نرخ اشتغال در ماه جون سال 2014
28 جولای 2014 - 3:09
بازدید 178
8

بنا بر اعلام اداره آمار کانادا در ماه جون، از تعداد مشاغل موجود در کشور 9 هزار و 400 مورد کاسته شد و همین امر سبب شد تا نرخ بیکاری به 7.1 درصد صعود کند که این رقم بالاترین رقم در نیمه نخست سال بوده است. بیشترین سهم این کاهش متوجه نیروهای کار جوان و […]

ارسال توسط :
پ
پ

بنا بر اعلام اداره آمار کانادا در ماه جون، از تعداد مشاغل موجود در کشور 9 هزار و 400 مورد کاسته شد و همین امر سبب شد تا نرخ بیکاری به 7.1 درصد صعود کند که این رقم بالاترین رقم در نیمه نخست سال بوده است.

بیشترین سهم این کاهش متوجه نیروهای کار جوان و نیز استان انتاریو بوده است.

این داده‌ها باعث تعجب اقتصاددانان شد زیرا آنان پیش‌بینی کرده بودند که بعد از رشد خوب مشاغل در ماه می (با26 هزار مورد) و نیز رشد خوب اقتصادی در کشور امریکا، در این ماه نیز تعداد 20 هزار مورد بر مشاغل موجود در کشور اضافه شود.

اقتصاددانان به این نکته اشاره دارند که اقتصاد کانادا بعد از پشت سر گذاشتن یک‌ سال پر فراز و نشیب از نظر نرخ رشد، ‌تنها توانسته نسبت به سال قبل 72 هزار مورد بر تعداد مشاغل خود اضافه کند و نرخ اشتغال خود را هم فقط به میزان 0.4 درصد افزایش دهد.

بنا بر این گزارش، در این ماه در استان انتاریو 34 هزار مورد از تعداد شاغلین کاسته شد که بیشتر آنها را هم جوانان تشکیل می‌دادند و به این ترتیب نرخ بیکاری در این استان با 0.2 درصد افزایش به 7.5 درصد رسید.

این در حالی بود که اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کردند که استان انتاریو بتواند به دلیل وجود فعالیت‌های انتخاباتی،‌ نسب به قبل اوضاع بهتری داشته باشد. اما این‌طور نشد و همچنان استان البرتا در غرب کشور با رشد خوب خود در زمینه اشتغال، یک‌بار دیگر بر اختلاف موجود در این زمینه در حوزه‌های جغرافیایی مختلف تاکید کرد.

آقای دیوید مدنی، اقتصاددان Capital Economics’ اعداد و ارقام ماه جون را «سقوطی غیرقابل باور» خواند که نشان از «شرایط دشوار و چالش‌ اقتصادی» دارند.

به اعتقاد آقای مدنی این ارقام نشان می‌دهند که کانادا « به دلیل مشکلات مربوط به  تجارت رقابتی، که باید یکی از مسائل مهم مورد توجه بانک مرکزی کانادا باشد»، نتوانسته آن‌گونه که باید از شرایط رو به رشد در امریکا استفاده کند.  

سیاست نرخ بهره بانک مرکزی کانادا به این کشور کمک کرده تا نرخ دلار این کشور نسبت به دلار امریکا پایین‌تر بماند که این امر می‌تواند در افزایش میزان صادرات موثر باشد. اما همین سیاست‌ها نتوانسته‌اند آن‌چنان که باید در زمینه افزایش فعالیت‌های صادراتی موثر واقع شوند.

البته برخی از اقتصاددانان همچنان خوش‌بینی خود را حفظ کرده‌اند. آقای درک برلتن، از اقتصاددانان ارشد بانک TD، می‌گوید: «به‌رغم اخبار ناامیدکننده در این گزارش،‌ ما هنوز هم مطمئن هستیم که اقتصاد کانادا و بازار کار این کشور می‌تواند از بهبود شرایط اقتصادی همسایه جنوبی استفاده لازم را ببرد.»

یکی از نقاط مثبت در گزارش اخیر اداره آمار کانادا این بود که بیشتر استخدام‌ها در ماه جون در بخش مشاغل تمام وقت اتفاق افتاده بود و همین امر سبب شده بود تا کم‌شدن نیروها در بخش پاره‌وقت جبران شود.

علاوه بر این متوسط درآمد ساعتی در این ماه نیز نسبت به یک‌سال گذشته 1.9 درصد افزایش یافته بود که باز هم در مقایسه با رشد 1.4 درصدی در ماه می، از وضعیت بهتری خبر می‌دهد.

البته بررسی‌های اخیر مشخص ساخته که اکنون تمایل شرکت‌ها به استخدام نیرو کمتر از سه‌ماه پیش است و این در حالی است که در حال حاضر در امریکا استخدام 200 هزار نفر یا بیشتر در ماه دیگر امری کاملا عادی شده است.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar