مهاجرت به کانادا در سال 2021
29 دسامبر 2020 - 9:12
بازدید 607
13

سیستم مهاجرت کانادا پس از یک سال آشفته چگونه است؟   سال 2020 سال همه گیری کرونا بود، و تاثیرات آن بر سیستم مهاجرت کانادا کماکان مشهود است. پس از استقبال از 341،000 مهاجر جدید در سال 2019، کانادا در آغاز سال گذشته، همچنان سطح بالایی از مهاجران جدید را پذیرفت. اما وقتی کووید19 در […]

ارسال توسط :
پ
پ

سیستم مهاجرت کانادا پس از یک سال آشفته چگونه است؟

 

سال 2020 سال همه گیری کرونا بود، و تاثیرات آن بر سیستم مهاجرت کانادا کماکان مشهود است.

پس از استقبال از 341،000 مهاجر جدید در سال 2019، کانادا در آغاز سال گذشته، همچنان سطح بالایی از مهاجران جدید را پذیرفت. اما وقتی کووید19 در ماه مارس 2020، به عنوان یک بحران جهانی ظاهر شد، سیستم مهاجرت کاملاً از کار افتاد.

 

محدودیت های سفر کانادا از روز 18 مارس اعمال شده و تعداد اتباع خارجی که می توانند در حال حاضر وارد کشور شوند را محدود کرده است. با این حال، سیستم «اکسپرس انتری»، برنامه های انتخاب استانی (PNP)، و سایر برنامه های مهاجرت همچنان به کار خود ادامه دادند.

 

ماهیت سیال بحران کرونا باعث می شود انتظارات از سیستم مهاجرت کانادا در سال 2021 تا حدود زیادی ناشناخته باقی بماند. اما قطعیت هایی وجود دارد که هم برای کانادا و هم برای تازه واردان آتی در سال 2021 و سال های بعد از آن منفعت هایی به همراه دارد.

 

سیستم مهاجرت کانادا تا زمان پایان همه گیری، به حالت عادی باز نخواهد گشت. خوشبختانه، به دلیل ارائه و تأیید چندین واکسن، پایان همه گیری در آینده ای نزدیک، قابل پیش بینی است. کانادا بزرگ ترین کمپین واکسیناسیون در تاریخ خود را در ماه دسامبر آغاز کرد و هدفش واکسیناسیون همه کسانی است که مایل به انجام آن تا ماه سپتامبر 2021 هستند. واکسیناسیون ساکنان کانادا یکی از مؤلفه های بازگشت کشور و سیستم مهاجرتی آن به حالت عادی است. مؤلفه دیگر، اطمینان از سلامت جمعیت جهانی و اتباع خارجی است که به کانادا سفر می کنند.

 

محدودیت های سفری که توسط کانادا در طول سال 2020 اعمال شد، می تواند نشان دهنده سیاست های کووید19 در سال جدید (حتی با شروع کاهش همه گیری) باشد. به عنوان مثال، کانادا می تواند برای کمک به محدود کردن ویروس در مرزهای خود، به حفظ قانون قرنطینه 14 روزه، و همچنین الزام ارائه تست منفی کرونا قبل از سفر، ادامه دهد.

 

شایان ذکر است که این بحران بر تعهد قاطع کانادا در استقبال از مهاجران، نیروی کار موقت خارجی، و دانشجویان بین الملل تأثیری نگذاشته است. در واقع، کانادا به دلیل این بحران، تعهد خود را دو برابر کرده است. کانادا بر اساس «طرح ظرفیت پذیرش مهاجر 2021-2023»، هدف  پذیرش سالانه بیش از 400000 مهاجر جدید را دارد، که بالاترین سطح در تاریخ آن است.

 

اگرچه تصور اینکه کانادا با وجود ادامه یافتن همه گیری کرونا در سال 2021، بتواند به این هدف دست یابد، دشوار است، اهداف بالاتر این امکان را برای دولت های فدرال و استانی کانادا فراهم می کند تا بتوانند به برگزاری انتخاب های مهاجرتی و پردازش درخواست ها ادامه دهند. به این ترتیب، حتی اگر کانادا نتواند از تعداد مورد نظر از مهاجر جدید در سال 2021، استقبال کند، می تواند تأییدیه های لازم را در اختیار آنها قرار دهد تا در موعد بعدی به کانادا بروند.

 

با این همه، ظهور واکسن ها دولت کانادا را قادر می سازد تا محدودیت های سفر خود را تا حدودی تغییر دهد. به عنوان مثال، کانادا می تواند رفع محدودیت سفر را برای تازه واردانی که واکسن کووید19 را دریافت کرده اند، و همچنین تست منفی کرونا را قبل از ورود به کشور ارائه می دهند، اعمال کند. حذف چنین محدودیت هایی به ورود تازه واردان، و در نتیجه، به بهبود اقتصاد کانادا کمک خواهد کرد. بر اساس «طرح ظرفیت پذیرش مهاجر 2021-2023»، کانادا برای بهبود اقتصادی پس از کووید19، به تعداد قابل توجهی از تازه واردان نیاز دارد.

 

در ماه ژانویه، تصویر واضح تری از سیستم مهاجرت کانادا به دست خواهد آمد. آقای «جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا، قرار است نامه های جدیدی را به اعضای کابینه خود ارائه دهد. این امر با وجود همه گیری به تأخیر افتاده است، اما احتمال می رود که از این نامه ها در ماه جاری رونمایی شود. در این صورت، در نامه جدیدی که به آقای «مارکو مندیچینو»، وزیر مهاجرت، ابلاغ می شود، اولویت های «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) در طی سال های آینده مشخص خواهد شد.

 

نکته شایان توجه دیگر این است که، طبق گفته «IRCC»، انتخاب «برنامه اسپانسرشیپ پدر و مادران، پدربزرگ ها و مادربزرگ ها» (PGP) برای ادامه پردازش درخواست های سال 2020، اوائل سال 2021 (به احتمال زیاد در ماه جاری) برگزار خواهد شد. از حداکثر 10 هزار متقاضی دعوت می شود تا درخواست اسپانسرشیپ را برای آوردن والدین و مادربزرگ و مادربزرگ خود به کانادا ارسال کنند. سپس «IRCC» پنجره «PGP» سال 2021 را باز کرده و انتخاب دیگری را با هدف دعوت از 30،000 متقاضی برای اسپانسرشیپ پدر و مادران، پدربزرگان و مادربزرگان خود برگزار خواهد کرد.

 

منصفانه است که انتظار داشته باشیم «IRCC»، استان ها، و قلمرو های کانادا در سال 2021، به دنبال عادی سازی سیستم مهاجرت به بهترین وجه باشند. می توانیم انتظار داشته باشیم و امیدواریم که 2021، سال آرام تری نسبت به سال 2020 باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar