تغییر قوانین زبان در مورد مکاتبه با آژانس خدمات بهداشتی کبک
29 دسامبر 2011 - 16:42
بازدید 567
13

بر اساس اعلام Canadian Press، از این پس مهاجرانی که قصد دارند تا در زمینه خدمات بهداشتی با Quebec medicare agency یا آژانس خدمات بهداشتی کبک به زبان انگلیسی مراوده یا مکاتبه کنند، دشواری بیشتری خواهند داشت. سازمان Régie de lassurance maladie du Québec یا  سازمان بیمه بهداشتی کبک معروف به RAMQ، تصویب نموده است […]

ارسال توسط :
پ
پ

بر اساس اعلام Canadian Press، از این پس مهاجرانی که قصد دارند تا در زمینه خدمات بهداشتی با Quebec medicare agency یا آژانس خدمات بهداشتی کبک به زبان انگلیسی مراوده یا مکاتبه کنند، دشواری بیشتری خواهند داشت.

سازمان Régie de lassurance maladie du Québec یا  سازمان بیمه بهداشتی کبک معروف به RAMQ، تصویب نموده است تا از تاریخ ۳۰ ژانویه ۲۰۱۲ به بعد، متقاضیان فقط به مدت یک سال امکان مکاتبه یا ارتباط به زبان انگلیسی داشته باشند و بعد از آن حتی اگر زبان فرانسه آنها ضعیف هم باشد، این امکان از آنها سلب گردد.

پیش از این چنانچه کسی به زبان انگلیسی با RAMQ مکاتبه می‌نمود، تا هر زمانی که خود وی تمایل داشت، این روال می‌‌توانست ادامه داشته باشد. البته تحت قانون جدید باز هم این امکان برای مهاجران دیده شده به این ترتیب که آنها می‌توانند تا در صورت نیاز به شکل کتبی تقاضای خود را برای ادامه نامه‌نگاری‌ها به زبان انگلیسی به RAMQ اعلام نمایند.

اما این امکان از سوی آقای ایو فرانکو بلانشه، یکی از منتقدان بحث زبان از حزب کبکوا، مورد انتقاد قرار گرفته است زیرا وی معتقد است که این کار مشروعیت بخشیدن به انجام رفتاری خلاف قانون معروف به Bill ۱۱۰ در زمینه زبان فرانسه در کبک است.

به اعتقاد او این وظیفه و مسئولیت وزیر مهاجرت است تا ادغام مهاجران در جامعه فرانسه‌زبان را تضمین کند و ممانعت از روند پیش‌تر گفته شده یعنی مکاتبه به زبان انگلیسی با RAMQ می‌تواند به پیوستن هرچه بیشتر مهاجران به این جامعه سرعت ببخشد. 

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط وزارت زبان فرانسه در استان کبک، ۳۱.۴ درصد از مهاجران مقیم مونترال که زبان مادری آنها زبانی غیر از انگلیسی یا فرانسه است‌ (به این افراد در کبک allophones گفته می‌شود)، در کل مدت کار و حتی در طول عمر خود برای مکاتبه با RAMQ از زبان انگلیسی استفاده می‌کنند.

از نظر خانم سنت‌پیر، وزیر وزارت‌خانه مذکور، این موضوع قابل قبول نیست و بر اساس اعلام وی به Canadian Press، بعد از گذشت یک ‌سال این موضوع به شکل اتوماتیک به زبان فرانسه تبدیل می‌شود مگر این‌که متقاضی به‌طور مکتوب ادامه مراودات به زبان انگلیسی را از RAMQ تقاضا نماید. به اعتقاد خانم سنت‌پیر: « این حرکت در جهت روی کردن به زبان فرانسه است.» و البته وی این احتمال را هم می‌دهد که عده قلیلی از این افراد همچنان متقاضی مکاتبه به زبان انگلیسی باقی بمانند. او می‌گوید: «این یک پیام است تا به همه بگوییم که زبان رسمی استان کبک زبان فرانسه است.»

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

تذکر کنپارس: خدمات بهداشتی و درمانی در مراکز درمانی کبک خصوصا مونترال به هر دو زبان انگلیسی و فرانسه ارائه می‌شوند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar