نرخ اشتغال در ماه جولای سال 2014 و حاشیه‌های آن
23 آگوست 2014 - 8:05
بازدید 393
8

اعلام نرخ اشتغال ماه جولای کانادا از سوی اداره آمار این کشور با حواشی فراوانی همراه شد. اداره آمار کانادا در تاریخ 8 اوگست 2014 گزارش بسیار منفی این ماه را در حالی اعلام کرد که پس از گزارش نه چندان خوب اشتغال در ماه جون، این بار کارشناسان با پیش‌بینی حداقل 20 هزار شغل […]

ارسال توسط :
پ
پ

اعلام نرخ اشتغال ماه جولای کانادا از سوی اداره آمار این کشور با حواشی فراوانی همراه شد. اداره آمار کانادا در تاریخ 8 اوگست 2014 گزارش بسیار منفی این ماه را در حالی اعلام کرد که پس از گزارش نه چندان خوب اشتغال در ماه جون، این بار کارشناسان با پیش‌بینی حداقل 20 هزار شغل برای ماه جولای مشتاقانه در انتظار شنیدن خبرهای خوب بودند. اما طبق گزارش اداره آمار کانادا اقتصاد این کشور در ماه جولای فقط توانسته بود تعداد 200 شغل جدید بر تعداد مشاغل خود بیفزاید؛ اختلافی چشمگیر که سبب تعجب و ناخرسندی بسیاری گشت. 

با گذشت مدتی کوتاه از انتشار این گزارش اداره آمار کانادا اعلام کرد که به دلیل به‌روزرسانی ناقص سیستم در ماه جولای که عامل آن نیز خطای انسانی بوده است، نتایج اعلام شده مخدوش بوده و طی مدت کوتاهی نتایج صحیح به اطلاع عموم خواهد رسید. مسئولان امر به هنگام حذف گزارش نخست از روی وبسایت اداره آمار هیچ توضیحی در خصوص چگونگی این اتفاق نیز ارائه نکردند. به اعتقاد برخی از کارشناسان با توجه به اهمیت گزارش اشتغال و تاثیرات عمیقی که این گزارش بر قیمت دلار و باقی جنبه‌های اقتصادی کشور بر جای می‌گذارد، خطاهایی از این دست، که در چند سال اخیر در موارد دیگری نیز از سوی این مجموعه مشاهده شده، می‌تواند تاثیر بسیار نامطلوبی بر میزان اعتماد افراد به این آژانس داشته باشد.

با وجود این‌که آقای وین اسمیت، آمارگیر ارشد آژانس، با اطمینان علام کرد که این خطا «موردی نادر» بوده و اداره آمار کانادا همچون گذشته با جدیت تلاش خواهد نمود تا آمار و اطلاعات بسیار  دقیق و با کیفیت را به اطلاع عموم برساند اما این سوال همچنان از سوی کارشناسان مطرح است که چرا در این سیستم امکان ردیابی سریع‌تر خطا و قبل از انتشار نتایج وجود نداشته است.   

خوشبختانه پس از گذشت حدود یک هفته و اعلام نتایج تصحیح شده نه تنها پیش‌بینی‌های کارشناسان جامه واقعیت پوشید بلکه مخاطبان شاهد رشدی بسیار فراتر از انتظار نیز شدند.

بر اساس گزارش جدید، در ماه جولای اقتصاد کشور توانسته بود حدود 42 هزار مورد بر تعداد مشاغل موجود خود اضافه کند. گرچه گزارش جدید به نسبت گزارش قبلی شرایط بسیار بهتری را در مورد وضعیت اشتغال در ماه جولای نشان می‌داد اما از سوی  دیگر نکاتی در آن به چشم می‌خورد که چندان خوشایند نبود از جمله این که بخش عمده این رشد به دلیل رشد در بخش مشاغل پاره‌وقت بوده است و تعداد مشاغل تمام‌وقت همچنان پایین مانده بودند.   

بر اساس گزارش جدید،‌ نرخ بیکاری ماه جولای نیز با 0.1 درصد کاهش به 7 درصد رسید.   

در این ماه میزان شاغلان در گروه‌های سنی 25 تا 54 سال و جوانان 15 تا 24 سال افزایش یافت در حالی‌که از تعداد این افراد در گروه سنی 55 سال به بالا کاسته شد.

در استان‌های انتاریو و نیوفاوندلند و لابرادور تعداد شاغلان افزایش یافت و در استان‌های نووااسکوشیا و نیوبرانزویک از تعداد شاغلان کاسته شد.

در این ماه تعداد شاغلان در دو بخش خدمات آموزشی و اطلاعات بیشتر شد اما در بخش‌های ساخت و ساز و بهداشت و خدمات اجتماعی از تعداد شاغلان کاسته شد.       

برای مشاهده آمار اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar