موفقیت کلایسلر نشانه قدرت بازار کار و اقتصاد کاناداست
29 می 2011 - 22:00
بازدید 443
9

دوشنبه ۳۰ می برای سرجیو مارکونی مدیر عامل شرکت عظیم خوروسازی کرایسلر روز جذاب و خوش‌آیندی بود. در هوایی مطبوع، او در جمع نمایندگان رسانه‌ها، تعدادی از مدیران شرکت و جیم فلاهرتی وزیر دارایی دولت فدرال در تورنتو حاضر شد تا رسما از دولت و مالیات‌دهندگان کانادایی به دلیل حمایت‌هایی که از این کمپانی برای […]

ارسال توسط :
پ
پ

دوشنبه ۳۰ می برای سرجیو مارکونی مدیر عامل شرکت عظیم خوروسازی کرایسلر روز جذاب و خوش‌آیندی بود. در هوایی مطبوع، او در جمع نمایندگان رسانه‌ها، تعدادی از مدیران شرکت و جیم فلاهرتی وزیر دارایی دولت فدرال در تورنتو حاضر شد تا رسما از دولت و مالیات‌دهندگان کانادایی به دلیل حمایت‌هایی که از این کمپانی برای خروج از بحران عظیم دوره رکود شده بود تشکر کند.

کمتر از دو سال پیش بود که صفحات روزنامه‌ها و اخبار شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی روزی نبود که درباره بحران‌های طاقت‌فرسای سه شرکت عظیم خوروسازی امریکای شمالی یعنی فورد، جنرال موتورز و کرایسلر خبری به افکار عمومی منعکس نکنند؛ اخباری که تماما از افت فروش، اخراج گسترده کارکنان، تعطیلی خطوط تولید، بسته شدن نمایندگی‌های فروش و حرکت در جهت اعلام ورشکستگی حکایت داشت. دولت اباما کمک‌های زیادی برای نجات این سه کمپانی و بحران عظیم بیکاری ناشی از ورشکستگی آنها ارائه کرد و چون صنایع مرتبط به این سه کمپانی در کانادا حجمی بعضا حتی عظیم‌تر از امریکا داشتند، دولت کانادا و دولت استان انتاریو (که تقریبا تمامی صنعت خودروسازی کانادا در آن متمرکز شده) نیز مجبور به واکنش شدند.

حاصل این اقدامات، اعطای وام‌های عظیم به این سه کمپانی و شراکت در بخشی از سرمایه آنها در قبال کمک‌های مالی گسترده بود. هر سه شرکت سناریوهای مختلفی را برای عبور از بحران پشت سر گذاشتند و همگی هم موفق شدند تا بر مشکلات فائق بیایند اما در میان آنها کرایسلر که آقای مارکونی مدیریت آن را برعهده داشت از همه موفق‌تر بود. فروش بسیار خوب این شرکت در دو سال گذشته (خصوصا سال ۲۰۱۰) سبب شد که تمامی بدهی‌های ۷ و نیم میلیارد دلاری این شرکت بازپرداخت شود و سرمایه‌گذاری‌های خوبی هم در تولید مدل‌های جدید در آن صورت بگیرد. اما بخشی از جلسه تشکر امروز هم صرفنظر از تعارفات مرسومه به چانه‌زنی در باره بازگرداندن سهم ۱.۷ درصدی شرکت که هم‌اکنون در اختیار دولت فدرال و انتاریو قرار دارد، اختصاص یافت.

بنا به برآوردها سهام کرایسلر که در دوره بحران از بورس خارج شد در سال ۲۰۱۲ به بازار بورس بازخواهد گشت و کرایسلر می‌خواهد تا قبل از آن تاریخ با دولت‌های مورد اشاره به توافق برسد تا دارایی تملک شده‌اش را بازگردانده و با حداکثر قدرت و اعتبار مجددا به بورس بازگردد اما دولت‌های فدرال و انتاریو که در دو سال گذشته روزهای مالی سختی را برای کمک به صنایع در حال ورشکستگی گذرانده‌اند به راحتی حاضر نیستند که از سودی که چنین معامله‌ای برای جبران کسربودجه و خوشحال کردن مالیات‌دهندگان کانادایی می‌تواند به همراه داشته باشد درگذرند و به همین دلیل روزهای آینده شاهد چانه‌زنی‌های بیشتری خواهیم بود.

نتیجه همه این بحث‌ها هر چه باشد در یک مورد جای تردید نیست که ابرهای سیاه از بالای آسمان اقتصاد کانادا مدت‌هاست گذشته‌اند و فغان‌های کمک و یاری به صنایع و نگرانی از اخراج کارگران جای خود را به گشایش افق‌های جدید و رونق کار و تولید داده است. این حقیقتی است که در میان لبخند همه چهره‌های حاضر در نشست امروز هویدا بود.

جزییات بیشتر برنامه امروز را اینجا بخوانید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar