خبر مهم: متن نامه اعتراض به وزیر مهاجرت به همراه پتیشن آن-لاین
01 مارس 2011 - 17:58
بازدید 472
9

  همانطور که پیشتر به اطلاع شما عزیزان رسانده بودیم، به دلیل درخواست‌های متعدد متقاضیان مهاجرت از مدیریت کنپارس برای سامان دادن به یک حرکت موثر در قبال عدم تحقق وعده‌های وزیر مهاجرت در مورد زمان بررسی پرونده‌های نیروی متخصص فدرال و همچنین کوتاهی‌ها و آشفتگی‌های حاکم بر دفتر صدور ویزای کانادا در دمشق، دکتر […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

همانطور که پیشتر به اطلاع شما عزیزان رسانده بودیم، به دلیل درخواست‌های متعدد متقاضیان مهاجرت از مدیریت کنپارس برای سامان دادن به یک حرکت موثر در قبال عدم تحقق وعده‌های وزیر مهاجرت در مورد زمان بررسی پرونده‌های نیروی متخصص فدرال و همچنین کوتاهی‌ها و آشفتگی‌های حاکم بر دفتر صدور ویزای کانادا در دمشق، دکتر مختاری، مدیریت کنپارس با همکاری تیمی از مشاوران  نامه‌ای اعتراضی به وزیر مهاجرت کانادا جناب جیسن کنی تهیه کرده‌اند. این نامه که متن آن برای تایید و امضای مخاطبان به صورت یک پتیشن آن-لاین درآمده است در اینده نزدیک و به همراه فهرست حامیان، برای مخاطب نامه و همه اعضا مجالس فدرال و از جمله اعضا احزاب رقیب ارسال خواهد شد تا با ایجاد یک موج اعتراضی، مسئولین را به پاسخ‌گویی مناسب وادار سازد.

همانطور که در حرکت‌های قبلی نظیر نامه اعتراضی برای رفتار سفارت کانادا در تهران شاهد بودیم، فشار افکار عمومی تاثیر زیادی در اصلاح رفتارهای نامناسب دارد بنابر این از همه شما مخاطبان و علاقه‌مندان خصوصا کسانی که خودشان یا دوستان و افراد فامیل آنها با مشکل مطروحه دست به گریبان شده‌اند تقاضا داریم با امضا این پتیشن در این حرکت اعتراضی مشاکرت کنید.

همچنین امیدواریم با آگاه کردن و تشویق دیگران به امضای این پتیشن، دسترسی به نتیجه مطلوب را سرعت ببخشید.

متن ترجمه نامه به وزیر در اینجا آمده است:

عالیجناب جیسون کنی

وزیر شهروندی، مهاجرت و چندفرهنگی

سالانه ده‌‌ها هزار نفر در سراسر جهان بیش از هر کس دیگری در کانادا چشم به گفته‌ها و برنامه‌های شخص شما دوخته‌اند تا دریابند وطن ما کانادا، قرار است چگونه و با چه میزان صداقت و کارایی آنها را میزبانی کند. بسیاری از آنها سال‌هاست که همه برنامه‌های مهم زندگی، خانوادگی و تحصیلی خود را منتظر گذاشته‌اند تا ببینند وعده‌ها کی و به چه شکلی محقق می‌شود. اغراق نیست اگر ادعا کنیم که برای بسیاری از ساکنین دیگر کشورها، کانادا بیش از اینکه از طریق پیشرفت‌های علمی، تکنولوژیکی، اقتصادی و اجتماعی شناخته شود، از طریق میزان نظم، سرعت و موفقیت برنامه‌های مهاجرپذیری ارزیابی می‌شود و هیچ تصمیم و وعده مهمی در این حوزه نیست که از نگاه تیزبین آنها مخفی بماند.

جناب وزیر!

در برنامه‌های سالانه وزارتخانه متبوع و سخنرانی‌های پی‌درپی شما قرار بود مهاجران متخصص برای تامین نیازهای فراوان بازار کار به سرعت وارد کانادا شوند. چنین شده است؟

شاید نمایندگان شهروندان کانادایی در مجلس فدرال فراموش کرده باشند که دولت فدرال و شخص شما با این استدلال که تصویب ماده C-۵۰قرار است موجب «انعطاف‌پذیری بیشتر در پردازش و مدیریت تقاضاها، توقف رشد پرونده‌های انباشته شده و افزایش قابلیت‌های ما در جذب مردم به کانادا» شود در چه شرایط به آن رای دادند. ماده‌ تحمیلی‌ای که عملا به معنای ایجاد تغییرات محتوایی و بنیانی در برنامه‌های پذیرش مهاجر کانادا بود و به شما اختیاراتی بی حد و حصر می‌بخشید.

شاید نمایندگان شهروندان کانادایی در مجلس فدرال به خاطر نداشته باشند شما در گزارش سالانه خود به تاریخ ۳۰ اکتبر ۲۰۰۹ زمانی که از طرح عملیاتی برای کوتاه کردن زمان انتظار دریافت ویزای مهاجرت سخن می‌گفتید تاکید کردید که «کسانی‌که هم‌اکنون بر اساس برنامه نیروی متخصص فدرال تقاضا داده‌اند می‌توانند انتظار داشته باشند که در یک فاصله زمانی ۶ تا ۱۲ ماهه نتیجه آن را دریافت کنند در حالیکه بر اساس برنامه قبلی این مدت تا شش سال طول می‌کشید.» این توضیحات برای کسانی‌که با تصویب ماده C-۵۰عملا شما را به ناخدای غیرپاسخگوی این کشتی تبدیل کرده‌اند شاید قانع‌کننده آمده باشد که دیگر سراغی از آن ادعاها نمی‌گیرند اما برای متقاضیان ویزای مهاجرت در دفتر دمشق اوضاع تفاوت دارد.

می‌توانید این پتیشن را همین الان امضا کنید.

 

 

عالی‌جناب!

اگر در گیر و دار مشکلات فرصت نداشته‌اید به گزارش‌ها و آمارهای این دفتر نگاهی بیاندازید اجازه دهید شمایی از وقایع را به اطلاع شما برسانم. به غیر از مدت زمان بسیار کوتاهی – حدود شش ماه – که پرونده‌ها در این دفتر با سرعت و متناسب با وعده‌های داده شده بررسی شد عملا همه رویه‌ها به وضعیت گذشته بازگشت – و چه بسا بدتر چون میزان خطاهای اجرایی افسران ناآزموده به مراتب بیشتر شده است.- گویا همه آن سرعت عمل فقط برای این بوده که جناب وزیر بتوانند گزارش سالانه خود را اعلام و سکان را محکم‌تر به دست بگیرند! از آن تاریخ دفتر دمشق نه تنها در فاصله شش تا ۱۲ ماه به پرونده‌ها رسیدگی نکرده بلکه این فاصله از دو سال هم گذشته درحالی‌که متن نامه‌های رسمی یا ایمیل‌ها هنوز بر تاریخ‌هایی تکیه دارند که بیشتر موجب اهانت به فهم و شعور مخاطب تلقی می‌شود تا پاسخ‌گویی. این واقعیتی است که امروز همه آنها که با این دفتر سر و کار دارند از آن واقفند و به شما یادآوری می‌کنم شبکه ارتباطی گسترده انسان‌ها که امروزه به مدد تکنولوژی‌های روز سلاطین مقتدر غیرپاسخگو را به دردسر انداخته‌، اجازه مخفی‌کاری و بیان ادعاهای غیرواقعی را به هیچ‌کس نخواهد داد.

عالیجناب کنی!

اینجانب به نمایندگی از موکلین خود و همچنین به دلیل آشنایی با وضعیت هزاران متقاضی که شغل من گوش‌سپاری و آشنایی با نگرانی‌ها و مشکلات آنها را ایجاب می‌کند از شما تقاضا دارم تا در موارد زیر اقدامات اصلاحی جدی و فوری انجام دهید:

  • برداشتن‌ گام‌های عملی به منظور کاهش زمان انتظار در دفتر دمشق و پایبندی به تعهدات و وعده‌های اعلام شده؛
  • اعلام دقیق سیاست‌های وزارتخانه در مورد متوسط زمان بررسی پرونده‌ها در دمشق و رسیدگی به وضعیت اشفته این دفتر؛
  • شفاف‌سازی اطلاعاتی و به‌روزرسانی آن در مورد وضعیت بررسی پرونده‌ها به گونه‌ای که متقاضیان بتوانند تقریبی مناسبی از زمان حضور خود در کانادا داشته باشند؛
  • تدوین راه‌کارهایی که دفاتر مهاجرت را به پاسخ‌گویی شفاف مجبور ساخته و آنها را در انجام این عمل یاری رساند؛

 

علی مختاری

 

متن انگلیسی نامه (پتیشن) و لینک انتهایی برای امضای آن در آدرس آمده است.

در صورت تمایل امضا کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar