جرایم رایجی که ممنوعیت ورود به کانادا را به دنبال دارند
19 ژوئن 2022 - 4:13
بازدید 486
5
چه راه‌حل‌هایی برای رفع مشکل ممنوعیت ورود به کانادا برای افراد با سوء پیشینه کیفری وجود دارد
ارسال توسط :
پ
پ

چه راه‌حل‌هایی برای رفع مشکل ممنوعیت ورود به کانادا برای افراد با سوء پیشینه کیفری وجود دارد

به طور کلی، ارتکاب عملی که هم در کشور محل وقوع و هم در کانادا غیرقانونی است، امکان ایجاد مسائل عدم پذیرش (inadmissible) را به دنبال دارد.

برخی از جرایم رایجی که ارتکاب آنها باعث می‌شود فرد امکان ورود به کانادا را نداشته باشد، عبارتند از:

  • جرایم رانندگی پس از مصرف الکل یا مواد مخدر؛
  • رانندگی خطرناک؛
  • کلاهبرداری مانند سرقت یا استفاده آگاهانه از چک‌های بلامحل یا کارت اعتباری نامعتبر یا باطل؛
  • تجاوز یا حمله؛ و
  • جرایم مواد مخدر.

شدت جرایم درجات مختلفی دارد:

در کانادا، جرایمی که حداکثر مجازات آنها کمتر از ۱۰ سال است، غیر جدی یا سبک تلقی می‌شوند. این جنایات اغلب جرایم غیرخشونت‌آمیز مانند سرقت یا کلاهبرداری زیر ۵۰۰۰ دلار هستند.

اما اگر حداکثر مجازات حبس برای یک جرم ۱۰ سال یا بیشتر باشد، مشمول جرم جدی یا سنگین خواهد بود. رانندگی پس از مصرف الکل و  مواد مخدر (DUI)، حمله‌ای که منجر به ایجاد آسیب بدنی شود، یا جنایات مربوط به سلاح از جمله این جرائم هستند.

البته، عدم پذیرش کیفری (Criminal inadmissibility) لزوماً همیشه به معنای پایان سفر فرد به کانادا نیست. در اینجا به سه ​​راه‌حل اشاره شده است که برای حل مشکل عدم پذیرش می‌توان از آنها استفاده کرد. بنابراین افراد دارای سابقه کیفری باید قبل از سفر به کانادا این موارد را در نظر بگیرند.

مجوز اقامت موقت (Temporary Resident Permit)

مجوز اقامت موقت به اختصارTRP، گزینه‌ای موقت برای کسانی است که به دنبال ورود به کانادا هستند. این مجوزها اغلب فقط برای مدت زمان سفر متقاضی به کانادا معتبر هستند.

هنگام ارسال درخواست مجوز اقامت موقت، باید به مقامات مرزی علت سفر به کانادا توضیح داده شود. مرجع رسیدگی کننده به درخواست، بررسی خواهد کرد که مزایای ورود متقاضی بیشتر از خطرات بالقوه آن برای جامعه کانادا باشد. از جمله موارد تعیین‌کننده، تعداد تخلفات متقاضی، ماهیت جرم و مدت زمانی است که از آن جرم گذشته باشد.

بازپروری کیفری (Criminal Rehabilitation)

بازپروری کیفری برخلاف TRP راه حلی دائمی است. اگر حداقل پنج سال از دوران محکومیت فرد گذشته باشد، واجد شرایط درخواست برای این گزینه خواهد بود.

پس از درخواست موفقیت‌آمیز بازپروری کیفری، تا زمانی که فرد متقاضی جرم دیگری مرتکب نشود، دیگر سابقه جنایی دلیلی برای عدم پذیرش وی در کانادا نخواهد بود.

هزینه‌های اعمال شده برای این گزینه بسته به ماهیت جرم متفاوت است. دولت کانادا با تبدیل جرم فرد به معادل کانادایی آن تعیین می‌کند که بر اساس جرائم غیر جدی (۲۰۰ دلار کانادا) از شما هزینه درخواست بگیرد یا طبق جرایم جدی (۱۰۰۰ دلار کانادا).

مشروط بر اینکه جرم فرد سبک باشد، پس از گذشت ۱۰ سال از دوران محکومیت این امکان هست که مشمول بازپروری شود. اگر فقط یک محکومیت سبک در سابقه خود داشته باشد، ممکن است از این مزیت بهره مند شود، اگر بیش از یک محکومیت داشته باشد، باید برای بازپروری کیفری اقدام کند. به دلیل گذشت زمان ممکن است به طور خودکار فرد تحت گزینه بازپروری قرار گیرد و دیگر نیازی به دادن درخواست جهت دریافت آن نداشته باشد، اما در این مورد، نامه نظر حقوقی که توسط یک وکیل تهیه شده است، هنگام ملاقات با مقامات مرزی مفید واقع خواهد شد.

نامه نظر حقوقی (Legal Opinion Letter)

نامه نظر حقوقی تهیه شده توسط وکیل مهاجرت به کانادا را می‌توان با هر یک از گزینه‌های بالا ترکیب کرد. در این نامه‌ توضیح داده می‌شود که چرا باید اجازه ورود به فرد متقاضی داده شود. همچنین اگر اتهامی متوجه وی باشد، اما هنور محکومیتی دریافت نکرده باشد، ارائه این نامه مفید خواهد بود.

مهم است که هر کسی قبل از سفر به کانادا آمادگی کافی را داشته باشد تا به دلیل محکومیت قبلی خود با ممنوعیت ورود به کانادا روبرو نشود.گرفتن مشاوره از یک وکیل مهاجرتی در این مورد کمک کننده خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

گزینه‌های سفر به کانادا برای افرادی با سابقه کیفری

با داشتن محکومیت DUI چگونه به کانادا سفر کنم؟

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹، ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ یا ۰۲۱۵۹۱۷۴۰۰۰ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar