امتیاز اکسپرس انتری شما را در حد چشمگیری افزایش داده و امکان دریافت دعوت‌نامه از سیستم اکسپرس انتری را برای شما فراهم می‌کند. از این دعوت‌نامه، می‌توانید برای ارائه درخواست اقامت دائم به اداره مهاجرت کانادا استفاده کنید.

برنامه‌های استانی پایه بیشتر بر جذب متقاضیانی متمرکز هستند که از سیاست‌های اقتصادی و رشد جمعیت منطقه حمایت می‌کنند. این برنامه‌ها برای افرادی باز هستند که به واسطه تحصیل و یا کار در مشاغل با کدهای شغلی (NOC) C و D، با استان ارتباط داشته‌اند و واجد شرایط اکسپرس انتری نیستند.

مسیر مهاجرتی کبک

استان کبک که عمدتاً فرانسوی زبان است، برنامه مهاجرتی خاص خود را دارد. اگرچه در مورد اینکه چه کسی می‌تواند اقامت دائم دریافت کند، همچنان دولت فدرال حرف آخر را می‌زند اما نمی‌تواند سیاست‌های خود را به صورت گسترده، بر برنامه مهاجرتی کبک اعمال کند.

برای مهاجرت به کبک به گواهی انتخاب کبک (CSQ) نیاز دارید که توسط وزارت مهاجرت و ادغام (MIFI) کبک صادر می‌شود. شما می‌توانید گواهی انتخاب کبک را با ارائه درخواست از طریق یکی از برنامه‌های مهاجرتی کبک به دست آورید:

⦁ برنامه نیروی متخصص کبک؛ برای نیروی کار خارجیِ فرانسوی زبان در مشاغل حرفه‌ای طراحی شده است.
⦁ برنامه تجربه کبکی؛ در میان فارغ‌التحصیلان بین‌المللی فرانسوی زبان که از مؤسسات آموزشی معتبر در کبک فارغ‌التحصیل شده‌اند و نیروی متخصص محبوبیت دارد.
⦁ برنامه‌های آزمایشی مهاجرت دائم کبک؛ برای نیروی کار فرآوری مواد غذایی، بهیاران و کارکنان حوزه فناوری در مشاغل خاص مناسب است.
دریافت گواهی انتخاب کبک به این معنی است که کبک شما را برای مهاجرت انتخاب کرده و شما می‌توانید از آن برای ارائه درخواستِ اقامت دائم، به اداره مهاجرت استفاده کنید.

برنامه اسپانسرشیپ خانواده

اگر از اعضای خانوادۀ خود کسی را در کانادا داشته باشید، می‌توانید از طریق برنامه اسپانسرشیپ خانواده برای مهاجرت اقدام کنید. کانادایی‌ها می‌توانند اسپانسر همسران، فرزندان تحت تکفل یا بستگان بزرگ‌سال خود و همچنین پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ خود برای مهاجرت به کانادا شوند. در برخی موارد، آن‌ها می‌توانند اسپانسر سایر اعضای خانواده هم بشوند.

در این برنامه، معیارهایی برای هر دو طرفِ فرآیند اسپانسرشیپی وجود دارد. فرد اسپانسر کننده (طرف کانادایی) باید نشان دهد که به لحاظ مالی توانایی اداره خود و اسپانسر شونده را دارد. شخص اسپانسر شونده باید شرایط پذیرش از نظر پزشکی و کیفری را داشته باشد. هر دو طرف باید ثابت کنند که نسبت آن‌ها واقعی است. برای مثال در مورد همسران، افسر مهاجرت باید متقاعد شود که شما صرفاً به قصد مهاجرت ازدواج نکرده‌اید.

هر برنامه معیارهای خاص خود را دارد و بسته به کشور مبدأ، مدارک مورد نیاز متفاوت است. تمامی فرم‌ها و فهرست مدارک مورد نیاز برای درخواست مهاجرت در وب‌سایت اداره مهاجرت کانادا موجود است.

خدمات شرکت کنپارس

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹، ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ یا ۰۲۱۵۹۱۷۴۰۰۰ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.
همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ ۰۹۲۲۴۶۳۵۴۵۲ و ۰۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶ از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.
*لطفاً توجه داشته باشید که شرکت کنپارس خدمات دریافت پیشنهاد کار به متقاضیان ارائه نمی‌دهد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar