روز جهانی مهاجرت
20 دسامبر 2016 - 21:38
بازدید 412
8

  آقای جان مک کلوم وزیر اداره مهاجرت ، آقای استفان دیون وزیر امور خارجه ، خانم مری کلود بیبو وزیر توسعه بین الملل بیانه ذیل را صادر کردند :  "سازمان ملل روز 18 دسامبر را به عنوان روز جهانی مهاجرت نام گذاری کرده است . این روزی است که حقوق  ، سهم و نیازهای […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

آقای جان مک کلوم وزیر اداره مهاجرت ، آقای استفان دیون وزیر امور خارجه ، خانم مری کلود بیبو وزیر توسعه بین الملل بیانه ذیل را صادر کردند :

 "سازمان ملل روز 18 دسامبر را به عنوان روز جهانی مهاجرت نام گذاری کرده است . این روزی است که حقوق  ، سهم و نیازهای مهاجران در سراسر جهان به ما یادآوری می شود .

امروزه بیش از هر زمان دیگری تعداد بیشتری از مردم جهان دور از سرزمین مادری خود زندگی میکنند ، برخی برای دستیابی به فرصتهای جدید و زندگی بهتر برای خانواده خود مهاجرت کرده اند ، برخی مهاجرت کرده اند برای اینکه مجبور شده اند سرزمین خود را ترک کنند و سنگینی بار تغییر مکان را به دوش می کشند ، با این حال اگراین مهاجرین با سیاستهای به حفظ حقوق آنها و رهیافتهایی که آنها را به درون جامعه جدید ادغام میکنند حمایت شوند ، این تنوعی که مهاجرت به جامعه ما می آورد میتواند منافع مدنی ، فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی برای همه افراد ایجاد کند در عین حال که برای مهاجرین نیز فرصت ساختن زندگی جدیدی را که برای آن مهاجرت کرده اند فراهم می سازد .

در حقیقت ، در حال حاضر بیشتر از 244 میلیون مهاجر در سطح بین المللی وجود دارد که این امر چالشها و فرصت هایی را برای کشورها و جوامع میزبان آنها درسراسرجهان ایجاد می نماید. در عین حال ، ما شاهد یک فرایند روز افزونی در زمینه نژاد پرستی ، اسلام هراسی و تبعیض علیه مهاجران در بسیاری مناطق دنیا هستیم ، جایی که مهاجرت بیشتر به عنوان یک معضلی دیده می شود که باید با آن روبرو شد تا یک منفع قدرتی که میتوان از آن منتفع شد .

ما باید سخت تر کارکنیم تا اطمینان حاصل کنیم حقوق بشر و حقوق حیثیتی مهاجران هرچه بیشتر محترم شمرده شود ، درحالیکه هر کشور با چالشهای مخصوص به خود در امر مهاجرت روبرو است ، ما دارای یک مسئولیت دستجمعی هستیم تا تعبیر و گفتمان مربوط به مهاجرت را به گونه ای تغییر دهیم که به سمت یک گفتمان مثبت تر و متعادلترپیش رود. 

بیاید امروز همه ما متعهد شویم تا با یکدیگر همکاری کنیم تا سیاست ادغام و تنوع را با طیب خاطر بپذیریم ."

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar