تنها تا دوم دسامبر 2008 برای شرکت در قرعه کشی گرین کارت آمریکا فرصت دارید – همین امروز اقدام کنید
10 نوامبر 2008 - 2:14
بازدید 413
8

قرعه کشی گرین کارت آمریکا چیست؟  بر اساس قانون دولت آمریکا هر سال 55000 نفر از متولدین کشورهایی را که به نسبت سهم کمتری از مهاجرین در  آمریکا را به خود اختصاص داده اند به صورت قرعه کشی از میان متقاضیان انتخاب کرده و بدون بررسی شرایط سنی، تحصیلی و مهارتهای زبانی به آنها کارت اقامت […]

ارسال توسط :
پ
پ

قرعه کشی گرین کارت آمریکا چیست؟

 بر اساس قانون دولت آمریکا هر سال 55000 نفر از متولدین کشورهایی را که به نسبت سهم کمتری از مهاجرین در  آمریکا را به خود اختصاص داده اند به صورت قرعه کشی از میان متقاضیان انتخاب کرده و بدون بررسی شرایط سنی، تحصیلی و مهارتهای زبانی به آنها کارت اقامت دایم آمریکا یا همان گرین کارت را اعطا می کند. دارندگان کارت سبز آمریکا از همه حقوق شهروندی به جز حقوق خاص سیاسی نظیر حق رای برخوردارند این افراد می توانند در آمریکا زندگی، تحصیل و کار کنند و در شرایط خاصی نیز تابعیت آمریکایی بدست آورند.

لیست کشورهای واجد شرایط هر سال اعلام می شود و ایران نیز در لیست امسال قرعه کشی حضور دارد بنابراین متولدین ایران چه در ایران زندگی کنند یا در خارج از ایران می توانند در قرعه کشی امسال که برای ورود به خاک آمریکا در سال 2010 انجام می شود شرکت کنند.

 هر فرد بالای 18 سال ایرانی می تواند در قرعه کشی  شرکت کند و اگر پذیرفته شود به او و تمامی افراد خانواده او گرین کارت داده می شود. اعضای خانواده شامل همسر و فرزندان زیر 21 سال است.

 

 

چرا قرعه کشی برگزار می شود؟

در قانون آمریکا هدف ازبرگزاری این قرعه کشی ایجاد توازن در گوناگونی جامعه آمریکاست. همانگونه که می دانید در آمریکا مهاجرین زیادی از سراسر جهان زندگی می کنند. بعضی از کشورها مانند مکزیک تعداد بسیار زیادی مهاجر در خاک آمریکا دارند و در مقابل بسیاری از کشورها و فرهنگها به نسبت آنان تعداد کمتری مهاجر در آمریکا دارند. هر سال دولت آمریکا با  بررسی آمار مهاجرین لیستی از کشورهایی که مهاجر کمتری در آمریکا دارند و در نتیجه اتباع آنان می توانند در قرعه کشی شرکت کنند اعلام می کند. با توجه به تعداد بالای ایرانیان در آمریکا بعید نیست که در سالهای بعد نام ایران در این لیست نباشد ولی خوشبختانه امسال در لیست نام ایران به چشم می خورد. 

 

چگونه و در چه زمانی قرعه کشی می شود؟

 اداره مهاجرت آمریکا هر سال زمان محدودی را برای ثبت نام در قرعه کشی اعلام می کند که امسال 2 اکتبر تا 1 دسامبر اعلام شده است. ثبت نام در قرعه کشی فقط از طریق آنلاین و سایت اداره مهاجرت آمریکا ممکن است. همانگونه که در ادامه مطلب خواهید دید کنپارس می تواند شما را در انجام ثبت نام صحیح کمک کند.

 

چقدر شانس قبولی وجود دارد؟

 بر اساس آمار سالهای گذشته شانس قبولی یک فرد مجرد یک به 70 است یعنی از هر 70 نفر یک نفر قبول می شود. از آنجا که فردی که قبول می شود همسرش نیز به تبع وی پذیرفته می شود شانس یک فرد متاهل دو برابر و در حقیقت یک به 35 است. در مورد افراد 18 تا 21 سال از آنجا که می توانند خود به تنهایی اقدام کنند و از سویی در صورت قبولی پدر یا مادر به تبع آنها نیز گرین کارت دریافت می کنند این شانس تقریبا یک به 24 است. بنابراین توصیه می شود که تمام افراد واجد شرایط خانواده اقدام نمایند تا شانس قبولی بالاتر رود.  

 

نتایج چگونه به اطلاع می رسد؟

 به محض انجام قرعه کشی نامه ای به نشانی برنده که در فرم ثبت نام وارد شده است ارسال می گردد وضمن تبریک  از وی دعوت می شود به یکی از سفارتخانه های آمریکا ظرف مهلت معینی مراجعه کند. اگر مایلید که نامه شما به ایران ارسال نشود می توانید نشانی بستگان در خارج از ایران را بدهید و در صورتی که بستگانی در خارج ندارید می توانید نشانی کنپارس در کانادا را برای دریافت پاسخ ارائه کنید.

 

چه مدارکی برای شرکت در قرعه کشی لازم است؟

 برای شرکت در قرعه کشی نیاز به گذرنامه ندارید البته در صورت قبولی برای اقدامات بعدی حتما گذرنامه لازم است.

برای اقدام از طریق کنپارس مدارک زیر را برای ما ارسال کنید:

الف- یک عکس جدید از هریک از اعضای خانواده (همسر و فرزندان زیر 21 سال حتی اگر شما را همراهی نخواهند کرد) به ابعاد 5 سانتی متر در 5 سانتی متر که با خصوصیات زیر تهیه شده باشد:

عکس از روبرو باشد، زمینه عکس سفید باشد، با لباس فرم نباشد، از کلاه و عینک استفاده نشود، نسبت اعضای بدن در تصویر زیر نشان داده شده به همراه دو نمونه عکس قابل قبول.

لطفا فراموش نکنید که نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد و محل تولد خود را پشت عکس بنویسید.

 Figure 2. Head Position & Placement

Well-Composed Photos

عکس خانمها می تواند با حجاب باشد به شرط اینکه صورت کاملا دیده شود

شما می توانید عکس خود را با ایمیل  [email protected]  برای ما ارسال کنید در این صورت بایستی عکس در فرمت jpg تهیه شده و اندازه عکس آن 240×320 پیکسل  بوده و عمق رنگ color depth آن باید 8 بیت یا ٢٤ بیت رنگی و یا ٨ بیت خاکستری باشد.

ب – فیش واریز وجه به حساب شماره :1/820800881222 بانک سامان به نام علی مختاری به شرح زیر:

 افراد مجرد: 30 هزار تومان

افراد متاهل بدون فرزند یا با فرزند زیر 21 سال: 50 هزار تومان

افراد متاهل با فرزند بالای 21: سال 70 هزار تومان

در صورتی که در خارج از ایران هستید برای دریافت راهنمایی در خصوص چگونگی  واریز وجه با ما تماس بگیرید

ج- تکمیل فرم ثبت نام به صورت آنلاین و یا ارسال فرم پرینت شده به نشانی دفتر در تهران یا مونترآل

 

 

 

 کنپارس چه خدماتی در این خصوص ارائه می کند؟

 کنپارس شما را در انجام درست ثبت نام شما در قرعه کشی  یاری می نماید. شما با تکمیل فرم ثبت نام و ارسال عکس خود از طریق پست یا ایمیل از خدمات کنپارس برخوردار می شوید. کارشناسان کنپارس بدون اشتباه فرمهای آنلاین را با استفاده از خطوط اینترنتی پر سرعت در کانادا تکمیل کرده و شما می توانید اطمینان داشته باشید که نام شما در قرعه کشی لحاظ می شود. 

در صورتی که مایل باشید کنپارس نشانی خود در کانادا را به عنوان نشانی دریافت نامه در صورت قبولی اعلام می کند و به محض دریافت نامه  قبولی شما را مطلع می نماید.

 

چرا استفاده از خدمات کنپارس را توصیه می کنیم؟

به طور متوسط هر سال یک سوم تقاضاها یعنی حدود 2.9 میلیون تقاضا به دلیل عدم رعایت مقررات در مورد عکس متقاضی، اشتباه در تکمیل فرم و نقص اطلاعات در همان مرحله اول از دور قرعه کشی خارج می شوند. بسیاری از این موارد به ضعف متقاضیان در درک مطالب به زبان انگلیسی و نحوه کار با فرمهای آنلاین بر می گردد. با سپردن کار خود به کنپارس اطمینان می یابید که این کار بدون نقص انجام می شود.

 

 برای اطلاعات بیشتر با دفتر ما در تهران به شماره تلفن 88677108 تماس بگیرید.

 فرم ثبت نام

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar