ده موردی که برای بازرسان اداره مالیات کانادا حساسیت برانگیز است-قسمت دوم
12 اکتبر 2015 - 2:29
بازدید 371
6

هر سال هم CRA همه تمرکز خود را روی افرادی متمرکز می کند که پرونده مالیاتی آنها به گونه ای است که انگار پارچه سرخرنگی را در مقابل چشمان یک گاو خشمگین گرفته باشند. این مالیات دهندگان طرح دایره های تو در توی یک هدف یا تارگت را روی پیشانی خود نقاشی کرده و روی […]

ارسال توسط :
پ
پ

هر سال هم CRA همه تمرکز خود را روی افرادی متمرکز می کند که پرونده مالیاتی آنها به گونه ای است که انگار پارچه سرخرنگی را در مقابل چشمان یک گاو خشمگین گرفته باشند. این مالیات دهندگان طرح دایره های تو در توی یک هدف یا تارگت را روی پیشانی خود نقاشی کرده و روی پشتشان هم علامت «حساب مرا بررسی کن» چسبانده اند و با همین وضع در مقابل آنتن های رادار CRA ایستاده اند. خلاصه این که اصلا دوست دارند که اداره مالیات برای پرس و جوی بیشتر به آنها زنگ بزند.

در مطلب قبلی به پنج مورد اول اشاره شده بود. در اینجا پنج مورد دوم از این رفتارهای جلب توجه کننده معرفی شده اند.

  1. اعلام درآمدی بسیار پایین تر از درآمد دیگر افرادی که در همان منطقه زندگی می کنند. اعلام درآمد 30 هزار دلاری در منطقه ای که اغلب ساکنان آن مولتی میلیونر هستند فقط سبب کنجکاوی اداره مالیات خواهد شد. وکلای شرکت Gowling در این زمینه می گویند: «در این حالت اداره مالیات این طور نتیجه گیری می کند که احتمالا فرد درآمدی داشته که آن را اعلام نکرده است. در صورتی که درآمد اعلام شده از سوی فرد به شکلی غیرمنطقی پایین باشد نه تنها ممکن است احتمال بازرسی پرونده او بالا رود بلکه حتی ممکن است که CRA به دنبال محاسبه «درآمد خالص» وی یا ارزیابی مجدد برآید. در واقع CRA ابزارهای زیادی در اختیار دارد که می تواند با کمک آنها درآمدهایی را به مالیات دهندگان نسبت دهد.»
  2. ادعای رقم های بسیار بالای معافیت از مالیات یا کاهش آن (tax shelter). در حال حاضر tax shelterها به اندازه گذشته متعدد و متنوع نیستند و برای استفاده از آنهایی که هنوز مجاز هستند هم باید مقررات بسیار سختی را رعایت نمود. اداره مالیات در این زمینه چنین اخطار داده است: «مالیات دهندگان مجاز نیستند که عامدانه گزارش وضعیت مالی خود را به گونه ای تنظیم و تدوین کنند که با سرشت قوانین مالیاتی مخالفت زیادی داشته باشد.» به این ترتیب خرید RRSP مشکلی ندارد. اما اعلام پرداخت های خیریه به مقداری بسیار بیشتر از آنچه فرد در واقع پرداخت کرده ایراد دارد. بدون شک این گونه اظهارات مورد حسابرسی و بازرسی قرار خواهند گرفت.
  3. اعلام ضرردهی یک ملک اجاری برای مدت زمانی طولانی. فرض می کنیم که شما چند سال پیش ملکی برای اجاره دادن خریده اید و درآمدزایی این ملک هنوز هم برای شما منفی است. به این ترتیب یک سال دیگر هم در گزارش مالیاتی خود اعلام می کنید که ملک مذکور ضررده بوده است . به این ترتیب قصد دارید که میزان ضرر حاصل از این ملک را از مقدار مالیات پرداختی خود کم کنید. کمپانی مالی KPMG در این باره می گوید:«اداره مالیات در مورد اعلام درآمدزا نبودن یا ضرردهی املاک اجاره ای بسیار حساس است.» بنابر این لازم است که تمامی مدارکی را که نشان دهد شما به هنگام خرید آن ملک و تصمیم گیری هایتان همه تلاش خود راکرده اید و حالا هم آن ملک را با اجاره ای پایین تر از قیمت بازار به یکی از بستگان خود اجاره نداده اید در اختیار داشته باشید. اداره مالیت می داند که بیزینس اجاره هم مثل بیزینس های دیگر برای این که به سوددهی برسد به چند سال وقت نیاز دارد. اما برای این که ضرردهی یک ملک اجاره ای از نظرCRA  مجاز شناخته شود باید امید سوددهی معقول در آینده هم وجود داشته باشد.
  4. خویش فرما بودن. گاهی خویش فرما بودن برخی از صاحبان بیزینس ها را تشویق می کند به این که هزینه های خود را بسیار بیشتر و درآمدهای خود را بسیار کمتر از آنچه واقعا بوده اعلام کنند و هیچ کس هم بهتر از CRA از این واقعیت باخبر نیست. گاهی فعالیت هایی مثل رستوران داری، که در آن پول مدام دست به دست می شود، باعث می شود CRA تصمیم بگیرد در مورد مسائل مالی آن بیزینس بررسی های بیشتری انجام دهد. شرکت Barret Tax Law در این باره می گوید: «اداره مالیات برای کسب اطلاعات در مورد بخشی که شما در آن فعالیت دارید ابزارهای زیادی دارد. اگر اعداد و ارقام ادعایی شما با وقایع موجود بازار همخوانی نداشته باشد، احتمال بازرسی پرونده بیزینس شما زیادتر می شود.» فدراسیون کانادایی بیزینس های مستقل The Canadian Federation of Independent Business در مطلبی که با نام What to do when the tax auditor arrives (وقتی حسابرس مالیات سر می رسد چه باید بکنیم) منتشر نموده، در واقع به همین نگرانی اشاره داشته است. به گفته این مطلب بیزینس های کوچک همیشه به دلیلی مورد بازرسی اداره مالیات قرار می گیرند. مثلا: «شاید هزینه های سفر و promotion بیزینس شما خیلی بالا و رقم درآمدی اتان خیلی پایین بوده است.»
  5. داشتن پول خیلی زیاد در حساب پس انداز معاف از مالیات یا TFSA (Tax Free Saving Account). گزارش های جدید خبر از این می دهند که CRA اخیرا با پرونده کسانی که حساب های TFSA درشتی (با چند صد هزار یا چندین میلیون دلار موجودی) دارند با حساسیت بیشتری برخورد می کند. موضوع از این قرار است که برخی از صاحبان این حساب ها گاهی تا چندین بار در روز با حساب TFSA خود کار می کنند. این کار از نظر CRA ایراد دارد زیرا مالیات دهندگان مجاز نیستند که از حساب پس انداز معاف از مالیات خود برای کارهای بیزینس خود استفاده کنند. شرکت مالیاتی Thorsteinssons LLP در این باره می گوید: «دیگر کاملا مشخص است که CRA تصمیم گرفته همه بیزینس هایی را که حساب های TFSA درشتی دارند به چالش بکشد.» اداره مالیات هم مدام اعلام می کند که در این گونه موارد بر درآمد حاصله مالیات تعلق می گیرد. به این موضوع توجه کنید تا سر و کارتان به دادگاه نیفتد.

توجه: این مطلب بازنشر مطلبی است که در همین وب سایت در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۱۴ منتشر شده است.

برای مطالعه اصل مطلب اینجا کلیک کنید. 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar