زمان حذف هزینه‌های شهروندی مشخص نیست
08 جولای 2022 - 22:08
بازدید 333
4
هیچ تاریخی برای اداره مهاجرت برای چشم‌پوشی از هزینه‌های درخواست شهروندی کانادا تعیین نشده است.
ارسال توسط :
پ
پ

هیچ تاریخی برای اداره مهاجرت برای چشم‌پوشی از هزینه‌های درخواست شهروندی کانادا تعیین نشده است.
وزیر مهاجرت، شان فریزر، روند اجرای تعهدات خود بر اساس دستور کتبی (mandate letter)، مبنی بر حذف هزینه‌های شهروندی کانادا را توضیح داد.
دولت کانادا به زمان بیشتری نیاز دارد تا به وعده خود مبنی بر حذف هزینه‌های شهروندی برای متقاضیان عمل کند. این موضوع را شان فریزر در مصاحبه اخیر خود با CIC News در تورنتو اعلام کرده است.
دولت کانادا در اواخر سال ۲۰۱۹ و اندکی پیش از شروع همه‌گیری کرونا، اعلام کرد که از هزینه‌های شهروندی کانادا برای متقاضیان جدید چشم‌پوشی می‌کند. در ابتدا همه‌گیری کرونا این اقدامات را به تعویق انداخت و سپس در سپتامبر ۲۰۲۱ کانادا یک انتخابات فدرال برگزار کرد. پس از آنکه حزب لیبرال کانادا برای سومین بار پیاپی در انتخابات پیروز شد، جاستین ترودو از وزیر مهاجرت جدید خود، فریزر، خواست تا به وعده چشم‌پوشی از هزینه‌های شهروندی عمل کند. این موضوع در دستور کتبی فریزر که حاوی اولویت‌های سیاست مهاجرتی او است، مشخص شده است.
برای اطلاعات بیشتر بخوانید:
رونمایی از اولویت‌های مهاجرتی جدید کانادا
در پاسخ به این پرسش که چه زمانی ممکن است این وعده عملی شود، وزیر پاسخ داده: ما تاریخ مشخصی برای این مورد نداریم و من فکر می‌کنم بهتر است همچنان نامشخص بماند. زیرا تصمیم‌گیری در مورد چشم‌پوشی از هزینه‌های شهروندی چیزی نیست که فقط در حیطه اختیارات ما (اداره مهاجرت) باشد. او اضافه کرده که امکان انجام این کار به فرآیند بودجه فدرال نیز بستگی دارد و هنوز هیچ تصمیمی در مورد سال مالی آینده فدرال گرفته نشده است.
نرخ بالای دریافت شهروندی کانادا توسط مهاجران به این کشور
کانادا یکی از بالاترین نرخ‌های صدور شهروندی را در جهان دارد و حدود ۸۵ درصد از کسانی که اقامت دائم کانادا را دارند، شهروندی این کشور را نیز می‌گیرند. پیش از همه‌گیری کرونا، سالانه حدود ۲۵۰ هزار نفر شهروند کانادا می‌شدند. هر چند برخی از مدافعان اعطای شهروندی استدلال می‌کنند که هزینه‌های شهروندی کانادا مانعی برای افراد کم‌درآمد برای دریافت آن هستند. این امر نشان می‌دهد که چرا دولت فدرال پیش‌قدم شده و گفته که می‌خواهد به طور کلی از هزینه‌ها چشم‌پوشی کند. به نظر می‌رسد دولت متقاعد شده که این سیاست، مورد پسند خیلی از افراد است. یک سند که در سال ۲۰۱۹ توسط لیبرال‌ها منتشر شد، نشان می‌دهد که دولت انتظار دارد درخواست‌های شهروندی کانادا تا سال ۲۰۲۴، ۴۰ درصد افزایش یابند.
انباشت درخواست‌های شهروندی کانادا در طول همه‌گیری کرونا به میزان قابل توجهی افزایش یافت. فریزر اظهار داشته که عواملی مانند دورکاری کارکنان اداره مهاجرت و عدم امکان برگزاری مراسم شهروندی به صورت حضوری، در ابتدای همه‌گیری کرونا در این امر دخیل بوده‌اند. در آوریل ۲۰۲۰، انباشت درخواست‌های شهروندی به ۲۴۰ هزار عدد رسید و تا اکتبر ۲۰۲۱ به ۴۶۸ هزار عدد افزایش یافت. داده‌های اخیر نشان می‌دهند که اداره مهاجرت در رسیدگی به این درخواست‌ها پیشرفت داشته و تعداد پرونده‌های عقب‌افتاده در حال حاضر به ۳۹۵ هزار عدد رسیده است.
مهم‌ترین الزام برای دریافت شهروندی کانادا
کسانی که مقیم دائم کانادا هستند، برای دریافت شهروندی این کشور باید معیارهای خاصی را داشته باشند؛ از جمله حضور فیزیکی در کانادا برای حداقل ۱۰۹۵ روز در طول پنج سالِ پیش از ارائه درخواست شهروندی. شهروندی کانادا همچنین توسط اولین نسلی که در خارج از این کشور ولی از پدر و مادری کانادایی متولد شده‌اند نیز قابل دریافت است.
فریزر اطمینان داده که متعهد به انجام اولویت‌های تعیین‌شده در دستور کتبی خود است. او گفته: هر موقع ما خبری در مورد حذف هزینه‌های شهروندی داشته باشیم، آن را به صورت گسترده منتشر خواهیم کرد تا مردم بدانند چه انتظاری داشته باشند و بر اساس زمان اجرایی شدن آن برنامه‌ریزی کنند.
برای اطلاعات بیشتر بخوانید:
نحوه درخواست برای مدرک شهروندی کانادا
چگونه شهروندی کانادا را دریافت کنیم؟
افزایش صدور شهروندی کانادا در سال ۲۰۲۲
شرایط شهروندی کانادا
پنج مزیت شهروندی کانادا
ارتباط با ما
برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹ یا ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.
همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) (کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar