صدور 4750 دعوتنامه برای متقاضیان«برنامه تجربه کانادایی»
09 ژانویه 2021 - 16:42
بازدید 457
9

انتخاب های «برنامه تجربه کانادایی» با یک روز فاصله پس از انتخاب های مختص «PNP» برگزار شدند. کانادا، انتخاب اکسپرس انتری دیگری را در روز 7 ژانویه برگزار کرد. این دومین دور دعوت طی دو روز اخیر است.   در مجموع، برای 4750 متقاضی «برنامه تجربه کانادایی» (CEC) دعوتنامه صادر شده است. امتیاز «سیستم جامع […]

ارسال توسط :
پ
پ

انتخاب های «برنامه تجربه کانادایی» با یک روز فاصله پس از انتخاب های مختص «PNP» برگزار شدند.

کانادا، انتخاب اکسپرس انتری دیگری را در روز 7 ژانویه برگزار کرد. این دومین دور دعوت طی دو روز اخیر است.

 

در مجموع، برای 4750 متقاضی «برنامه تجربه کانادایی» (CEC) دعوتنامه صادر شده است. امتیاز «سیستم جامع رتبه بندی» (CRS) موردنیاز برای دریافت «دعوتنامه برای ارسال درخواست» (ITA)، 461 بود.

 

نتایج این انتخاب در روز 8 ژانویه 2021 منتشر شد.

 

دو روز پیش، کانادا اولین انتخاب سال را آغاز کرد و از متقاضیان اکسپرس انتری که دارای نامزدی استانی بودند، دعوت به عمل آورد.

 

در مجموع، 250 متقاضی توسط «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) در انتخاب 6 ژانویه دعوت شدند، و به حداقل امتیاز 813 نیاز داشتند.

اولین انتخاب مختص «PNP» سال 2021 اکسپرس انتری

افرادی که از یکی از برنامه های انتخاب استانی (PNP) همسو با اکسپرس انتری نامزدی دریافت کرده اند، 600 امتیاز فوق العاده نیز دریافت خواهند کرد؛ به همین دلیل، امتیاز موردنیاز نسبت به سایر دوره های دعوت، بالاتر می باشد.

این احتمال وجود دارد که «IRCC» به برگزاری انتخاب های «برنامه ای» باز گردد؛ همان روندی که کانادا در سال گذشته، پس از بستن مرزهای خود در اواسط همه گیری کرونا، در پیش گرفت.

«IRCC» انتخاب مختص «CEC» را بین ماه مارس و آگوست برگزار می کرد. این انتخاب ها اندکی پس از انتخاب های مختص «PNP» برگزار می شوند. (معمولاً تعداد «ITA»ها از دو انتخاب به یک عدد رند می رسد.) در اواخر سال 2020، «IRCC» به برگزاری انتخاب های «تمام برنامه ای» بازگشت، و در پی آن، بیشترین تعداد دعوتنامه را صادر کرد و به تدریج امتیازات «CRS» را کاهش داد.

«اکسپرس انتری» سیستم مدیریت برنامه مهاجرت کانادا برای سه برنامه گروه اقتصادی فدرال است: «برنامه نیروی کار متخصص فدرال»، «برنامه نیروی کار ماهر فدرال»، و «برنامه تجربه کانادایی».

اکثر استان ها همچنین دارای زیرشاخه های مهاجرتی هستند که با سیستم اکسپرس انتری همسو می باشند.

در سیستم اکسپرس انتری، متقاضیان براساس امتیاز «CRS» خود (که بر اساس مواردی مانند سن، سابقه کار، تحصیلات، و مهارت زبان فرانسه یا انگلیسی می باشد)، رتبه بندی می شوند. در برخی موارد، تاریخ و ساعتی که پروفایل اکسپرس انتری ایجاد شده است، در رتبه بندی تاثیرگزار خواهد بود.

بر خلاف انتخاب های «تمام برنامه ای» که از کل استخر اکسپرس انتری انجام شده و منجر به افزایش حداقل امتیاز موردنیاز می شود، انتخاب های «برنامه ای» (مانند مورد اخیر که مختص «CEC» بود،) به دلیل تعداد کمتر متقاضیان، حداقل امتیاز پایین تری دارند.

در انتخاب اخیر، از قانون «تعیین اولویت پذیرش در وضعیت تساوی» استفاده شد. این قانون که برای رتبه بندی متقاضیان دارای امتیاز «CRS» یکسان است، بر اساس تاریخ و زمان ایجاد پروفایل اعمال می شود.

قانون «تعیین اولویت پذیرش در وضعیت تساوی» بر اساس روز 12 سپتامبر 2020، ساعت 20:46:32 به وقت کانادا اجرا شد. این بدان معناست که متقاضیان دارای امتیاز «CRS» 461، فقط درصورتی دعوت می شوند که مشخصات آنها قبل از این تاریخ و ساعت ارائه شده باشد.

در این انتخاب، تعداد دعوتنامه های صادر شده در سال 2021، به 5000 مورد رسید.

 

منبع خبر: canada.ca, January 2021

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar