سقف پذیرش دانشجویان بین المللی در کانادا محدود شد
23 ژانویه 2024 - 9:01
بازدید 139
3

تعداد ویزاهای تحصیلی صادر شده برای دانشجویان 35 درصد کاهش پیدا خواهد کرد همانطور که انتظار می‌رفت اداره مهاجرت کانادا (IRCC) محدودیت موقت برای پذیرش تعداد دانشجویان بین المللی را عملی کرد. بسیاری از منتقدان می‌گویند، آمار بالای دانشجویان بین‌المللی به بحران مسکن در کانادا دامن زده است و حالا دولت تصمیم گرفته با کاهش […]

ارسال توسط :
پ
پ

تعداد ویزاهای تحصیلی صادر شده برای دانشجویان 35 درصد کاهش پیدا خواهد کرد

همانطور که انتظار می‌رفت اداره مهاجرت کانادا (IRCC) محدودیت موقت برای پذیرش تعداد دانشجویان بین المللی را عملی کرد. بسیاری از منتقدان می‌گویند، آمار بالای دانشجویان بین‌المللی به بحران مسکن در کانادا دامن زده است و حالا دولت تصمیم گرفته با کاهش تعداد دانشجویان، گامی در جهت حل این بحران بردارد.

طبق خبر منتشر شده از سوی اداره مهاجرت،  انتظار می‌رود که در سال 2024 سقف پذیرش دانشجویان به حدود 360 هزار ویزای تحصیلی محدود شود، این یعنی نسبت به سال 2023، میزان پذیرش دانشجویان بین‌المللی 35 درصد کاهش خواهد یافت. 

علاوه بر این، اداره مهاجرت برای هر استان و منطقه، ظرفیت‌هایی را معرفی می‌کند. سقف‌ پذیرش‌ها بر اساس وزن جمعیتی خواهند بود و در استان‌هایی که جمعیت دانشجویان بین‌المللی بیشترین رشد ناپایدار را داشته‌‌اند، کاهش چشمگیری خواهد داشت.

این محدویت بر کسانی که در حال حاضر ویزای تحصیلی دارند یا آن را تمدید خواهند کرد، تأثیری نخواهد داشت. همچنین کسانی که در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند نیز مشمول این محدودیت نخواهند شد. 

از 22 ژانویه 2024، برای هر درخواست اجازه تحصیلی که به  اداره مهاجرت ارسال می‌شود، نیاز است که گواهی نامه از یک استان یا منطقه (PT) دریافت شود. انتظار می رود که PT حداکثر تا 31 مارچ 2024 روندی را برای صدور این نامه‌ها ایجاد کنند. 

اداره مهاجرت اعلام کرد که در سال 2025 سقف پذیرش را دوباره ارزیابی خواهد کرد. 

تغییرات در معیارهای لازم برای دریافت اجازه کار پس از فارغ التحصیلی

اداره مهاجرت همچنین تغییراتی را در معیارهای واجد شرایطی برای دریافت اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) اعلام کرده است. 

از سپتامبر 2024، دانشجویان بین المللی که در دوره‌های آموزشی کالج‌های خصوصی ثبت‌نام کرده‌اند، دیگر واجد شرایط اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) نخواهند بود. 

اداره مهاجرت توضیح داده است، اگرچه این مراکز در سال‌های اخیر دانشجویان بین‌المللی را جذب کرده‌اند، اما نظارت کمتری نسبت به کالج‌های دولتی دارند و به همین دلیل راه گریزی جهت واجد شرایط بودن برای شرایط اجازه کار پس از فارغ‌التحصیلی هستند.

اداره مهاجرت همچنین اعلام کرده است که دانشجویان بین‌المللی که از برنامه‌های کارشناسی ارشد یا سایر برنامه‌های کوتاه مدت مقطع کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شده‌اند، می‌توانند برای اجازه کار ۳ ساله درخواست دهند. 

بر اساس معیارهای فعلی، طول یک اجازه کار پس از فارغ التحصیلی بر اساس طول برنامه تحصیلی افراد است. این معیار از نظر مادی دانشجویان کارشناسی ارشد را محدود می‌کند، زیرا مدت زمان واجد شرایط بودن آنها برای کسب تجربه کاری در کانادا و در نهایت انتقال به اقامت دائم را کاهش می‌دهد. 

طی هفته‌های آینده، جزئیات بیشتری در مورد اجازه کار باز برای همسران دانشجویان بین المللی منتشر خواهد شد. به گفته مسئولان اداره مهاجرت، اجازه کار باز فقط برای همسران دانشجویان بین المللی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در دسترس خواهد بود. 

همسران دانشجویان بین المللی در سایر مقاطع تحصیلی، از جمله برنامه‌های کارشناسی و کالج، دیگر واجد شرایط نخواهند بود. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

مذاکره با دولت‌های استانی برای ایجاد محدودیت در پذیرش دانشجویان بین المللی

اصلاحات در جهت کنترل افزایش جمعیت نیروی کار خارجی موقت

بازبینی برنامه اجازه کار بعد از تحصیل (PGWP)

چالش‌های یکپارچگی سیستم

این اقدام به طور گسترده‌ای پیش بینی می‌شد؛ زیرا مارک میلر، وزیر مهاجرت، در تابستان 2023 و بار دیگر در دسامبر سال 2023 بحث علنی درباره این موضوع را آغاز کرد. 

وزیر اعلام کرده بود: «پیش از ترم سپتامبر 2024، ما آماده هستیم اقدامات لازم از جمله محدود کردن ویزاها را انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که موسسات آموزشی تعیین شده حمایت مناسب و کافی از دانشجویان ارائه می‌کنند.»

وی هفته گذشته در مصاحبه‌ای با شبکه « CTV News»  اظهار کرد که در سه ماهه اول سال جاری اقداماتی را در خصوص مقیمان موقت به ویژه دانشجویان بین المللی اعلام خواهد کرد. 

لازم به ذکر است که فشار فزاینده‌ای بر اداره مهاجرت جهت اعمال اقداماتی در مورد تعداد دانشجویان بین المللی در کانادا وجود دارد. وزیر گفته است که حجم دانشجویان یکپارچگی نظام را به چالش می‌کشد. 

به اعلام اداره مهاجرت، برخی از موسسات به میزان قابل توجهی میزان دریافتی خود را از دانشجویان افزایش داده‌اند و دانشجویان بیشتری بدون حمایت‌های لازم برای موفقیت به کانادا می آیند. همچنین اشاره می‌کند که افزایش سریع تعداد دانشجویان بین‌المللی که وارد کانادا می‌شوند بر مسکن، مراقبت‌های بهداشتی و سایر خدمات فشار وارد می‌کند. 

تعداد پذیرش دانشجویان بین المللی در کانادا

کانادا در سال 2022 بیش از 800 هزار دانشجوی بین المللی پذیرش کرد و این تعداد در سال 2023 به بیش از 900 هزار دانشجو رسید.

وزیر مهاجرت در مصاحبه با  « CTV News»گفته بود که سیستم «خارج از کنترل» است و اداره مهاجرت در تلاش است تا کشور را به صورت فدرال سامان دهد. 

او همچنین نگرانی‌های خود را در رابطه با ساختار موسسات آموزشی تعیین‌شده (DLI) در استان‌ها ابراز کرد و گفت که دولت‌های استانی باید گفتگوهای محکمی با موسسات آموزشی تعیین‌شده خود داشته باشند. لازم به توضیح است که تنها موسسات آموزشی تعیین‌شده در کانادا مجاز به پذیرش دانشجویان بین المللی هستند. بیش از یک هزار  موسسه آموزشی تعیین‌شده در کانادا وجود دارد که 529 مورد آن در انتاریو است. 

همچنین اداره مهاجرت در ماه در دسامبر تغییرات دیگری را در برنامه دانشجویان بین‌المللی ایجاد کرد، از جمله دو برابر کردن تمکن مالی برای دانشجویان بین‌المللی از 10 هزار دلار  به 20 هزار و 635 دلار کانادا. 

علاوه بر این، پیش بینی می‌شود که اداره مهاجرت برای فصل تحصیلی 2024 توافقنامه «Trusted Framework Agreement »را با موسسات آموزشی تعیین‌شده اجرا کند. موسسات آموزشی تعیین‌شده واجد شرایط از پردازش سریع ویزاهای تحصیلی برخوردار خواهند شد.

خلاصه‌ای از آنچه در این خبر آمده است: 

  • امسال در پذیرش‌ دانشجویان بین‌المللی محدویت‌هایی اعمال خواهد شد و میزان ویزاهای صادر شده برای دانشجویان نسبت به سال قبل ۳۵ درصد کاهش خواهد یافت. 
  • البته استان به استان و بر اساس جمعیت، سقف پذیرش متفاوت خواهد بود.
  • معیارهای واجدشرایطی برای دریافت اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) تغییر خواهد کرد، بدین ترتیب که از سپتامبر سال جاری تحصیل در کالج‌های خصوصی منجر به دریافت این اجازه کار نخواهد شد.
  • زین پس برای همراهان دانشجویان مقاطع پایین‌تر از ارشد و دکترا اجازه کار صادر نخواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

مذاکره با دولت‌های استانی برای ایجاد محدودیت در پذیرش دانشجویان بین المللی

 هزینه تحصیل کانادا در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی

به روز رسانی‌های جدید برای دانشجویان بین المللی ۲۰۲۳

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339 یا 02191008338 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان  ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar