تورنتو در ماه جون سال ۲۰۱۰میزبان نشست G۲۰ خواهد بود
09 دسامبر 2009 - 23:04
بازدید 257
6

 تورنتو در ماه جون سال ۲۰۱۰میزبان نشست G۲۰ خواهد بود نکته ای که مسافران باید به آن توجه کنند  با تصمیماتی که رهبران ۲۰ کشور جهان در سال ۲۰۰۹ گرفتند یکی از مهم ترین اتفاقات و نشست های اقتصادی- سیاسی  در دهه های اخیر در تابستان آینده در کانادا رقم خواهد خورد. اما در اینجا […]

ارسال توسط :
پ
پ

 تورنتو در ماه جون سال ۲۰۱۰میزبان نشست G۲۰ خواهد بود

نکته ای که مسافران باید به آن توجه کنند 

با تصمیماتی که رهبران ۲۰ کشور جهان در سال ۲۰۰۹ گرفتند یکی از مهم ترین اتفاقات و نشست های اقتصادی- سیاسی  در دهه های اخیر در تابستان آینده در کانادا رقم خواهد خورد. اما در اینجا به برخی ابعاد غیراقتصادی آن اشاره شده است.  

استفن هارپر، نخست وزیرکانادا، در آخرین مرحله از سفر آسیایی خود در کره جنوبی طی یک نشست مطبوعاتی همراه با رئیس جمهور کره جنوبی، لی میونگ باک، اعلام کرد که نشست بسیار مهم G۲۰ در سال آینده در ماه جون در شهر تورنتو برگزار خواهد شد. این بدان معنی است که هارپر و شهر تورنتو قرار است میزبان قوی ترین سیاست مردان جهان از جمله رئیس جمهور چین هو جیانتو باشند که هارپر هفته گذشته در نخستین سفر عمر خود به کشور چین، به ملاقات وی رفت. طبعا حضور آقای هو با استقبال بسیار گرم چینی های مقیم تورنتو همراه خواهد بود. کره جنوبی در ماه نوامبر میزبان دومین نشست G۲۰ در شهر سئول خواهد بود. 

مسئولان کانادایی در ابتدا امیدوار بودند که بتوانند همزمان با برگزاری اجلاس G۲۰ امسال در منطقه تفریحی مسکوکا در فاصله نود دقیقه ای شهر تورنتو، اجلاس G۸ را نیز در فاصله ای نه چندان دور در شهر هانتزویل برگزار کنند که این طرح به لحاظ مشکلات اجرایی از جمله کمبود هتل در منطقه برای پذیرایی از حداقل ۳۰ هیئت عالی رتبه بین المللی و برقرای مسائل امنیتی مناسب چندان عملی به نظر نرسید. گرچه تا امروز تورنتو بیش از ۱۱میلیون دلار هزینه صرف زیرساخت های منطقه شمالی از جمله بهبود وضعیت فرودگاه نورت بی کرده اما هنوز هم هیچ تصمیمی در مورد استفاده هیئت ها از این فرودگاه اتخاذ نشده است. با توجه به اینکه بالاخره برگزاری قطعی این نشست ها در تورنتو اعلام شد، باید منتظر ماند و دید که قرار است برای بهبود شرایط شهر چه هزینه هایی صرف شود. 

البته اهالی شهر قطعا در زمان برگزاری این نشست و حضور همراهان پرشمار آنان در شهر با مشکلاتی روبرو خواهند بود. بنا به اعلام سازمان گردشگری تورنتو قرار است این برنامه دو روزه در سالن Metro Toronto Convention Centre برگزار شود و این یعنی این که سران و هیئت های همراه آنها که احتمالا تعداشان به بیش از ۱۰هزار نفر بالغ خواهد بود، قرار است در روزهای ۲۶ و ۲۷ جون به شکلی فشرده در مرکز شهر تورنتو جای بگیرند. و البته این روزها همزمان است بازمان مرسوم افتتاح جشنواره همجنس گرایان که امسال به درخواست مسئولان شهر از آخرین تعطیلات آخر هفته ماه جون به اولین تعطیلات آخر هفته ماه جولای انتقال پیدا کرده و همین طور جشنواره بسیار مشهور جاز تورنتو که مدیر آن ابراز امیدواری کرده تا حضور پررنگ رسانه ها در این مدت و شاید هم حضور تنی چند از دولتمردان معروف در جشنواره جاز به رونق بیشتر آن بینجامد.  

به گفته جان هاوتون، مدیرعامل سالن Metro ، هنوز هیچ اعلام رسمی ای به وی ابلاغ نشده است. او تلاش های گروه برگزارکننده این اجلاس را در شش ماه و نیم باقی مانده تا زمان موعود بسیار طاقت فرسا و عظیم توصیف کرد و ابراز اطمینان کرد که شهر تورنتو به رغم بزرگی این اتفاق، ظرفیت لازم برای پذیرایی مناسب از میهمانان خود را خواهد داشت و تنها موضوع مهم و قابل توجه در این بین را مسئله تامین امنیت مهمانان دانست. این مرکز در سال ۱۹۸۸ نیز میزبان اجلاس کشورهای G۷ بوده است. در آن زمان پلیس حفاظی بتنی و سیمانی به ارتفاع چهار متر دورتا دور محل کشیده بود، هلیکوپترها مدام دربالای سر محوطه در حال گشت زنی بودند و تک تیراندازها برای مقابله احتمالی با حملات مخالفان اجلاس در منطقه مستقر شده بودند.  

شهردار تورنتو، دیوید میلر، نیز ضمن برشمردن تورنتو به عنوان یکی از معدود شهرهای کشور که ظرفیت برگزاری چنین همایش بزرگی را دارد، میزبانی این نشست را یک اتفاق مهم و سبب ارتقای نام  تورنتو در سطح جهانی دانست.  

رهبران جهانی در ماه سپتامبر در پیتزبورگ تصمیم گرفتند که از این پس به جای اجلاسG۸ اجلاس G۲۰ با حضور بیست کشور از قدرت های اقتصادی جهان تشکیل شود و به مسائل اقتصادی مهم بپردازد. در اجلاس جدید کشورهایی چون چین، هند و برزیل که شرایط اقتصادی موفقی را تجربه می کنند نیز حضور خواهند داشت.  البته دولت فدرال تصمیم دارد تا اجلاس G۸ را پیش از برگزاری اجلاس اصلی در شهر هانتزویل برگزار کند. این تصمیم و تقدم برگزاری یک اجلاس بر دیگری نظرات موافق و مخالفی را نیز در پی داشته است. موافقان ضمن ابراز خشنودی از برگزاری این دو اجلاس در دو مکان متفاوت که خود نشان دهنده روند اداری و سیاسی متفاوت این نشست هاست، پیش کسوتی و قدمت G۸ را نیز دلیل دیگری بر توجیه این امر می دانند و مخالفان که عموما از کشورهای جدید عضو اجلاس هستند این امر را ادامه روند سابق و تحمیل نتایج و نظرات اجلاس G۸ به باقی اعضای اجلاس G۲۰ برمی شمرند.  

نکته مهم اینجاست که اجلاسیه رسمی امسال در تورنتو که اولین اجلاس رسمی این گروه پس از سپتامبر است در واقع به پایه گذاری حقوقی و قانونی G۲۰ در عرصه بین المللی و تنظیم نقش آن در روابط و تعاملات اقتصادی و سیاسی جهان خواهد پرداخت. موردی که از هم اکنون همه توجه ها را به آن معطوف کرده است. خصوصاً که رهبران کشورها یکی از برنامه های جدی این نشست را صحبت کردن درباره بحران عظیم اقتصادی و اندیشیدن برای تغییر زیرساخت های آسیب دیده و عوامل پدید آورنده آن دانسته اند.

اما این اجلاس یک نکته هم برای مهاجرین و مسافرین به تورنتو (و حتی کل کانادا) در سال آینده دارد. از آنجا که علاوه بر هیات های عظیم همراه سران، تعداد بسیار زیادی از فعالین سیاسی و کارگری و مخالفان نظم اقتصادی موجود هم برای نشان دادن اعتراضات خود در آن ایام به کانادا خواهند آمد چند اتفاق خواهد افتاد. اول، افزایش ترتیبات امنیتی است که قاعدتاً برای کسانی که برای بار اول به کانادا خواهند آمد شدیدتر خواهد بود. این موارد فقط به فرودگاه ها و نقاط مرزی خلاصه نخواهد شد و همه مکان های حساس نظیر هتل ها و اقامتگاه ها را در بر خواهد گرفت. مورد دوم کمبود مکان های اسکان و اقامت از همه نوع آن است و مورد سوم افزایش موقت برخی از هزینه ها نظیر هزینه های اقامتی است خصوصاً که ماه جون به طور طبیعی از نظر توریستی ماه پررونقی در کانادا محسوب می شود. پس به همه کسانیکه می خواهند در آن تاریخ به کانادا و خصوصاً شهر تورنتو بیایند توصیه می کنیم که نکات امنیتی را با دقت بیشتری رعایت کنند (مثلاً در محموله هایی که با خود همراه می آورند)، حتماً مکان اسکان خود را از قبل (و ترجیحاً با یک فاصله حداقل یک ماهه) شناسایی و رزرو کنند و بهتر این است که زمان ورود آنها در فاصله زمانی دو هفته قبل از آغاز و یک هفته پس از پایان کل نشست نباشد. توجه داشته باشید که نشست سران در دو روز انجام می شود اما گروه های کارشناسی و وزیران مربوطه معمولاً چند روزی قبل و بعد از این زمان در محل اجلاس حضور خواهند داشت.  

برخی اخبار مرتبط را در این آدرس، اینجا و همچنین این مورد ببینید

 

این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar