نرخ اشتغال کانادا در ماه سپتامبر سال 2014
27 اکتبر 2014 - 17:00
بازدید 385
10

به گفته اداره آمار کانادا، بازار کار این کشور در ماه سپتامبر حیاتی دوباره یافته است. در این ماه تعداد 74 هزار نفر بر شاغلان کشور افزوده شد که بیشتر آنها را نیز شاغلان تمام‌وقت تشکیل می‌دادند و نرخ بیکاری به 6.8 رسید که این رقم از زمان آغاز دوران رکود یعنی ماه دسامبر سال […]

ارسال توسط :
پ
پ

به گفته اداره آمار کانادا، بازار کار این کشور در ماه سپتامبر حیاتی دوباره یافته است. در این ماه تعداد 74 هزار نفر بر شاغلان کشور افزوده شد که بیشتر آنها را نیز شاغلان تمام‌وقت تشکیل می‌دادند و نرخ بیکاری به 6.8 رسید که این رقم از زمان آغاز دوران رکود یعنی ماه دسامبر سال 2008 به این سو پایین‌ترین نرخ بیکاری تا به حال بوده است.

پیش‌بینی اقتصاددانان برای ماه سپتامبر این بود که در این ماه تعداد 20 هزار شغل تازه ایجاد خواهد شد و نرخ بیکاری نیز در همان رقم 7 درصد ثابت خواهد ماند.

این اعداد و ارقام جدید نسبت به سال گذشته تصویر مثبت‌تری از بازار کار کانادا ارائه می‌کنند. اقتصاددانان از جمله اقتصاددانان بانک مرکزی کانادا به این نکته اشاره داشته‌اند که در سال گذشته تعداد مشاغل ایجاد شده بسیار کمتر از سیر رشد جمعیت در کشور بوده است اما با اتفاقی که در ماه سپتامبر افتاد،‌ گرچه رقم شد چندان هم چشمگیر نبوده اما به سطح مورد نیاز نزدیک‌تر شده است.

بر اساس اعلام اداره کانادا، استان انتاریو و استان‌های نفت‌خیز – البرتا، ساسکاچوان و نیوفاوندلند- تنها استان‌هایی بوده‌اند که در ماه سپتامبر رشد اشتغال بالا داشته‌اند.   

استان انتاریو با ایجاد 24 هزار و 700 مورد شغل جدید رتبه نخست را داشت و همین امر سبب شد تا نرخ بیکاری استان کاهش یافته و به 7.1 درصد برسد.

در ماه سپتامبر تنها استانی که در آن نرخ بیکاری افزایش یافت، استان نیوبرانزویک بود که با 0.9 درصد افزایش نرخ بیکاری این رقم به 9.6 درصد رسید.

تعداد مشاغل جوانان در ماه سپتامبر به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافت که این رقم 43 هزار مورد بود اما از آنجایی که مشاغل جوانان در سراسر سال با وضعیت نامساعدی همراه بوده است،‌ میزان افزایش سالانه مشاغل جوانان فقط 29 هزار مورد برآورد می‌شود. در ماه سپتامبر با توجه به تعداد جوانان بیشتری که در جستجوی کار برآمده بودند،‌ نرخ بیکاری این گروه سنی هم با 0.1 درصد رشد به 13.5 درصد رسید.

بر اساس این گزارش، در ماه سپتامبر بر تعداد شاغلان در بخش‌های خدمات غذایی و اسکان،‌ مراقبت‌های بهداشتی و خدمات اجتماعی، ‌ساخت و ساز، منابع طبیعی، امور‌ مالی، بیمه، معاملات املاک و لیزینگ افزوده شده است. اما در بخش خدمات تحصیلی از تعداد شاغلان کاسته شده است.

اداره آمار کانادا در این گزارش اضافه می‌کند که آخرین باری که اقتصاد کانادا توانسته بود تعداد زیادی شغل ایجاد کند، ماه می سال 2013 بوده است که در آن تعداد 89 هزار و 500 شغل تازه ایجاد شد و اغلب آنها نیز مشاغل تمام‌وقت بودند.

بانک مرکزی کانادا در تحقیقی که اخیرا منتشر کرده می‌گوید که شرکت‌های کانادایی به‌ویژه شرکت‌های صادرکننده کانادایی، به دلیل بالارفتن تقاضا از سوی همسایه جنوبی (امریکا)،‌ چشم‌انداز بهتری برای کار خود متصور هستند. در این گزارش آمده است: «برخی از این شرکت‌ها معتقدند که بالا رفتن تقاضا از سوی امریکا از همین حالا هم تاثیر خود را بر کار آنها نشان داده است.»

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar