نقض عهد اداره مهاجرت در پرونده امتیاز پزشکان
03 فوریه 2012 - 16:55
بازدید 193
6

علی مختاری؛ خوانندگان این وب سایت در جریان هستند که پس از رد دو نفر از موکلین پزشک به دلیل اعطای ۲۰ امتیاز به جای ۲۵ امتیاز قانونی که مدتهاست مورد مناقشه بوده و همچنان هست؛ کنپارس به امید حل ریشه ای مشکل و ایجاد رویه قضایی؛ بدون دریافت هر گونه وجهی و با صرف […]

ارسال توسط :
پ
پ

علی مختاری؛

خوانندگان این وب سایت در جریان هستند که پس از رد دو نفر از موکلین پزشک به دلیل اعطای ۲۰ امتیاز به جای ۲۵ امتیاز قانونی که مدتهاست مورد مناقشه بوده و همچنان هست؛ کنپارس به امید حل ریشه ای مشکل و ایجاد رویه قضایی؛ بدون دریافت هر گونه وجهی و با صرف هزینه ای قابل توجه پرونده ها را به دادگاه فدرال برد (اینجا را بخوانید).

ذکر این نکته نیز ضروری است که در محاسبه امتیاز اولیه یکی از این دو متقاضی با اطلاع از وضع امتیاز دهی اداره مهاجرت برای مدرک پزشکی ۲۰ امتیاز در نظر گرفته شده بود و متقاضی از ناحیه خویشاوندی که در زمان تقاضا در کانادا داشت ۵ امتیاز اضافه دریافت می کرد بنابراین با فرض ۲۰ امتیاز مجموعه امتیازات وی به ۷۰ می رسید. بعد از مدتی وی امتیاز خویشاوند را به دلایلی از دست داد و اثبات حضور خویشاوند در کانادا و در نتیجه دریافت ۵ امتیاز بابت آن نا ممکن شد و در نتیجه وی با ۶۵ امتیاز از سوی افسر رد شد؛ حال آنکه اگر امتیاز پزشکان ۲۵ (آنگونه که قانون می گوید و نه آنکه رویه اداره مهاجرت شده است) می بود و یا حداقل ۲۲ در نظر گرفته می شد ایشان پذیرفته می شد. در پرونده دیگر نیز وضعیت مشابهی وجود داشت و این بار نقص امتیاز پرونده به اختلاف در مورد میزان سابقه کار باز می گشت که باز در نظر گرفتن ۲۵ امتیاز و یا حتی ۲۲ برای دارنده مدرک دکتری حرفه ای پزشکی عمومی مشکل را حل می کرد. یکی از دو پرونده در دادگاه فدرال از سوی یک قاضی محافظه کار؛ نا وارد تشخیص داده شد و از ادامه رسیدگی باز ماند ولی دیگری با نظر قاضی دیگری  Leave Granted شد و به مرحله رسیدگی ماهوی وارد شد.

دادگاه فدرال تاریخ ۲۱ اکتبر را برای رسیدگی اعلام کرد ولی پیش از آن تاریخ پیشنهادی مبنی بر رسیدگی مجدد به پرونده از سوی اداره مهاجرت از طریق دادکاه دریافت کردیم که به دلیل بی اعتمادی به اداره مهاجرت ابتدا با عدم استقبال ما روبرو شد اما نماینده وزارت دادگستری بر سازش تاکید داشت و با شرایطی که پیش از این در وب سایت اعلام کردیم ما را تشویق به قبول این پیشنهاد کرد که نهایتا پذیرفتیم.

یک ماه فرصت داشتیم تا همه مستندات خود را در این مورد ارایه کنیم و ما نیز هر جه در توان داشتیم بکار گرفتیم و همه مدارک و مستنداتی را که بخشی از آنها از سوی مخاطبین همین وب سایت برای ما ارسال شده بود به همراه پرونده به دمشق فرستادیم و قرار بود که یکماهه پاسخ بگیریم.

یک ماه گذشت و خبری نشد و بعد از آن هم تعطیلات سال نو و ….  تا اینکه پس از دو ماه به دادکاه فدرال مراتب عدم ایفای تعهد اداره مهاجرت در تعیین تکلیف این پرونده را اعلام کردیم و پس از یک هفته از طریق دادکاه فدرال نامه ای را از اداره مهاجرت دریافت کردیم که آن اداره فخیمه همچنان بر نظر خود مبنی بر اعطای ۲۰ امتیاز به پزشکان عمومی مصر است. نامه ای کوتاه بدون اشاره به مستندات ما و استدلال بر خلاف آن. پرونده هرگز رسیدگی مجدد نشده است و روشن شد از ابتدا هم اداره ای بر تغییر رویه نبوده است و تنها برای کشتن فرصت پیشنهاد رسیدگی مجدد داده اند.

نمی دانم نام این بدعهدی را چه بگذارم؟ 

البته مدتهاست که ما به این نتیجه رسیده ایم که این دولت محافظه کار و وزیر قانون شکنش تعهدی به اخلاق؛ انصاف و قانون ندارند اما تا این درجه را گمان نمی بردیم. در هر صورت هنوز پرونده ما در دادگاه فدرال باز است و قابل پیگیری اما هزینه ای سنگین را از این به بعد می طلبد.

  

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar