خدمات دولت کبک به کهنسالان
09 نوامبر 2016 - 21:41
بازدید 267
9

جمعیت کبک نیز مانند بسیاری از نقاط دیگر جهان به سرعت در حال پیر شدن است. این امر تاثیر زیادی به ویژه بر خدمات اجتماعی  به کهنسالان خواهد داشت و جوامع محلی و ارگان هایی مانند شهرداری که مسئول اداره امور شهروندان هستند در این راستا باید تمهیدات بسیاری را در نظر بگیرند. دولت استان […]

ارسال توسط :
پ
پ

جمعیت کبک نیز مانند بسیاری از نقاط دیگر جهان به سرعت در حال پیر شدن است. این امر تاثیر زیادی به ویژه بر خدمات اجتماعی  به کهنسالان خواهد داشت و جوامع محلی و ارگان هایی مانند شهرداری که مسئول اداره امور شهروندان هستند در این راستا باید تمهیدات بسیاری را در نظر بگیرند. دولت استان کبک به واسطه طبع سوسیالیست تر احزاب حاکم در آن در مقایسه با سایر دولت های استانی در کانادا از برنامه های حمایتی مفصل تری برخوردار است. البته بسیاری از حقوق و مزایای بازنشستگی در استان کبک که وابسته به برنامه های حمایتی دولت فدرال است پیشتر در مقاله های دیگر پرنیان به آنها معرفی شده اند. به همین دلیل سعی شده است در این نوشتار به مواردی پرداخته شده که مختص استان کبک است.

بیمه بازنشستگی

بیمه بازنشستگی برای تمام افراد مقیم کبک اجباری است و برای فراهم کردن امکانات و حمایت های لازم در دوران کهنسالی یا ازکارافتادگی و حتی پس از فوت برای بازماندگان است. تمام افراد شاغل بالای ۱۸ سال که بیش از سالی ۳۵۰۰ دلار درآمد دارند باید در این برنامه شرکت کنند و بخشی از درآمد آنها برای این بیمه کسر می شود.

از ژانویه ۲۰۱۳ سن رسمی بازنشستگی از ۶۰ سال به ۶۵ سال افزایش یافت اما هنوز تحت شرایطی به افراد بالای ۶۰ سال هم این بیمه تخصیص می یابد (به عنوان مثال اگر شخص به خاطر مشکل یا بیماری قادر به ادامه کار نباشد). داشتن کار تمام وقت یا نیمه وقت بعد از ۶۵ سال مانع دریافت حق بازنشستگی نمی شود. اما بعد از رسیدن به ۶۵ سالگی هر یک ماه که فرد دیرتر برای دریافت حق بازنشستگی اقدام کند ۰.۷ درصد به میزان بیمه دریافتی اضافه می شود البته تا سقف ۴۲ درصد. همسران می توانند از بیمه بازنشستگی یکدیگر استفاده کنند. به شرط اینکه هر دو بالای ۶۰ سال باشند و هر دو از سال ۱۹۹۹ در برنامه بیمه بازنشستگی شرکت کرده باشند و فرم های لازم را پر کرده باشند (حتی اگر یکی از آنها بیمه ای پرداخت نکرده باشد.)

میزان حق بازنشستگی بر طبق سابقه کاری و درآمد اعلام شده در سال های اشتغال محاسبه می شود.

معافیت های مالیاتی

افراد بالای ۷۰ سال از معافیت مالیاتی تا ۴۶۸۰ دلار در سال برخوردار می شوند. اگر این افراد نتوانند مستقل زندگی کنند و نیاز به مراقبت داشته باشند این مقدار به ۶۴۸۰ دلار خواهد رسید. اگر زوج بازنشسته هر دو بالای ۷۰ سال باشند تنها به یکی از آنها این معافیت تعلق می گیرد.

….

متن کامل را در این صفحه از وبسایت پرنیان و یا این صفحات از نسخه دیجیتالی پرنیان شماره ۱۸ ببینید.

  توجه: این مطلب پیش از این در تاریخ  10 اسفند 92  در همین وب سایت منتشر شده است

برای آگاهی بیشتر از خدمات مهاجرتی شرکت کنپارس اینجا را کلیک کنید 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar