جزییات بیشتر در مورد بررسی پرونده های نیروی متخصص کبک
24 سپتامبر 2013 - 4:42
بازدید 327
12

در تاریخ چهارم سپتامبر ۲۰۱۳ تصمیمات زیر در مورد اعمال مقررات جدید از سوی مدیران وزارت مهاجرت کبک گرفته شده است و به افسران ابلاغ گردیده است. سند این تصمیمات در اینجا قابل دسترسی است.  و اما محتوای این سند چیست؟   در پی خلاصه مطالب مهم این سندکه برخی از آنها در مقالات و اخبار قبلی […]

ارسال توسط :
پ
پ

در تاریخ چهارم سپتامبر ۲۰۱۳ تصمیمات زیر در مورد اعمال مقررات جدید از سوی مدیران وزارت مهاجرت کبک گرفته شده است و به افسران ابلاغ گردیده است. سند این تصمیمات در اینجا قابل دسترسی است. 

و اما محتوای این سند چیست؟  

در پی خلاصه مطالب مهم این سندکه برخی از آنها در مقالات و اخبار قبلی نیز اشاره شده  شمرده می شود: 

۱- در مورد پرونده هایی که قبل از اول آگوست ۲۰۱۳ ثبت شده اند و بررسی اولیه آنها انجام شده است (کسانی که بنا به اعلام وب سایت اداره مهاجرت کبک نامه آمادگی مصاحبه و یا نامه مصاحبه دریافت کرده اند) مقررات زمان اقدام یعنی آنچه در سند NPI ۲۰۰۷-۰۰۱ آمده است اعمال می شود (مراجعه شود به پیوست یک سند NPI ۲۰۱۳-۰۱۶ که در صفحه ۶ آمده است). این دسته افراد برای بررسی اولیه پرونده لازم است سطح زبانشان بین A۲  و B۱ (سطح ۳ تا ۶) باشد.

  • به این گروه ۱۲ ماه فرصت داده می شود تا خود را به سطح مورد نظر برسانند.
  • این دسته افراد اگر مجرد باشند بدون در نظر گرفتن نمره تطابق برای قبولی اولیه نیاز به ۴۹ امتیاز و پس ازطی شدن فرصت زبان نیازمند ۵۵ امتیازند
  • این دسته افراد در صورت متاهل بودن بدون در نظر گرفتن نمره تطابق برای قبولی اولیه نیازمند ۵۵ امتیاز و یا ۵۷ امتیاز هستند بسته به اینکه متقاضی و همسر هر دو نمره زبان ارایه کنند و یا اینکه تنها متقاضی اصلی نمره زبان داشته باشد. افراد متاهل در هرصورت پس از استفاده از فرصت زبان نیازمند ۶۳ امتیازند. 

 

۲- افرادی که پرونده خود را پیش از اول آگوست ۲۰۱۳ ارسال کرده اند ولی هنوز پرونده آنها بررسی اولیه نشده است (کسانی که تنها فایل نامبر گرفته اند) پرونده آنها بر اساس مقررات جدید بررسی می شود. برای این افراد به صورت استثنایی مقررات ویژه زیر اعمال می شود:

  • در زمان رسیدگی اولیه به این پرونده ها سطح زبان متقاضی اصلی باید بین A۲ و B۱ (سطح ۴, ۵ و ۶) باشد.
  • به این افراد ۱۸ ماه فرصت داده می شود نمره زبان لازم را بدست آورند.  ازاین افراد خواسته خواهد شد حداکثر سه سطح نمره خود را افزایش دهند به عنوان مثال کسی که سطح ۴ است از او خواسته خواهد شد که به سطح ۷ برسد.
  • متقاضیان مجرد تنها لازم است برای بررسی اولیه بدون در نظر گرفتن نمره تطابق ۳۹ امتیاز مطابق جدول امتیازات داشته باشند به تعبیر دیگر پرونده هایی با این حداقل امتیاز در سیستم برای بررسی های بعدی می مانند. پس از استفاده از فرصت فراگیری زبان برای قبولی نیازمند کسب ۴۹ امتیازند.
  • متقاضیان متاهل لازم است برای بررسی اولیه بدون در نظر گرفتن نمره تطابق ۴۳ و یا ۴۷ امتیاز داشته باشند بسته به اینکه همسر نیز نمره زبان ارایه می کند یا خیر این افراد در هر صورت برای قبولی نهایی پس از استفاده از فرصت ۱۸ ماهه فراگیری زبان نیازمند ۵۷ امتیاز برای قبولی هستند.

 

۳- افرادی که پرونده خود را پس از اول آگوست ۲۰۱۳ ثبت کرده اند پرونده آنها بر اساس مقررات جدید بررسی می شود. بر این افراد مقررات زیر اعمال می شود:

  • در زمان رسیدگی اولیه به این پرونده ها سطح زبان متقاضی باید B۱  (سطح ۵ یا ۶) باشد.
  • به این متقاضیان ۱۲ ماه فرصت داده می شود سطح زبان فرانسه خود را به سطح مطلوب برسانند. سطح مورد نظر افسران حداکثر ۲ سطح بالاتر از سطح اولیه متقاضی است مثلا کسی که سطح ۵ دارد دست بالا از وی سطح ۷ خواسته خواهد شد.
  • متقاضیان مجرد بدون در نظر گرفتن نمره تطابق در بررسی اولیه نیازمند ۳۹ امتیاز و برای قبولی نهایی پس از طی زمان داده شده برای افزایش سطح زبان نیازمند دست کم ۴۹ امتیاز هستند.
  • متقاضیان متاهل بدون در نظر گرفتن نمره تطتبق در بررسی اولیه بسته به اینکه همسر نمره زبان ارایه می کند یا خیر نیازمند به ترتیب ۴۳ و یا ۴۷ امتیاز و در نهایت برای قبولی در هر صورت نیازمند ۵۷ امتیاز هستند.

به این ترتیب افرادی که در حال حاضر از دانش سطح B۱ زبان فرانسه برخوردارند امکان باز کردن پرونده دارند مگر اینکه بدون نمره زبان و انطباق دست کم ۴۹ امتیاز داشته باشند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و عقد قرارداد با کنپارس با دفتر ما در تهران تماس بگیرید و یا فرم ارزیابی انلاین ما را تکمیل کنید. 

 

آخرین ویرایش جدول امتیازبندی کبک را اینجا ببینید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar