لزوم اقدام سریع متقاضیان سرمایه گذاری: قبول تنها ۷۰۰ درخواست سرمایه گذاری فدرال جدید
23 ژوئن 2011 - 23:11
بازدید 422
9

علی مختاری؛   همانگونه که پیش از این به اطلاع رسید آقای وزیر مهاجرت بخشنامه جدیدی را برای اجرا از اول جولای ۲۰۱۱ تا پایان جون ۲۰۱۲ اعلام کرد. بخشی از این بخشنامه وزارتی یا Ministral Instruction در مورد برنامه نیروی متخصص فدرال بود که به تفصیل در این وب سایت به آن پرداخته شده است.  بخش دیگری از […]

ارسال توسط :
پ
پ

علی مختاری؛

 

همانگونه که پیش از این به اطلاع رسید آقای وزیر مهاجرت بخشنامه جدیدی را برای اجرا از اول جولای ۲۰۱۱ تا پایان جون ۲۰۱۲ اعلام کرد. بخشی از این بخشنامه وزارتی یا Ministral Instruction در مورد برنامه نیروی متخصص فدرال بود که به تفصیل در این وب سایت به آن پرداخته شده است. 

بخش دیگری از این بخشنامه در مورد برنامه های تجاری فدرال است که این تغییرات را ایجاد کرده است:

۱- قبول درخواست جدید در برنامه کارآفرینی فدرال تا اطلاع بعدی متوقف شده است. دلیل این امر حجم بالای تقاضاهای رسیده در این برنامه و نیز طولانی شدن روند رسیدگی به آنهاست و اظهار امیدواری شده است با توقف قبول تقاضای جدید زمان متوسط ۸ ساله رسیدگی به این تقاضاها کاهش یابد.

۲- از اول جولای ۲۰۱۱ تا پایان ماه جون ۲۰۱۲ تنها ۷۰۰ تقاضای جدید در برنامه سرمایه گذاری فدرال دریافت خواهد شد که از یک سو مانع از انباشت پرونده ها و از سوی دیگر موجب ایجاد امکان رسیدگی به پرونده ها و ایفای تعهدات اداره مهاجرت خواهد شد.

۳- پرونده های سرمایه گذاری نیز از طریق دفتر سیدنی موسوم به CIO دریافت خواهند شد.

آنچه در بالا ذکر شد اخبار رسمی ارایه شده در خصوص موضوع است اما بخش دیگری از اخبار جزیی تر و مهمتر نیز از کانالهای غیر رسمی دریافت شده است که به شرح زیر است:

۱- تقاضای برنامه جدید سرمایه گذاری به صورت ساده شده Simplified Application خواهد بود به این معنی که پرونده کامل با مدارک مالی و مدیریتی لازم در پرونده های عادی ارسال نخواهد شد.

۲- دفتر سیدنی پرونده های واجد شرایط را برای معرفی به دفتر ویزای مربوطه تا سقف ۷۰۰ مورد قبول کرده و مابقی را بر می گرداند و متقاضیان راه یافته به سقف ۷۰۰ نفر باید ظرف مدت معینی که احتمالا ۴ ماه خواهد بود مدارک خود را به دفتر ویزای مربوطه ارسال کنند.

۳- گفته می شود اداره مهاجرت در نظر دارد این ۷۰۰ تقاضا را به صورت خارج از نوبت رسیدگی کند. اگرچه این موضوع با توجه به وجود تقاضاهای قبلی در سیستم منطقی به نظر نمی رسد اما با توجه به سابقه عملکرد وزیر مهاجرت در انجام اقدامات غیر قابل توجیه اصلا بعید نیست و امکان وقوع آن وجود دارد. نمونه قبلی عملکرد این اداره را در اینجا بخوانید.

۴- بنا به اظهار منابع بانک اسکوشیا شرکتهای مهاجرتی چینی و هنگ کنگی طرف قرارداد با این بانک از هم اکنون خود را آماده کرده اند تا در اولین فرصت تقاضاهای مشتریان خود را در جمع این ۷۰۰ نفر فایل کنند با توجه به حجم بالای متقاضیان چینی و سابقه آنها در اقدام غیر قابل باور در این زمینه و نیز حضور نمایندگان بانک در هنک گنگ که عملا موضوع امضا و تایید بانک را تسریع می کند؛ پیش بینی می شود تا پایان روز سه شنبه سقف ۷۰۰ نفر تکمیل شود. به عبارت دیگر اگر قرار باشد تقاضاها تا سه شنبه نرسد شانس بودن در ظرفیت ۷۰۰ نفری بسیار کم است. نمونه اقدام این شرکتها را در تکمیل ظرفیت ۵۰۰ تایی اداره مهاجرت کبک در ماه اکتبر گذشته تنها در یک روز موید این پیش بینی است که می توانید درباره این موضوع نیز اینجا بخوانید.

توصیه و برنامه کنپارس در این راستا

کنپارس بنا دارد با وجود همه موانع بالا و به خصوص محدودیت زمان تمام تلاش خود را برای رساندن تقاضاهای متقاضیان به دفتر CIO در شهر سیدنی کانادا در روز اول پذیرش پرونده در آن دفتر بکار گیرد و قطعا ثبت همه پرونده هایی را که در این برنامه می پذیرد در روز دوشنبه مورخ ۱۳ تیرماه برابر با ۴ جولای ۲۰۱۱ یا حداکثر روز بعد از آن در آن دفتر  تضمین می کند. بنابراین:

۱- به آن دسته از متقاضیانی که با کنپارس پرونده سرمایه گذاری دارند چه در برنامه کبک و یا فدرال؛ و شرایط اقدام در این برنامه را دارند و مایلند به امید رسیدگی سریعتر در این برنامه پرونده خود را در این برنامه نیز باز کنند توصیه می شود هر چه سریعتر با دفتر ما در تهران تماس بگیرند تا پرونده آنها برای این اقدام تا آخر هفته آماده شود. تاکید می شود که در این مرحله نیاز به ارایه مدارک مالی دال بر دارایی ها و نیز مدیریتی نیست ولی مدارک دیگری مانند ترجمه شناسنامه و تصویر گذرنامه و نیز عکس لازم است. اطلاعات لازم برای ثبت در فرمها از متقاضی دریافت می شود که در مورد متقاضیتان طرف قرارداد با ما این اطلاعات در اختیار ما هست. پرونده سابق آنها نیز فعلا تا دریافت نتیجه قطعی از این اقدام دست نخواهد خورد.

۲- آن دسته از متقاضیانی که با کنپارس قرارداد ندارند چه دارای پرونده در سیستم باشند (با هر شرکت مهاجرتی) و چه قبلا پرونده ای را باز نکرده باشند و مایلند که از این فرصت استثنایی برای رسیدگی سریعتر بهره ببرند می توانند برای باز کردن پرونده در این برنامه با دفتر ما در تهران تماس بگیرند. 

۳- توجه داشته باشید  این اطلاعات از منبع موثقی  شده است با این وجود به دلیل سابقه بد اداره مهاجرت فدرال در بروز رفتارهای غیر قابل پیش بینی؛ در قراردادهای منعقده تصریح خواهد شد  اگر به هر دلیلی شرایط آینده متفاوت از آنچه در بالا مطرح شد باشد و یا متقاضی در ظرفیت ۷۰۰ نفری پذیرش نشود همه هزینه های دریافت شده پس از کسر مبلغ کمی بابت هزینه های اداری و پستی به آنان باز پرداخت خواهد شد.

۴- با توجه به اینکه فرصت بسیاری محدودی در اختیار است تنها با متقاضیانی که تا ساعت ۶ بعد از ظهر روز شنبه یازدهم تیرماه ۱۳۹۰ خورشیدی به دفتر ما مراجعه کنند قرارداد بسته خواهد شد. روز پنجشنبه نهم و نیز جمعه دهم تیرماه دفتر ما در تهران باز خواهد بود

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر از طریق ایمیل [email protected] با من در تماس باشید و یا با دفتر ما در تهران با شماره تلفن ۲۲۰۲۵۰۸۴ تماس بگیرید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar