تقویت آموزش‌های IT در دانشگاه‌های پزشکی کانادا
05 مارس 2011 - 17:48
بازدید 395
5

در یک طرح جدید قرار شده تا دانشجویان رشته‌های پزشکی یا به عبارت دیگر پزشکان آینده را در دانشگاه‌ها با تکنولوژی‌های نوینی که در خدمت فعالیت‌های کلینیکی هستند بیشتر آشنا کنند.  انجمن دانشکده‌های پزشکی کانادا The Association of Faculties of Medicine of Canadaو موسسه‌ای به نام Canada Health Infoway(موسسه‌ای مستقل و غیرانتفاعی که با بودجه […]

ارسال توسط :
پ
پ

در یک طرح جدید قرار شده تا دانشجویان رشته‌های پزشکی یا به عبارت دیگر پزشکان آینده را در دانشگاه‌ها با تکنولوژی‌های نوینی که در خدمت فعالیت‌های کلینیکی هستند بیشتر آشنا کنند. 

انجمن دانشکده‌های پزشکی کانادا The Association of Faculties of Medicine of Canadaو موسسه‌ای به نام Canada Health Infoway(موسسه‌ای مستقل و غیرانتفاعی که با بودجه دولتی و با هدف ثبت الکترونیک رکوردهای مربوط به سلامت افراد در سراسر کانادا تاسیس شده) از دانشگاه‌های پزشکی، دانشجویان و پزشکان خواسته‌اند تا در پروژه‌ای سه ساله شرکت کنند که هدف آن ارائه آموزش‌هایی در جهت استفاده هرچه بهتر از اطلاعات بالینی و تکنولوژی‌های ارتباطی است.

خانم جنیفر زلمراز موسسه Canada Health Infowayمی‌گوید: «امروزه در کانادا و در سرتاسر جهان سعی همه بر این است تا با استفاده از تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاعاتی موجود میزان، کیفیت و کارایی خدمات بهداشتی را افزایش دهند. با دادن این امکان به افرادی که مسئول حفظ بهداشت جامعه هستند و با ارائه این ابزارها به آنها، این عده و نیز پزشکان آینده می‌توانند از منافع این آموزش‌ها به هنگام درمان بیماران خود بهره‌مند شوند.» 

هدف از برگزاری این طرح آموزشی این است که با حمایت از دانشجویان پزشکی و رزیدنت‌ها، آنها را آماده کنند تا هرچه بهتر بتوانند از تکنولوژی‌های اطلاعاتی و ارتباطی موجود، که رکوردهای ثبت‌شده الکترونیکی نیز یکی از آنهاست، در جهت بهبود سطح خدمات بالینی و مراقبت از بیماران استفاده کنند. 

این برنامه آموزشی با همکاری ۱۷ دانشکده پزشکی کانادا و با استفاده از مواد درسی آنها و ابزارهای آموزش از راه  دور برگزار می‌شود. تمرکز این برنامه بر استفاده از تکنولوژی‌های اطلاعاتی و ارتباطی در حین درمان بیماران است. برای این منظور از دانشجویان خواسته می‌شود تا از راه دور بیماران فرضی را درمان کنند و برای بهترین آنها نیز هرساله جوایزی در نظر گرفته می‌شود.    

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar