تلاش مونترال برای جذب و استقرار دانشجویان بین المللی
09 ژانویه 2018 - 0:48
بازدید 353
7

استان کبک در نظر دارد تا بیشتر دانشجویانی را که تحصیل خود را در این استان به اتمام می رسانند، وارد بازار کار نماید و آنان را تشویق کند تا در این شهر زندگی کنند. سازمان های زیادی در مونترال مشغول به فعالیت هستند تا دانشجویان بین المللی را برای بازار کار مونترال آماده و […]

ارسال توسط :
پ
پ

استان کبک در نظر دارد تا بیشتر دانشجویانی را که تحصیل خود را در این استان به اتمام می رسانند، وارد بازار کار نماید و آنان را تشویق کند تا در این شهر زندگی کنند.

سازمان های زیادی در مونترال مشغول به فعالیت هستند تا دانشجویان بین المللی را برای بازار کار مونترال آماده و جذب کنند.

نمایندگان دپارتمان بین الملل سازمان گردشگری مونترال و بخش امور دانشجویان بین المللی دانشگاه مک گیل با برگزاری مراسم مختلف به بهانه های متفاوت با دانشجویان ارتباط برقرار می کنند تا از این فرصت استفاده کرده و بذر مناسبی در اذهان دانشجویان بکارند و آنان را متقاعد کنند که اگر تصمیم به ساختن زندگی در کبک دارند، باید از همین امروز در مورد آن تصمیم بگیرند.

همچنین برنامه های فرهنگی زیادی که گاهاً رایگان هستند، همچون نمایشگاه آثار لئونارد کوهن در موزه هنرهای معاصر، جشن اختتامیه 375 سالگی مونترال و پروژه نقاشی بر روی دیوارهای مونترال، در نظر گرفته شده است تا دانشجویان را علاقه مند و دلبسته به شهر مونترال نماید.  

ماتیو لوفورت، مدیرپروژه «مونترال بین الملل» می گوید که از کمک هر سازمانی در مونترال بهره می گیرد تا بتواند دانشجویان بین المللی را عاشق شهر مونترال و کبک کند به طوری که آنان پس از تحصیل در مونترال بمانند و تشکیل زندگی دهند.

هدف از استقرار

سازمانی که در راستای ارتقای چهره مونترال در خارج از کانادا فعالیت می کند، در تلاش است که تعداد دانشجویان بین المللی را دو برابر کند و از این طریق علاقه دانشجویان به این شهر را افزایش دهد.

در سال 2015، یک پنجم دانشجویان توانستند گواهی انتخاب کبک CSQ دریافت کنند و یک قدم به دریافت اقامت دائم کانادا نزدیک تر شوند اما دولت کبک در نظر دارد که با کمک پروژه «مونترال بین الملل» این رقم را در سالهای آتی 40% افزایش دهد.

به گفته ماتیو لوفورت، استخدام استعدادهای درخشان، از مهم ترین اهداف شرکت های داخلی و بین المللی ست که می خواهند در مونترال مستقر شوند. دانشجویان در کبک تحصیل می کنند، مدرک دانشگاهی خود را در کبک می گیرند، به چندین زبان صحبت می کنند و در پایان تحصیلات شان، آشنایی کامل با این استان دارند؛ دولت نیز باید این استعدادها را وارد بازار کار کند و به عبارتی آنها را ساکنین دائمی این استان نگه دارد.

 کاریابی، مهم ترین دغدغه دانشجویان

پرسش مهمی که در اینجا مطرح می شود این است که چه چیزی باعث می شود که دانشجویی تصمیم بگیرد پس از پایان تحصیلاتش در کبک بماند.

دانشجویانی که در جشن نوئل حضور داشتند، پاسخ های متفاوتی به این سوال دادند، برخی علیرغم علاقه مندی به این استان، زبان فرانسه را بسیار مشکل می دانند و معتقدند که یادگیری این زبان سد راه ماندن در این استان است ولی اکثر آنها بر این باور هستند که اگر پس از پایان تحصیلات کار پیدا کنند، مسلماً در کبک می مانند.

از میان موانعی که بر سر راه دانشجویان بین المللی وجود دارد، به نظر می رسد که سه مشکل حادتر باشد: 1. لزوم یادگیری زبان انگلیسی و فرانسه  2. نامفهوم بودن سیستم مهاجرت. 3. ایجاد یک شبکه حرفه ای با کارفرمایان.

به همین دلیل، پروژه «مونترال بین الملل» جلسات متعددی با نام Speed-dating برگزار می کند تا دانشجویان و کارفرمایان با یکدیگر به بحث و گفتگو بپردازدند و در خصوص ظرفیت های شغلی مذاکره کنند.

کشورهایی همچون استرالیا و نیوزلند در سالهای اخیر توانسته اند دانشجویان زیادی جذب کنند و آنها را پس از پایان تحصیلات شان در کشور نگه دارند، کانادا و مونترال نیز در موقعیت خوبی قرار گرفته اند و پتانسیل بالایی برای جذب و استقرار دانشجویان دارند. مونترال در سال 2017 به عنوان بهترین شهر دانشجویی جهان شناخته شد و این موضوع یک موفقیت بزرگ برای دولت کانادا و کبک است.

از طرف دیگر، شرایط سیاسی در آمریکا و جریان بریکسیت و بریتانیا باعث شده است که دانشجویان کشورهای مختلف، کانادا را به عنوان کشور محل تحصیل و اقامت خود قرار دهند.

دانشجویان بین المللی در کبک

استان کبک در سال 2016، تعداد 38 هزار دانشجوی بین المللی را پذیرا بوده است که 80% از آنها در دانشگاه های مونترال مشغول به تحصیل بوده اند.

 

تعداد دانشجویان دانشگاه های در سال 2016

نام دانشگاه

تعداد دانشجویان

مگیل

9300

کنکوردیا

6000

دانشگاه مونترال UdeM

5700

یوکم

3600

HEC

2100

École de technologie supérieure

1200

 

منبع خبر 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar