دیوار مهربانی برای کتاب های کودکان در مونترال
02 مارس 2017 - 0:00
بازدید 329
5

گروهی از داوطلبین فرهیخته مونترالی، کتاب های خود را به مراکز فرهنگی و اجتماعی این شهر برای استفاده عموم به خصوص کودکان هدیه می دهند. به گزارش روزنامه مونترال در تاریخ 25 فوریه، این گروه همانند آتش نشانانی هستند که به جای سوزاندن کتاب ها، آنها را دست به دست احیا می کنند و با […]

ارسال توسط :
پ
پ

گروهی از داوطلبین فرهیخته مونترالی، کتاب های خود را به مراکز فرهنگی و اجتماعی این شهر برای استفاده عموم به خصوص کودکان هدیه می دهند.

به گزارش روزنامه مونترال در تاریخ 25 فوریه، این گروه همانند آتش نشانانی هستند که به جای سوزاندن کتاب ها، آنها را دست به دست احیا می کنند و با این کار شبکه ای منسجم برای انتقال ادبیات به جوان تر ها ایجاد کرده اند.

شعار این گروه از داوطلبین اهدا کننده کتاب این است که شما نمی توانید به هرچیزی که می خوانید، اعتماد کنید و تنها از طریق ادبیات است که می توانید مرز میان حقیقت و داستان تشخیص بدهید.

کتابخانه هودستون، ( Hudson’s War Memorial Library ) یک کتابخانه کوچک با قفسه های محدود است که تنها یک کامپیوتر برای جستجوی کتاب ها در آن وجود دارد و برای به امانت گرفتن کتاب ها و دی وی دی ها بایستی دفتری را امضا کرد و مسئول آنجا مهری را داخل کتاب می زند. اگرچه این روش قدیمی باعث می شود که گاهی در امانت کتاب ها اشتباه بشود، ولی دوستان امانتدار کتاب ها مراقب این موضوع هستند.

نرخ امانت  برای هر کتاب، 10 سنت و برای دی وی دی ها، یک دلار در روز است.

به گفته یکی از مادرها که فرزندش یک ویدیو از این مرکز امانت گرفته بود، حداکثر هزینه جریمه 10 سنت بوده است.

در ماورای فضای دوستانه، صمیمی و پرانرژی این کتابخانه، افرادی مشغول به کار هستند که هدف آنها نیز افزایش فرهنگ کتابخوانی در میان بچه ها ست.

همه کارکنان این کتابخانه، داوطلب هستند و مخارج این کتابخانه از طریق فروش هفتگی و ماهانه کتب گرانبهای اهدایی تامین می شود.

به گفته جکی جکسون، یکی از اهدا کنندگان کتاب، هدف از اهدای کتاب به این مجموعه این است که فرهنگ کتابخوانی را برای کودکان مورد توجه بیشتری قرار دهیم و  همچنین با این کار کتاب هایی را که برگه های زرد دارند، یا خیلی قدیمی و کهنه هستند و موسسه های خیریه قادر به فروش آنها نیستند، دوباره احیا کنیم.

یوتی ویل کینسون، که در کتابخانه LBPSB کار می کند، ماهی یکبار به این کتابخانه سر می زند و کتاب های دست دوم کودکان را دسته بندی می کند.

او در این زمینه می گوید: «من شخصاً در دوران کودکی هیچ گاه در فقدان کتاب نبودم، اما خیلی از بچه های را می شناسم که در کودکی از داشتن کوچکترین کتاب ها محروم بوده اند. تعدادی از کودکانی که در قسمت دیگر کبک زندگی می کنند، از داشتن کتاب های انگلیسی محروم هستند و همین موضوع باعث شدکه انگیزه بالایی برای کمک به این مجموعه پیدا کنم.»

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar