نیامدن همسر مهاجر به کانادا و تبعات آن
09 اکتبر 2015 - 19:41
بازدید 428
8

دوستی سوال کرده است که : ویزای مهاجرت دریافت کردم  به اتفاق همسرم ولی همسرم حاضر نشد با من به کانادا بیاید ، من به کانادا رفتم و لندینگ را ثبت کردم و برگشتم . کار ما به طلاق کشید. حال سوالات من این است : ترجمه رونوشت طلاقنامه رو باید به کجا ارائه کنم تا […]

ارسال توسط :
پ
پ

دوستی سوال کرده است که :

ویزای مهاجرت دریافت کردم  به اتفاق همسرم ولی همسرم حاضر نشد با من به کانادا بیاید ، من به کانادا رفتم و لندینگ را ثبت کردم و برگشتم . کار ما به طلاق کشید.

حال سوالات من این است : ترجمه رونوشت طلاقنامه رو باید به کجا ارائه کنم تا طلاق من تو کانادا ثبت بشه تا دولت کانادا من رو متاهل نداند؟

با توجه به اینکه ایشون از ویزا استفاده نکرده و وارد کانادا نشده و پاسپورت ، ویزا و landing paper  ایشون دست من هست ایا من میتونم با برگردوندن اونها به اداره مهاجرت کانادا ویزای ایشون رو باطل کنم و بعدا اگر با خانم دیگری در ایران ازدواج کردم بتونم بدون مشکل ایشون رو با خودم به کانادا ببرم؟ یا در این حالت هم دوباره  تا ۵ سال نمیتونم همسر جدیدی رو به کانادا ببرم؟

و اما پاسخ:

این دوست عزیز موضوعات متفاوتی را با هم مخلوط کرده اند.

اگر همسر مهاجر پس از صدور ویزای اقامت دایم از آمدن به کانادا منصرف شود و در زمان تعیین شده اقدام به آمدن به کانادا نکند ویزایش باطل می شود و هیچ تاثیری در وضعیت اقامت متقاضی اصلی و دیگر افراد موجود در پرونده ندارد ، نیازی هم نیست موضوع به جایی اعلام شود و یا اقدامی صورت گیرد

موضوع طلاق هم به دولت کانادا مربوط نمی شود ازدواج شما در کانادا ثبت نشده که لازم باشد طلاق در کانادا ثبت شود پس در این زمینه هم مشکلی نیست. طبیعی است در صورت ازدواج مجدد و تمایل به اقدام برای اسپاسنر کردن همسر جدید مدارک طلاق قبلی و ازدواج جدید باید به اداره مهاجرت فرستاده شود.

بحث ازدواج مجدد هم که دوست عزیز مطرح کرده است و موضوع ۵ سال هم با این داستان بی ارتباط است. ۵ سال منع برای آوردن همسر در حالتی است که یک مقیم دایم و یا سیتیزن کانادا همسر خود را اسپانسر کند. درحالتی که یک خانواده با هم مهاجرت می کنند موضوع اسپانسرشیپ مطرح نیست و این دو نباید با هم مخلوط شوند.

بنابراین پاسخ سوالات ایشان این است که ایشان لازم نیست هیچ اقدامی بکند نه لازم است اطلاعی به دولت کانادا بدهد نه لازم است مدارکی را باطل کند و نه منعی برای ازدواج مجدد و اسپانسر کردن همسر جدید دارد.

در صورت ازدواج مجدد و تمایل به آوردن وی به کانادا البته به شرط اینکه متقاضی مقیم دایم در کانادا باشد باید همراه مدارک لازم برای اثبات ازدواج جدید مدارک طلاق همسر سابق را هم ارسال کنند.

توجه: این مطلب پیش از این در تاریخ 1 تیر 80 در وبلاگ کنپارس منتشر شده است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar