تورنتو و مونترال، بهترین شهرهای جهان برای زندگی
22 فوریه 2015 - 5:13
بازدید 202
8

مجله Economist  با در نظر گرفتن معیارهایی که امنیت، قابل زندگی بودن و هزینه‌ها برخی از آنها هستند، دو شهر تورنتو و مونترال را بهترین نقاط جهان برای زندگی اعلام کرد. در فهرستی که پیش‌تر توسط بخش Economist Intelligence Unit (EIU) از امن‌ترین شهرهای جهان تهیه شده بود،‌ این دو شهر به ترتیب رتبه‌های اول […]

ارسال توسط :
پ
پ

مجله Economist  با در نظر گرفتن معیارهایی که امنیت، قابل زندگی بودن و هزینه‌ها برخی از آنها هستند، دو شهر تورنتو و مونترال را بهترین نقاط جهان برای زندگی اعلام کرد.

در فهرستی که پیش‌تر توسط بخش Economist Intelligence Unit (EIU) از امن‌ترین شهرهای جهان تهیه شده بود،‌ این دو شهر به ترتیب رتبه‌های اول و چهارم را در میان شهرهای امریکای شمالی به خود اختصاص داده بودند.

بخش مذکور با کنار هم قرار دادن فهرست‌های مختلفی که پیش‌تر در زمینه امنیت، قابل زندگی بودن، هزینه‌های زندگی، شرایط زیست محیطی، آزادی یا دموکراسی و امنیت غذایی شهرها تهیه کرده بود به رتبه‌بندی نهایی شهرها دست یافت. 

بر این اساس تورنتو و مونترال در راس 50 شهر این فهرست‌ها قرار گرفتند و از شهرهایی چون استکهلم،‌ آمستردام، سن‌فرانسیسکو و ملبورن استرالیا رتبه بهتری پیدا کردند.

در فهرست رتبه‌بندی شهرهای امن در امریکای شمالی،‌ رتبه دوم به نیویورک، رتبه سوم به سن‌فرانسیسکو و رتبه‌های پنجم تا هفتم به ترتیب به شهرهای شیکاگو، لوس‌آنجلس و واشینگتن تعلق گرفت.  

در فهرست جهانی از نظر امنیت، شهرهای تورنتو و مونترال به ترتیب در مقام‌های هشتم و چهاردهم قرار گرفتند.

امن‌ترین شهر جهان یکی از پرجمعیت ترین شهرهای دنیا نیز هست: توکیو. در انتهای این فهرست نیز شهر جاکارتای اندونزی قرار گرفت.

برای رتبه‌بندی شهرها از نظر امنیت چهار عامل در نظر گرفته شد:

§         امنیت دیجیتال (privacy  یا فضای خصوصی، سطح تکنولوژی)

§         امنیت بهداشت (محیط زیست و دسترسی به خدمات بهداشتی)

§         امنیت عوامل زیربنایی (اجرای ایمنی حمل و نقل، آسودگی خیال عابران و رهگذران)

§         امنیت شخصی (قدرت نیروهای پلیس، میزان و سطح وقوع جرم در خیابان‌ها)

 

طراحی شهرها

طراحی شهرها نیز در این میان نقش داشت. در این گزارش آمده: «شهرها می‌توانند هوشمندانه طراحی شوند و از نقشه دقیقی برخوردار باشند که ضمن داشتن محیط شهری جذاب و فضای قابل زیست و آسان برای همه، از جمله عابران و دوچرخه‌سواران،‌ احتمال وقوع خشونت و اقدامات تروریستی در آنها نیز به حداقل برسد.» 

در ادامه این گزارش آمده است: «شهرهای مدرن این روزها از نظر امنیتی با چالش‌های پیچیده‌ای مواجه هستند. تهدیدهای تازه نیاز به روش‌های مقابله تازه هم دارند.»

در نهایت در این گزارش این نتیجه حاصل آمده است که شهر امن شهری است که بتواند از فرهنگی زنده و پرتحرک حمایت کند و «محیطی پویا برای کارآفرینی» فراهم نماید. 

بخش EIU بخشی مستقل از گروه Economist است که در لندن فعالیت می‌کند و به عنوان قسمتی از فعالیت‌های تحقیقاتی خود، چشم‌اندازهایی از آینده و نیز توصیه‌هایی در این زمینه ارائه می‌نماید.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.  

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar