معضلی به نام خرید و فروش داروهای تقلبی در اینترنت
02 دسامبر 2009 - 23:04
بازدید 291
9

  خریدهای آن‌لاین هر روز رونق بیشتری می‌گیرند و افراد بیشتری را به دلیل راحتی، سرعت و قیمت جذب خود می‌کنند اما این امکان جدید، ریسک‌ها و مخاطرات خاص خود را هم به همراه آورده است. اینجا به یک نمونه آن اشاره می‌شود.  کانادایی‌هایی که داروهای تجویز شده از طرف پزشک یا دیگر داروهای مورد […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

خریدهای آن‌لاین هر روز رونق بیشتری می‌گیرند و افراد بیشتری را به دلیل راحتی، سرعت و قیمت جذب خود می‌کنند اما این امکان جدید، ریسک‌ها و مخاطرات خاص خود را هم به همراه آورده است. اینجا به یک نمونه آن اشاره می‌شود. 

کانادایی‌هایی که داروهای تجویز شده از طرف پزشک یا دیگر داروهای مورد نیازشان را از طریق اینترنت می‌خرند، ممکن است با خود فکر کنند که با این کار پول کمتری پرداخت کرده‌اند اما باید ببینند که در ازای همین مقدار پولی هم که می‌دهند چه چیزی نصیبشان می‌شود. شاید این معامله به ظاهر پرسود به قیمت سلامتی و حتی جانشان تمام شود. 

در واقع ممکن است طرف معامله این افراد کسی نباشد جز گروه‌های سازمان‌یافته تبهکاری در آن سوی آب‌ها، داروسازانی که معمولا از کشورهای آسیایی مثل چین و تایلند هستند و دفاتری که اغلب در اروپای شرقی و بویژه در جمهوری چک استقرار دارند و این در حالی‌است که به دلیل طراحی گول‌زننده سایت‌های آنها بیشتر خریداران فکر می‌کنند با شرکت‌های کانادایی طرف هستند. این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

 بعد از این که در سال ۲۰۰۶ خانمی ۵۸ ساله و به ظاهر سالم از ساکنان جزیره کوادرا در کانادا در خواب به مرگی مشکوک جان سپرد و نتایج تحقیقات آزمایشگاهی نشان داد که علت مرگ ترکیبات خطرناک فلزی (برای مثال آلومینیوم ۱۵برابرحد مجاز) در داروی ضدافسردگی‌ای بوده که او از طریق اینترنت خریداری کرده، بحث خرید و فروش داروهای تقلبی جدی شد. حالا این سؤال در ذهن همه مطرح شده بود که آیا باید سازندگان و فروشندگان این داروها را قاتلان این خانم دانست یا نه؟ همین اتفاق دلیل قانع‌کننده‌ای شد تا پس از آن پلیس با حساسیت بیشتری با این نوع مبادلات دارویی برخورد کند چون متاسفانه تا پیش از آن به‌رغم تردیدهای موجود، هیچ سند و مدرک دقیقی از تقلب دارویی به دست نیامده بود. 

درحال حاضر پلیس RCMP کانادا با دیگر نیروهای پلیس در ۲۶ کشور مختلف و پلیس اینترپل همکاری تنگاتنگی را آغاز کرده تا از فعالیت این گروه‌ها جلوگیری کند. اکنون در کلیه مبادی پستی و به‌ ویژه در شهر ونکوور، بسته‌های وارده به کشور اسکن می‌شوند تا در صورت مشاهده موارد مشکوک و حاوی داروهای تقلبی، ضبط شده و پیگیری‌های بعدی درباره آنها انجام شود.  این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

یکی از افسران پلیس مرزی RCMP، در مصاحبه‌ای خبری با نشان دادن ظروف بزرگی که همگی حاوی داروهای تقلبی کشف شده بودند و ظاهری بسیار شبیه به داروهای موجود در بازار داشتند، با نشان دادن دو نمونه بسیار مشابه از یک داروی اصل و یک داروی تقلبی به خبرنگاران گفت: «ما هر روز با محصولات تقلبی سر و کار داریم، حجم بالایی از این داروها از طریق اینترنت خرید و فروش می‌شوند و تبلیغاتی درست مشابه داروهای اصل دارند. افراد نباید ریسک کنند و از جایی غیر از یک داروخانه معتبر یا غیر از یک فرد متخصص دارو بخرند و مصرف کنند. ممکن است که این محصولات شبیه نمونه اصلی به نظر برسند اما درواقع سمی و خطرناک هستند.»  این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

به گفته رئیس آژانس خدمات مرزی کانادا CBSA، این موضوع تنها محدود به داروهای تجویز شده از طرف پزشکان نیست بلکه در مواردی حتی برخی محصولات دارویی که مواد مورد استفاده در آنها به‌طور کامل بر روی بسته دارو ذکر نشده‌ است هم می‌توانند برای مصرف‌کنندگان خطرناک باشند و واردات آنها غیر قانونی است. او اضافه کرد که از ماه جولای به این طرف، در پست ونکوور بیش از پانزده هزار مورد دارویی بدون مجوز شناسایی و توقیف شده است. او با نشان دادن هفت ظرف بزرگ حاوی داروی آکایی‌بری که از چین به کانادا وارد شده بود، اعلام کرد که بعد از آزمایش این داروها، مواد تشکیل دهنده سمی و خطرناک زیادی در آنها کشف شده است.  این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

به هر حال، نمی‌توان امکاناتی را که تکنولوژی در اختیار افراد قرار می‌دهد را نادیده گرفت اما می‌توان با هشیاری از تبعات منفی یا سواستفاده سودجویان اجتناب کرد. برای این کار:

  • همیشه از سایت‌ها یا فروشندگان معتبر خرید آن‌لاین انجام دهید و اگر در میزان اعتبار آنها تردید دارید به منابع موجود برای بررسی آنها مراجعه کنید؛
  • هیچگاه مستقیماً از طریق ایمیلی که از یکی از این شرکت‌ها رسیده (حتی اگر به ظاهر شرکت معتبری است) وارد قسمت خرید آن‌لاین سایت نشوید بلکه با خروج از ایمیل و ورود جداگانه به سایت از طریق جستجوی مستقل، به این قسمت بروید. فراموش نکنید که جاعلان حرفه‌ای توانایی زیادی در جعل سایت‌ها دارند و ممکن است با تغییر یک حرف کوچک در میانه یک آدرس بلند، شما به یک سایت جعلی که همه چیز آن شبیه سایت اصلی است بروید؛
  • همیشه به ارزانی‌های خیلی زیاد مشکوک باشید و تا از مرجع آن اطمینان کامل پیدا نکردید، فریب این ارزانی را نخورید.

 

برای دیدن اصل اخبار به اینجا، این یکی و اینجا مراجعه کنید. 

 

 این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar