صدور 206 دعوتنامه برای متقاضیان مهاجرت به منیتوبا
25 اکتبر 2020 - 11:47
بازدید 541
10

منیتوبا در آخرین انتخاب خود، تعداد 206 دعوت نامه برای متقاضیان مهاجرت صادر کرد. متقاضیان برگزیده می توانند از انتخاب استانی خود برای دریافت اقامت دائم استفاده کنند. برنامه انتخاب استانی منیتوبا (MPNP) نیروی کار متخصص و فارغ التحصیلان بین المللی را از طریق سه شاخه مهاجرتی زیر دعوت کرد: نیروی کار متخصص در منیتوبا […]

ارسال توسط :
پ
پ

منیتوبا در آخرین انتخاب خود، تعداد 206 دعوت نامه برای متقاضیان مهاجرت صادر کرد. متقاضیان برگزیده می توانند از انتخاب استانی خود برای دریافت اقامت دائم استفاده کنند.

برنامه انتخاب استانی منیتوبا (MPNP) نیروی کار متخصص و فارغ التحصیلان بین المللی را از طریق سه شاخه مهاجرتی زیر دعوت کرد:

  • نیروی کار متخصص در منیتوبا
  • شاخه تحصیلات بین المللی
  • نیروی کار متخصص خارجی

این دعوت نامه ها که به «توصیه نامه جهت تقاضا» (LAA) نیز معروف هستند، به شرح زیر صادر شده اند:

  • نیروی متخصص در منیتوبا – 161 دعوت نامه با حداقل امتیاز 375؛
  • شاخه تحصیلات بین المللی – 15 دعوت نامه با حداقل امتیاز 711؛
  • نیروی متخصص خارجی – 30 دعوت نامه، بدون پیش نیاز امتیاز EOI.

از 206 دعوت نامه صادر شده، 22 دعوت نامه به متقاضیان اکسپرس انتری اختصاص یافته است. متقاضیان اکسپرس انتری دعوت شده باید این سه مدرک را همراه خود داشته باشند: شناسه اکسپرس انتری، کد اعتبارسنجی «جاب بنک»، و تجربه کاری قابل اثبات در یکی از مشاغل موردنیاز منیتوبا. به گفته MPNP، در صورت نداشتن هر یک از مدارک یاد شده، از ورود آنها به کانادا جلوگیری می شود.

در این انتخاب، متقاضیان شاخه نیروی کار متخصص خارجی تنها در صورتی در نظر گرفته می شدند که به صورت مستقیم از طریق طرح استخدام راهبردی دعوت شده بودند.

اگر متقاضیان امتیازی بیشتر از حد تعیین شده کسب کرده بودند، ولی در نهایت دعوت نامه ای دریافت نکردند، علت آن می تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • ارزیابی مهارت های زبان که توسط مؤسسه ثالث برگزار شده است، فاقد شماره ارزیابی معتبر بوده است؛
  • ارزیابی مهارت های زبان آنها دیگر معتبر نیست؛ یا
  • متقاضی از طریق طرح استخدام راهبردی دعوت شده است، اما آنها شماره معتبر دعوت نامه را ارسال نکرده اند.

MPNP در بیانیه مطبوعاتی خود گفت: «اگر هر یک از سناریوهای بالا در مورد شما صدق می کند، ممکن است بخواهید EOI خود را با اطلاعات صحیح به روز کرده، تا در انتخاب بعدی از استخر EOI انتخاب شوید.»

متقاضیان فعال در مشاغل تحت نظارت (قوانین دولت کانادا) به این انتخاب دعوت شده اند. به گفته MPNP، متقاضیانی که در مشاغل تحت نظارت، کار نمی کنند یا گواهی تکمیل مراحل کسب اجازه کار در منیتوبا را ارائه نکرده اند، ممکن است از ورود آنها به کشور جلوگیری شود.

MPNP در این خصوص در بیانیه مطبوعاتی خود گفت: «اگر این سناریو در مورد شما صدق می کند، ممکن است بخواهید توصیه نامه جهت تقاضای خود را لغو کنید.»

با احتساب انتخاب 22 اکتبر، تاکنون در سال 2020 تعداد 4,068 دعوت نامه در استان منیتوبا صادر شده است.

 

اکسپرس انتری منیتوبا

به متقاضیان واحد شرایط برای اکسپرس انتری بر اساس سیستم جامع رتبه بندی (CRS) امتیاز تعلق می گیرد. عواملی سرمایه انسانی همچون سن، تجربه کاری، تحصیلات و مهارت های زبانی بر میزان این امتیاز تأثیر می گذارند.

متقاضیانی که بیشترین امتیاز را دریافت کنند، از طریق انتخاب های ثابت و معین در استخر اکسپرس انتری انتخاب، و جهت اقدام برای دریافت اقامت دائم کانادا دعوت می شوند.

آن دسته از متقاضیانی که انتخاب استانی دریافت کرده اند، 600 امتیاز فوق العاده به مجموع امتیاز CRS آنها افزوده می شود. با این 600 امتیاز فوق العاده، متقاضیان به صورت تضمینی از وزارت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) دعوت نامه برای تقاضا (ITA) دریافت خواهند کرد.

متقاضیان اکسپرس انتری که انتخاب استانی خود را از منیتوبا دریافت کرده اند، در این انتخاب علاوه بر شناسه معتبر اکسپرس انتری، کد اعتبارسنجی«جاب بنک» را نیز ارائه کردند.

 

سیستم ابراز علاقه مندی منیتوبا

افرادی که می خواهند از طریق برنامه انتخاب استانی منیتوبا (PNP) به این استان مهاجرت کنند، برای دریافت «توصیه نامه جهت تقاضا» (LAA) از طریق شاخه های «نیروی کار متخصص در منیتوبا» و «نیروی کار متخصص خارجی» باید ابراز علاقه مندی خود را در MPNP ثبت کنند.

مطابق سیستم منیتوبا، این متقاضیان از 1,000 امتیازی به دست می آورند و بدین صورت رتبه بندی می شوند. عوامل سرمایه انسانی همچون مهارت های زبانی در زبان های انگلیسی و فرانسوی، تحصیلات، تجربه کاری، ارتباطات در منیتوبا و عوامل دیگر بر میزان این امتیاز تأثیر می گذراند.

درباره شاخه های مهاجرتی منیتوبا

شاخه های «نیروی کار متخصص خارجی» و «نیروی کار متخصص در منیتوبا» به استان اجازه انتخاب افراد ماهری را می دهد که توانایی رفع نیازهای بازار کار منیتوبا را دارند.

متقاضیان خارجی باید ارتباطات تثبیت شده ای در منیتوبا داشته باشند. این ارتباط می تواند شامل روابط خانوادگی یا دوستانه در استان، سابقه کار یا اقامت در منیتوبا، و یا دعوت به این استان از طریق یکی از طرح های استخدام راهبردی MPNP باشد.

متقاضیان جهت مشمول شدن، هنگام ارسال درخواست خود نیازی به حضور فیزیکی در منیتوبا ندارند.

متقاضیان موفق در شاخه «نیروی کار متخصص در منیتوبا» باید معیارهای مشخصی را رعایت کنند؛ از جمله دریافت پیشنهاد کاری تمام وقت از سوی کارفرما در منیتوبا.

دانشجویان بین المللی که از مؤسسات آموزشی منیتوبا فارغ التحصیل شده اند، در صورت داشتن مهارت های موردنیاز منیتوبا، ممکن است توصیه نامه جهت تقاضای (LAA) خود را از طریق شاخه «تحصیلات بین المللی» دریافت کنند.

 

منبع خبر: immigratemanitoba.com, October 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar