سمینار دانشجو و چالش مهاجرت یازده نوامبر در مونترآل برگزار شد
18 اکتبر 2019 - 2:40
بازدید 443
7

استان کبک و به طور مشخص شهر زیبای مونترآل این روزها پذیرای تعداد قابل توجهی دانشجوست که به امید دریافت اقامت دایم کانادا وارد دوره های آموزشی در دانشگاهها و دیگر موسسات آموزش عالی شده اند. این دانشجویان پرسش های بسیاری دارند که برای پاسخ به آنها کنپارس اقدام به برگزاری سمیناری در دانشگاه کنکوردیا […]

ارسال توسط :
پ
پ

استان کبک و به طور مشخص شهر زیبای مونترآل این روزها پذیرای تعداد قابل توجهی دانشجوست که به امید دریافت اقامت دایم کانادا وارد دوره های آموزشی در دانشگاهها و دیگر موسسات آموزش عالی شده اند. این دانشجویان پرسش های بسیاری دارند که برای پاسخ به آنها کنپارس اقدام به برگزاری سمیناری در دانشگاه کنکوردیا با عنوان “دانشجو و چالش مهاجرت” در یازدهم اکتبر 2019 نمود.

علی مختاری؛ مشاور رسمی مهاجرت و وکیل رسمی دادگستری در ایران، حمید نجات؛ پژوهشگر و مدرس زبان وادبیات فرانسه، علی پاکنژاد؛ مشاور امور مالی و بیمه، از سخنرانان این سمینار بودند. 

مزیت استان کبک برای دریافت اقامت دائم به ویژه برای دانشجویان در مقایسه با سایر استان های کانادا محور اصلی این سمینار بود که طی موضوعات زیر به آن پرداخته شد.

علی مختاری با تاکید بر این موضوع که حق انتخاب مهاجرینی که قصد زندگی در کبک را دارند، بطور انحصاری از سوی پارلمان کانادا به کبک واگذار شده، گفت: «پذیرش مهاجر سه مرحله دارد: انتخاب،  مدیکال و بررسی امنیتی.»

طبق قراردادی که در سال 1998 بین دولت های کبک و فدرال منعقد شد، حق انتخاب مهاجر برای افرادی که قصد زندگی در این استان را دارند، بطور کامل در انحصار کبک قرار گرفت؛ بطوریکه دولت فدرال ملزم به صدور ویزا برای دارندگان سی اس کیو می باشد. این امتیاز ویژه، تسهیلاتی را از سوی کبک برای متقاضیان فراهم کرده است.

وی در ادامه افزود: «برنامه تجربه کبکی( PEQ ) از جمله تسهیلاتی است که می توان به آن اشاره کرد. این برنامه در دو بخش، یکی برای افرادی که فارغ التحصیل یک موسسه آموزشی کبکی هستند مشروط بر داشتن حداقل 1800 ساعت آموزش و در بخش دیگر ویژه افرادی که حداقل یکسال سابقه کار در کبک دارند، می باشد.

مختاری خاطر نشان کرد: «این برنامه در مقایسه با سایر برنامه ها به مثابه الماسی در جیب شماست که می تواند راهگشای دریافت اقامت دائم در کانادا باشد.»

وی در ادامه به توضیح سایر روش ها، شرایط احراز ویزای کار، تجربه کار کانادایی، اکسپرس انتری  و طبقه بندی مشاغل در برنامه های مهاجرتی پرداخت و  یادآور شد پارامترها در تجربه کبکی بسیار ساده است در حالیکه در تجربه کانادایی موضوع پیچیده تر و کاملا رقابتی است.

در ادامه این سمینار حمید نجات با تکیه بر تغییر نام وزارت مهاجرت از “وزارت مهاجرت، تنوع فرهنگی و مشمولیت” به “وزارت مهاجرت ,فرانسوی شدن و ادغام” گفت: این گواهی بر عمق اهمیت یادگیری زبان فرانسه برای این استان می باشد.

او افزود: «زبان فرانسه نه تنها زبان رسمی بلکه زبان هویتی کبک است و گریزی از یادگیری آن نیست.در واقع می توان این چالش را به یک فرصت طلایی تبدیل کرد.»

وی هدف از یادگیری زبان فرانسه را در سه بخش مهم مورد بازنگری قرار داد: نخست سرمایه گذاری در جهت زندگی، تحصیل وکار،  دوم ارتباطات موثر اجتماعی در محیط فرانسه زبان و نهایتا شناخت فرهنگ و تاریخ  و هویت استان میزبان.

علی پاک نژاد در بخش پایانی این سمینار مختصری به وضعیت بازنشستگی در کانادا و لزوم سرمایه گذاری های جانبی، داشتن بیمه و دور اندیشی در این خصوص پرداخت.

شایان ذکر است سمینار با جلسه پرسش و پاسخ ادامه پیدا کرد و علی مختاری در پاسخ به پرسش حاضرین و طرح موضوع بررسی تاثیر حضور نیروی ماهر در بازار کار، شرایط ویزای کار و برنامه ساسکاچوان سمینار را به پایان رساند.

دانشجویان حاضر در سمینار در صورت مراجعه به دفتر کنپارس، برای دریافت مشاوره مهاجرت، از 75 درصد تخفیف برخوردار خواهند شد.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar