قیمت بلیط TTC (حمل و نقل عمومی شهر تورنتو) افزایش می یابد
01 دسامبر 2009 - 23:07
بازدید 190
8

       این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

 

 

 این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

 

 


در شرایطی که کانادا برای سه ماه مداوم تورم منفی را تجربه می‌کند که عامل اصلی آن کاهش قیمت حامل‌های انرژی خصوصاً بنزین است، شبکه حمل و نقل عمومی تورنتو مجدداً از افزایش قیمت بلیط‌ها در سال آینده خبر داد. 

دیگر دوره بلیط‌های ارزان‌ترTTC تمام شد و از سوم ژانویه به بعد ۲۵ سنت دیگر به قیمت‌های قبلی اضافه خواهد شد. درست چند لحظه بعد از اعلام این خبر، آدام گیامبرون، مدیرTTC با حضور در مقابل خبرنگاران دراین‌باره گفت: «می‌دانیم که هیچ‌کس از این افزایش قیمت خوشحال نمی‌شود. اما موضوع این‌جاست که از بالا رسما به ما گفته‌اند که افزایش بودجه‌ای در کار نیست. تردیدی نیست که خیلی‌ها با این افزایش قیمت مشکل خواهند داشت. هیچ‌کس خواهان این افزایش قیمت نیست و برای بسیاری از ساکنان تورنتو این امر مشکلاتی به دنبال خواهد داشت.» 

پیش‌ از این قیمت بلیط بزرگسالان ۲.۷۵ دلار و قیمت توکن (بلیط‌هایی شبیه سکه که مجددا قابل استفاده هستند) ۲.۲۵ دلار کانادا بود که از ابتدای ژانویه این قیمت‌ها با ۲۵ سنت افزایش به ۳ دلار و۲.۵۰ دلار خواهند رسید. در این طرح جدید قیمت کارت‌های ماهانه نیز، به رغم پیشنهاد بالاتر (۵ دلار بیشتر)هیئت تصمیم گیرنده مترو و بنا به تصمیم گیامبرون، از ۱۰۹ دلار به ۱۲۱ دلار تغییر می‌کند. علت این تصمیم تشویق شهروندان تورنتویی به تهیه کارت‌های ماهانه به جای روزانه است. خصوصاً که کارت‌های ماهانه درصدی از مالیات پرداختی را باز می‌گرداند. این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

البته قرار است از سپتامبر ۲۰۱۰ علاوه بر دانش‌آموزان دبیرستانی و سینیورها (سالخوردگان) که قبلا هم از تخفیف‌ برخوردار می‌شدند، گروه‌های دیگری از جمله کلیه دانشجویان کالج‌ها و دانشگاه‌ها نیز(بدون محدودیت سنی و تنها به شرط ثبت‌نام در یک رشته فوق دیپلم) از تخفیف‌هایی استفاده کنند. پیش‌تر ارائه همین تخفیف‌ها سبب شده بود تا تعداد استفاده‌کنندگان از سیستم حمل‌ونقل عمومی افزایش یابد و این امید هست که این‌بار هم ارائه این امتیاز به رفع مشکل کاهش احتمالی استفاده از حمل‌ونقل عمومی کمک کند. 

گیامبرون می‌گوید: «تلاش می‌کنیم تا شهروندان را به استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی ترغیب کنیم چون به این نتیجه رسیده‌ایم که اگر بتوان افراد را تا پیش از سن بیست سالگی به این امر عادت داد بعدها به طور طبیعی اغلب این عده از مشتریان دائم آن خواهند بود.» این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

افزایش قیمت بلیط در واقع اولین راه‌حلی است که هیئت تصمیم‌گیرنده TTC برای رفع کمبود بودجه ۱۰۰میلیون دلاری این شرکت در نظر گرفت و امیدوار بود که با تغییر قیمت‌ها و به شرط از دست ندادن مشتریان خود بتواند در سال آینده حدود۶۲میلیون دلار از این کسری بودجه را جبران کند؛ گرچه با تعریف معافیت‌هایی که ذکرشان رفت یعنی بلیط‌های ارزان‌تر برای دانش‌آموزان دبیرستانی، دانشجویان و سالمندان، این رقم به ۵۰ میلیون دلار یعنی نیمی از کسری موجود خواهد رسید. 

البته مدیران TTC معتقدند که به رغم این کمبود بودجه بخش حمل و نقل عمومی تورنتو قصد ندارد از هیچ یک از خدماتی که تاکنون ارائه می‌کرده صرف‌نظر کند و تلاش می‌کند تا از طریق مذاکره با کلیه سطوح دولت استانی یا فدرال این موضوع را حل و فصل نماید. گرچه به اعتقاد مدیرکل مترو، حتی در صورتی که این اتفاق بیفتد، احتمال افزایش سالانه قیمت‌ها برای مسافران همچنان به قوت خود باقی خواهد بود.  این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

با توجه به کمبود بودجه ۲۵ میلیارد دلاری دولت استانی در سالی که گذشت و کسری بودجه ۵۶ میلیاردی دولت فدرال، به نظر نمی‌رسد که تأمین کسری بخش حمل و نقل عمومی تورنتو از طریق کمک دولت‌ها کار آسانی باشد بویژه این‌که این بخش تا امروز یکی از بخش‌های حمل و نقل عمومی در میان شهرهای بزرگ آمریکای شمالی بوده که کمترین میزان کمک دولتی را دریافت کرده و بیشترین مقدار هزینه‌های خود را خود تأمین کرده است.  

یکی از اعضای ائتلاف «انتاریو علیه فقر» می‌گوید: «دو سال بود که قیمت حمل و نقل عمومی ثابت مانده بود و این افزایش قیمت بیشترین صدمه را به اقشار فقیر جامعه وارد خواهد کرد. این کار، سختی و رنج زندگی را برای این گروه بیشتر می‌کند. برای اقشار کم‌درآمد سیستم حمل و نقل عمومی یک ضرورت است.» در میان مردم عادی نیز عده زیادی مخالف اجرای این طرح هستند. به اعتقاد آنان مسئولان باید برای تأمین کسری بودجه راه‌های بهتری را انتخاب کنند و این کار هیچ معنایی به جز سوءاستفاده از ضعف و آسیب‌پذیری آنان ندارد. 

 

برای دیدن اصل گزارش این مطلب و اینجا را ببینید

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar