توافق جک لیتون (رهبر نیودموکرات‌ها) و نخست‌وزیر استفن هارپر، درباره ایجاد اشتغال در بودجه
13 مارس 2010 - 18:55
بازدید 312
5

              در نشستی که اخیرا میان جک لیتون، رهبر NDP، و نخست وزیر کانادا برای بحث درباره بودجه آینده کشور برگزار شد، طرفین به نظرات مشترکی رسیدند و مقرر شد که ایجاد اشتغال از مهم‌ترین ویژگی‌های برنامه بودجه آتی باشد.    البته در مواردی هم بین آن دو توافق […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

 

 

 

 

 
 

در نشستی که اخیرا میان جک لیتون، رهبر NDP، و نخست وزیر کانادا برای بحث درباره بودجه آینده کشور برگزار شد، طرفین به نظرات مشترکی رسیدند و مقرر شد که ایجاد اشتغال از مهم‌ترین ویژگی‌های برنامه بودجه آتی باشد. 
 

البته در مواردی هم بین آن دو توافق لازم حاصل نشد. برای مثال لیتون نتوانست هارپر را قانع کند که پایان دادن به طرح مالیات کم‌تر برای شرکت‌ها، که قرار است دو سال دیگر به اتمام برسد، در واقع به معنای پول و خدمات بیشتر برای اقشار آسیب‌پذیر از جمله زنان و سالخوردگان در جامعه است. 
 

در این نشست نیم ساعته که در دفتر لیتون برگزار شد هارپر تنها راه خروج از بحران فعلی را ایجاد اشتغال اعلام کرد که با موافقت کامل لیتون همراه بود. نظر لیتون درباره افزایش مالیات شرکت‌ها و استدلال‌های او به جایی نرسید. او معتقد بود که بانک‌ها و شرکت‌های نفتی بزرگ نیازی به کمک‌های دولتی ندارند. به گفته او چنانچه مقدار مالیات این شرکت‌ها افزایش یابد در دو سال آینده سالانه مبلغ ۶ میلیارد دلار درآمد اضافی برای دولت ایجاد خواهد شد که معنای آن امکان کمک بیشتر به اقشار نیازمند است. اما دولت همچنان معتقد است که کاهش مالیات این شرکت‌ها نقش بسیار مهمی در رونق اقتصادی کشور ایفا خواهد نمود. 
 

دولت اقلیت محافظه‌کار برای پذیرفته‌ شدن برنامه بودجه‌ای که در ماه مارچ به مجلس ارائه خواهد کرد، حداقل نیاز به تایید و حمایت یکی از احزاب مخالف دارد. لیتون به عنوان رهبر حزب NDP هیچ اشاره‌ای مبنی بر تمایل به شکست طرح دولت نداشت و ابراز نمود که برای اعلام موافقت یا مخالفت خود با طرح باید قبل از هر چیز آن را به دقت مطالعه کند.

در ضمن لیتون از هارپر خواست که مدت زمان بیمه بیکاری و معافیت مالیاتی هزینه‌های بازسازی منازل مسکونی را، که از طرح‌های موفق و جاری دولت محسوب می‌شود، تمدید نماید.    
 

اصل خبر را اینجا ببینید

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar