مونترال یا تورنتو؟ کدام برای زندگی بهتر است؟
23 سپتامبر 2017 - 16:08
بازدید 463
8

مونترال و تورنتو دو شهر مهم کانادا هستند که به گونه ای همیشه با یکدیگر در رقابت بوده اند و علیرغم همه تفاوت هایی که با یکدیگر دارند، هر دو از جذابیت های متعددی برخوردار هستند و انتخاب یکی از آنها برای زندگی، تصمیم سختی است. به طور کلی، هم مونترال با فستیوال هایش و […]

ارسال توسط :
پ
پ

مونترال و تورنتو دو شهر مهم کانادا هستند که به گونه ای همیشه با یکدیگر در رقابت بوده اند و علیرغم همه تفاوت هایی که با یکدیگر دارند، هر دو از جذابیت های متعددی برخوردار هستند و انتخاب یکی از آنها برای زندگی، تصمیم سختی است.

به طور کلی، هم مونترال با فستیوال هایش و هم تورنتو با مرکز شهر شلوغ و پویایش هر یک جذابیت های خاص خود را دارند، اما در ادامه برخی از تفاوت و شباهت های این دو شهر کانادا را از ده منظر مختلف بررسی می کنیم:

1. حمل و نقل عمومی

خطوط مترو در مونترال تقریبا منظم هستند اما در روزهای تعطیل کمی کند می شوند، به طوری که در بسیاری مواقع باید 15 دقیقه در انتظار مترو باشی که واقعا زیاد و خسته کننده به نظر می رسد. 

نرخ بلیط مترو در مونترال ارزان تر است، نرخ بلیط ماهانه مترو در تورنتو دو برابر مونترال است.

2. قیمت مسکن

اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر مونترال حدود 995 دلار و در حومه مرکز شهر تقریبا 655 دلاراست.

در صورتی که در تورنتو اجاره خانه به مراتب بیشتر است؛ به طوری که اجاره یک آپارتمان یک خوابه به طور میانگین 1.660 دلار و در خارج از حومه مرکز شهر 1.290 دلار است که در مقایسه با مونترال واقعا تفاوت قابل ملاحظه ای است.

3. دانشگاه ها

مونترال شهری پر از کالج و دانشگاه ست، به گونه ای که یکی از مشهورترین شهرهای دانشجویی جهان محسوب می شود. دانشگاه های کنکوردیا، مک گیل، یو دی ام، یوکم و بسیاری کالج و موسسه آموزش عالی در مونترال وجود دارد؛ دانشگاه مک گیل همواره در فهرست برترین دانشگاه های جهان می درخشیده است و دانشکده بیزنس دانشگاه کنکوردیا نیز همیشه جز بهترین ها دانشکده ها بوده است.

تورنتو نیز دارای دانشگاه های متعددی است همچون  U of T, Ryerson University, York University, Humber College, Centennial College, George Brown College

اما وام و بورسی که دولت به دانشجویان دانشگاه های تورنتو می دهد، به مراتب کمتر از دانشگاه های مونترالی است.

4. آب و هوا

زمستان در مونترال زیبا شروع می شود اما با طوفان، باران یخی و برف و سرمای منفی 30 درجه ادامه می یابد. اما تابستان ها بسیار عالی و زیبا ست و باید از هر فرصتی برای گشت و گذار استفاده کرد. به طور میانگین دمای هوا در زمستان منفی 15 درجه است.

تورنتو در مقایسه با مونترال، زمستان های گرم تری دارد و میانگین هوای آن در زمستان، منفی 9.8 است، اگرچه سال 2016 به طور استثنایی دمای هوا در تورنتو به منفی 30 درجه هم رسید.

5. جریان زندگی در شب

از نظر جریان زندگی در شب، مونترال معروف است به پادشاه شهرهای دنیا. کلاب ها تا 3 صبح در مونترال باز هستند و مردم تا زمانی که تک تک چراغ ها روشن هستند، در حال شادی، رقص و پایکوبی هستند.

تورنتو نیز شهری است که کلاب های زیادی دارد و همانند مونترال، دارای زندگی شبانه پویا و فعالی است اما تفاوت آن با مونترال در آن است که با هر لباس و مدلی که دلخواه شماست، نمی توانید به کلاب بروید، در مونترال حتی با شلوار جین و کتانی می توانید به کلاب بروید اما در تورنتو بستگی به کلابی که می روید باید لباس خود را هماهنگ کنید با به عبارتی باید خوش تیپ و خوش پوش باشید.

6. رستوران ها

مونترال، غذاها و رستوران های بی نظیری دارد؛ پوتین، گوشت دودی، بیگل و هزاران غذای لذیذ دیگر در رستوران های همچون شوارتز، فرمونت بیگل، لا بانکیز از طعم هایی هستند که باید در مونترال آنها را تجربه کرد.

تورنتو نیز رستوران های معروف زیادی دارد اما غذای معروف خاصی ندارد، چرا که انواع غذاهای گوناگون در رستوران های تورنتو طبخ می شوند اما به شیوه ای جدید، بزرگ تر، جالب تر و خاص تر. مثلا پیتزای بزرگی که روی آن پیتزاهای کوچک دیگری وجود دارد، بستنی بزرگ اسپیرالی.

7. ترافیک

عملیات راه سازی و تعمیرات کوچه و خیابان ها در مونترال در تابستان ها رونق ویژه می گیرد و این موضوع ترافیک را دو برابر می کند و از حوصله و صبر مردم شهر خارج است. درهر بزرگراه، خیابان، کوچه و پس کوچه که پا می گذاری، تابلوهای «Under Construction» را می بینی که البته عکس العملی جز صبوری از مردم سر نمی زند. 

در مقابل در تورنتو، ترافیک در ساعت های تعطیلی اداره ها سرسام آور است. به طور کلی ترافیک در تورنتو بیشتر از مونترال است.

8. زبان

مسئله زبان در مونترال کمی دشوار و پیچیده است. به طور کلی، استان کبک [مونترال نیز در همین استان واقع شده است] فرانسه زبان است اما مونترال یک شهر بزرگ و چند فرهنگی است که تک زبانه بودن در آن بسیار بعید است و مردم به زبان های مختلفی حرف می زنند. به راحتی می توانید در مقابل کسانی که فقط انگلیسی صحبت می کنند یا فقط فرانسه، زبان خود را تغییر دهید.

تورنتو نیز شهری دو زبانه است اما زبان انگلیسی زبان اصلی ساکنین این شهر محسوب می شود و کمتر دیده می شود که ساکنین این شهر بر سر این موضوع که به چه زبانی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، صحبت کنند.

9. سن قانونی نوشیدن الکل

در مونترال سن قانونی نوشیدن الکل، 18 سال تمام است، این بدین معنی است که در سال اول دانشگاه می توانید نوشیدنی های الکلی بنوشید و یاد بگیرید که چگونه میزان خوردن آن را کنترل کنید.

در تورنتو سن قانونی نوشیدن الکل، 19 سال تمام است. اگرچه تنها یک سال با مونترال تفاوت دارد ، اما بسیار غم انگیز و آزار دهنده به نظر می رسد که در سال اول دانشگاه نمی توانی با دوستانت به کلاب و دیسکو بروی و الکل بنوشی. 

10. معماری

مونترال دارای معماری خاص و به قول برخی، معماری اروپایی است و نظر بسیاری از توریست ها را به خود جلب می کند، بام مونت رویال، Biodome, St. Joseph’s Oratory, The Olympic  Stadium ازاین قبیل بناها ست.

در مقایسه، بهترین معماری موجود در تورنتو، برج CN است و بناهای دیگر نظیر AGO, City Hall, The ROM, Pure Spirits Loft building می باشند. 

 

 منبع: مونترال بلاگ 

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar