سرمایه‌گذاری شرکت نفت کویت در صنایع نفت و گاز البرتا
04 سپتامبر 2012 - 9:11
بازدید 340
9

مطبوعات کانادایی در جمعه ۳۱ آگست اطلاع دادند که توافق بین شرکت نفت کویت و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نفت و گاز کانادا برای سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد دلاری کویتی‌ها به سرانجام رسیده است. و احتمالا قرارداد نهایی تا پایان ماه اکتبر امضا خواهد شد. این سرمایه‌گذاری بخشی از یک شراکت وسیع‌تر است که با حضور […]

ارسال توسط :
پ
پ

مطبوعات کانادایی در جمعه ۳۱ آگست اطلاع دادند که توافق بین شرکت نفت کویت و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نفت و گاز کانادا برای سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد دلاری کویتی‌ها به سرانجام رسیده است. و احتمالا قرارداد نهایی تا پایان ماه اکتبر امضا خواهد شد. این سرمایه‌گذاری بخشی از یک شراکت وسیع‌تر است که با حضور اعضا دیگری که هنوز اسامی آنها اعلام نشده انجام خواهد شد. سهام Athabasca Oil Corp شرکت طرف کانادایی (البرتایی) این توافق‌نامه بعد از انتشار این خبر رشد قابل توجهی داشته است. بدین ترتیب انتظار می‌رود فعالیت‌های این حوزه که در سال ۲۰۱۲ روند به‌شدت روبه‌ رشدی داشته و به ایجاد صدها فرصت شغلی در استان منجر شده در نیمه دوم سال ۲۰۱۲ و در ادامه، در ۵ سال آینده شتاب بیشتری به خود بگیرد.

البرتا از آغاز سال ۲۰۱۲ مرتبا با رشد در میزان اشتغال روبه رو بوده و به یکی از قطب‌های جذب نیروی کار ماهر و متخصص از استان‌های شرقی چون کبک و انتاریو و هم چنین از خارج از کانادا خصوصا امریکا تبدیل شده است. با این حال به نظر می‌رسد که شتاب رشد صنایع و سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر از میزان جذب نیرو بوده و تحلیل‌گران از احتمال بروز بحران در بازار کار این استان در فصل پاییز به دلیل کمبود نیروی متخصص مورد نیاز سخن می‌گویند.

گزارش‌ها و مشاهدات هم نشان می‌دهند که نیاز شدید به استخدام نیروی ماهر سبب شده تا شرکت‌های فعال در این استان دست به استخدام گسترده مهاجران تازه‌وارد با ارقام حقوق‌ و دستمزد خوب بزنند؛ پدیده‌ای که در گذشته کمتر در مورد تازه‌واردان اتفاق می‌افتاد و احتمالا منجر به کاهش فاصله نرخ بیکاری میان مهاجران و متولدان کانادا در سال‌های آتی خواهد شد. البته این تازه‌واردان کسانی هستند که به زبان انگلیسی و مهارت‌های شغلی خود تسلط کافی داشته باشند.

صنایع نفت و گاز که پردرآمدترین صنایع استان البرتا محسوب می‌شود به لطف قیمت‌های بالای نفت خام و فراورده‌های نفتی در بازارهای جهانی از رونق بسیار زیادی برخوردار بوده‌اند و از آنجا که نفت کانادا – موسوم به نفت شنی oil sand و یا tar sand– به دلیل هزینه بالاتر استخراج آن نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری دارد از این فرصت نهایت بهره‌برداری را کرده و پروژه‌های بسیار عظیمی در استان در دست اجرا یا آغاز هستند. این سرمایه‌گذاری‌ها چهره استان را در دهه آینده به طور کامل تغییر خواهند داد و پیش‌بینی می‌شود جمعیت استان در یک دهه آینده رشد بسیار زیادی داشته باشد که خود منجر به گسترش صنایع ساخت و ساز و خدماتی در استان خواهد شد.

پیش از کویتی‌ها، شرکت‌های چینی حضور بسیار جدی در امور سرمایه‌گذاری در صنایع نفت و گاز کانادا داشته‌اند و حتی حقوق مالکیت بخش‌هایی از معادن موجود در استان را به طور کامل خریداری کرده‌اند. به نظر می‌رسد چین برای تامین درازمدت نیازهای نفتی خود به کانادا به عنوان یک منبع باثبات و مطمئن نگاه می‌کند و در آینده باید شاهد سرمایه‌گذاری‌های بیشتری از سوی این کشور در البرتا و سایر استان‌های غربی کانادا باشیم.

جزییات بیشتری را درباره این خبر اینجا بخوانید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar