تغییرات برنامه مهاجرتی تجربه کبکی
10 جولای 2020 - 2:43
بازدید 379
7

به نقل از سایت اداره مهاجرت کبک، از تاریخ 22 جولای 2020، درخواست­ های ارائه شده در برنامه تجربه کبکی تحت شرایط جدیدی بررسی خواهند شد. از چند ماه قبل، اداره مهاجرت کبک با توجه به اهمیت برنامه تجربه کبکی در انتخاب نیروی متخصص دست به انجام اصلاحاتی در آن زده است.  این اصلاحات در […]

ارسال توسط :
پ
پ

به نقل از سایت اداره مهاجرت کبک، از تاریخ 22 جولای 2020، درخواست­ های ارائه شده در برنامه تجربه کبکی تحت شرایط جدیدی بررسی خواهند شد. از چند ماه قبل، اداره مهاجرت کبک با توجه به اهمیت برنامه تجربه کبکی در انتخاب نیروی متخصص دست به انجام اصلاحاتی در آن زده است.  این اصلاحات در راستای هم سو بودن مهاجران بالقوه علاقمند به اسکان در کبک با نیاز بازار کار این استان است.

ضمن آنکه ادعا می شود این اصلاحات علاوه بر تسهیل اقامت طولانی مدت دانشجویان و کارگران خارجی، سهم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آنان در جامعه کبکی را نیز ارج می­ دهد.

برخی از این شرایط جدید مربوط به افراد همراه یا همسران متقاضیان اصلی است. شرایط تطبیقی این تغییرات نیز در نظر گرفته شده است که در ادامه به جزییات آن پرداخته شده ­است.

تجربه کبکی- گروه فارغ التحصیلان کبکی

  • اگر به تازگی در مقطع لیسانس/ فوق لیسانس/ دکترا یا کالج فنی شروع به تحصیل یا ثبت نام کرده ­اید:

مهم است که بدانید در اصلاحات پیشنهادی، تمام مدارکی که در برنامه تجربه کبکی مورد قبول بودند، بعد از اصلاحات نیز مورد قبول خواهند بود. نیاز است تا شما شرایط این برنامه را برآورده کنید: برای مثال، شما تحصیلات خود را در یکی از موسسات آموزشی به اتمام رسانده­ اید و سطح زبانی کافی یعنی سطح متوسط پیشرفته (level 7) زبان فرانسه را دارید. به این شرایط فقط شرط سابقه کاری اضافه شده است.

اکنون نیاز به یکسال (12 ماه) سابقه کار تمام وقت دارید تا بتوانید درخواست اقامت دائم خود را بدهید.

برای به دست آوردن سابقه کاری مورد نیاز، لازم است تا بعد از دریافت مدرک خود، درخواست ویزای کار پس از تحصیل بدهید. برای تحصیلات فنی کالج، لیسانس، فوق لیسانس و دکترا، مدت زمان اعتبار این ویزا 36 ماه (سه سال) خواهد بود. در این مدت شما زمان خواهید داشت تا سابقه کاری مورد نیاز برنامه تجربه کبکی را به دست آورید.

نیازی نیست تا سابقه کاری شما مرتبط با رشته تحصیلی ­اتان باشد. با این حال سابقه کاری و همینطور شغل در زمان ثبت درخواست شما می ­بایست در کد شغلی ­های 0، A یا B باشد. توجه کنید که برای تمامی مقاطع تحصیلی این سابقه کاری نیاز است.

دوره ­های کارورزی تمام وقت یا پاره وقت و با حقوق یا بدون حقوق که برای انجام آن از اداره مهاجرت ویزای کار دریافت کرده باشید نیز می­تواند تا سقف 3 ماه برای شرط سابقه کار شمارش شوند.

  • اگر به تازگی در دوره ­های حرفه ­ای (DEP حداقل 1800 ساعته) در یکی از مراکز آموزشی کبک شروع به تحصیل یا ثبت نام کرده ­اید:

مهم است که بدانید در اصلاحات پیشنهادی، تمام مدارکی که در برنامه تجربه کبکی مورد قبول بودند، بعد از اصلاحات نیز مورد قبول خواهند بود. نیاز است تا شما شرایط این برنامه را برآورده کنید: برای مثال، شما تحصیلات خود را در یکی از موسسات آموزشی به اتمام رسانده ­اید و سطح زبانی کافی یعنی سطح متوسط پیشرفته (level 7) زبان فرانسه را دارید. به این شرایط فقط شرط سابقه کاری اضافه شده است.

اکنون نیاز به 18 ماه سابقه کار تمام وقت دارید تا بتوانید درخواست اقامت دائم خود را بدهید. نیاز است تا این سابقه کاری را در مدت زمان 36 ماه قبل از ارائه درخواست اقامت دائم کسب کرده باشید.

 

برای به دست آوردن سابقه کاری مورد نیاز، لازم است تا بعد از دریافت مدرک خود، درخواست ویزای کار پس از تحصیل بدهید. برای فارغ التحصیلان مدارک حرفه ­ای، این ویزا 36 ماه (سه سال) معتبر خواهد بود. در این مدت شما زمان خواهید داشت تا سابقه کاری مورد نیاز برنامه تجربه کبکی را به دست آورید.

سابقه کاری و شغل شما در زمان ثبت درخواست می ­بایست در کدشغلی ­های 0، A، B یا C باشد. این سابقه کاری و شغل شما نیازی نیست تا مرتبط با رشته تحصیلی ­اتان باشد به جز سابقه کاری و شغل­ های کدشغلی C که می­ بایست مرتبط با رشته تحصیلی شما باشد.

دوره­ های کارورزی تمام وقت یا پاره وقت و با حقوق یا بدون حقوق که برای انجام آن از اداره مهاجرت ویزای کار دریافت کرده باشید نیز می ­تواند تا سقف 3 ماه برای شرط سابقه کار شمارش شوند.

  • در رشته حرفه­ ای تحصیل می ­کنید که طول دوره آن کمتر از 1800 ساعت است.

شما برای برنامه تجربه کبکی واجدالشرایط نخواهید بود، نه در شرایط فعلی و نه در اصلاحات پیشنهادی این برنامه. این شرط تغییری نداشته و مانند قبل است.

با این حال می­توانید به عنوان نیروی کار در برنامه ­های جذب نیروی کار خارجی شرکت کنید (داشتن کارفرما الزامی است). در صورت موفقیت در دریافت ویزای کار شما این امکان را خواهید داشت تا سابقه کاری 2 ساله (24 ماهه) مورد نیاز برنامه تجربه کبکی در گروه تجربه کاری را به دست آورید.

  • شما تحصیلات خود را به اتمام رسانده ­اید اما هنوز مدرک فارغ التحصیلی دریافت نکرده ­اید تا درخواست خود را ثبت کنید.

توجه داشته باشید که اداره مهاجرت، گواهی پایان تحصیل به همراه ریزنمرات نهایی را نیز قبول می­ کند. درنتیجه، برای ثبت درخواست نیازی نیست تا صبر کنید.

در صورت ثبت پرونده خود قبل از شرایط جدید برنامه تجربه کبکی، درخواست شما طبق معیار و شرایط برنامه حال حاضر بررسی خواهد شد.

در صورتیکه مدرک خود را قبل از 31 دسامبر 2020 دریافت کرده یا خواهید کرد، می ­توانید درخواست خود را با توجه به شرایط برنامه قبل از اعمال اصلاحات در تاریخ 22 جولای 2020، ثبت کنید.

  • شما در حال اتمام تحصیل خود هستید.

در صورتیکه مدرک خود را قبل از 31 دسامبر 2020 دریافت کرده یا خواهید کرد، می­ توانید درخواست خود را با توجه به شرایط برنامه قبل از اعمال اصلاحات در تاریخ 22 جولای 2020، ثبت کنید.

در صورتیکه تحصیلات خود را بعد از تاریخ اعمال اصلاحات به اتمام برسانید، می ­توانید درخواست خود را به محض کسب سابقه کار مورد نیاز (12 یا 18 ماهه) بسته به نوع مدرک دریافتی، ثبت نمایید.

  • می­خواهید بدانید که آیا دوره تحصیلی شما همچنان با توجه به شرایط جدید، مورد قبول خواهد بود یا خیر.

دوره ­های تحصیلی مورد قبول در برنامه تجربه کبکی- گروه فارغ التحصیلان، مانند همان شرایط قبل از متمم قانونی خواهد بود، یعنی:

مدارک دانشگاهی در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا

مدارک کالج دوره ­های فنی (DEC)

مدارک تحصیلات حرفه ­ای (DEP) با یا بدون گواهی تخصص (ASP) که در دوره ­ی حداقل 1800 ساعته مستمر کسب شده باشد

  • در مورد مدت زمان اجازه کار پس از فارغ التحصیلی سوال دارید.

توجه داشته باشید که فارغ التحصیلانی که تمایل به اقامت در کبک دارند می­ توانند درخواست اجازه کار پس از فارغ التحصیلی بدهند. اعتبار این اجازه کار به مدت طول دوره تحصیل یا 3 سال (در صورتیکه تحصیل 2 سال یا بیشتر طول کشیده باشد) خواهد بود. بنابراین برای مدارک مورد قبول برنامه تجربه کبکی، اعتبار اجازه کار پس از فارغ التحصیلی به مدت 3 سال خواهد بود.

اصلاحات پیشنهادی در این قسمت تغییراتی نخواهد داشت و این روال به صورت قبل خواهد بود.

مدت زمان اعتبار این اجازه کار برای کسب سابقه کار مورد نیاز برنامه تجربه کبکی در گروه فارغ التحصیلان کافی خواهد بود.

  • شما درخواست خود را در برنامه تجربه کبکی ثبت کرده ­اید و منتظر بررسی آن هستید.

در صورتیکه درخواست شما قبل از اعمال اصلاحات ثبت شده است، با توجه به شرایط و قوانین زمان ثبت آن بررسی انجام می ­گیرد. حتی اگر در زمان بررسی درخواست شما، پیش نویس این تغییرات اجرایی شود، تاثیری در روند بررسی نخواهد داشت.

تجربه کبکی- گروه نیروی کار موقت

  • شما با اجازه کار در کبک به مدت یکسال کار کرده ­اید.

اگر اجازه کار شما قبل از تاریخ پیش نویس این تغییرات معتبر بوده است، اقدامات تطبیقی برای شما در نظر گرفته می ­شود و می­ توانید درخواست خود را با توجه به شرایط قبلی برنامه ثبت نمایید. این به معنی آن است که می­ بایست تمام شرایط قبلی را برآورده کرده باشید: در 24 ماه قبل از درخواست، 12 ماه سابقه کار کسب کرده باشید؛ در زمان ثبت درخواست، شاغل باشید؛ کدشغلی شما هرچه که باشد، می­ بایست سطح زبان فرانسه متوسط پیشرفته (level 7) داشته باشید.

  • هم اکنون با ویزای کار در تعطیلات (WHP) در کبک هستید.

اگر اجازه کار شما قبل از تاریخ پیش نویس این تغییرات معتبر بوده است، اقدامات تطبیقی برای شما در نظر گرفته می ­شود و می­ توانید درخواست خود را با توجه به شرایط قبلی برنامه ثبت نمایید. این به معنی آن است که می ­بایست تمام شرایط قبلی را برآورده کرده باشید: در 24 ماه قبل از درخواست، 12 ماه سابقه کار کسب کرده باشید. و در زمان ثبت درخواست، شاغل باشید.

با این حال می­توانید به عنوان نیروی کار در برنامه ­های جذب نیروی کار خارجی شرکت کنید (داشتن کارفرما الزامی است). در صورت موفقیت در دریافت ویزای کار شما این امکان را خواهید داشت تا سابقه کاری 2 ساله (24 ماهه) مورد نیاز برنامه تجربه کبکی در گروه تجربه کاری را به دست آورید.

  • در حال حاضر منتظر نتیجه تمدید اجازه کار خود هستید.

می­ بایست قبل از انقضا اجازه کار درخواست خود را برای صدور مجدد اجازه کار را به دولت فدرال ارائه دهید. پیشنهاد می­شود 3 ماه قبل از تاریخ انقضا اجازه کار خود، روال اداری درخواست را انجام دهید. این وظیفه شماست که مطمئن باشید اجازه کارتان همیشه دارای اعتبار است.

در صورتیکه پیش از اعمال پیش نویس تغییرات، اجازه کار معتبر داشته ­اید، اقدامات تطبیقی شامل حال شما خواهد شد و شما با توجه به شرایط قبل بررسی می ­شوید. در حقیقت، وضعیت انتظار یا implied status به شما اجازه می­ دهد تا طبق قوانین محافظت از مهاجران و پناهجویان، کار کنید. در نتیجه می­ توانید از اقدامات تطبیقی به نفع خود بهره برده و درخواست خود را در صورت برآورده کردن تمام شرایط، ثبت نمایید.

  • شما هنوز در خارج از کشور هستید اما برنامه دارید تا برای کار به کبک بیایید و منتظر اجازه کار خود هستید.

می ­توانید به محض داشتن 24 ماه سابقه کار در 26 ماه قبل از درخواست، پرونده خود را ثبت نمایید. شغل شما می­ بایست در کبک و در کدشغلی­ های 0،  A یا B باشد. در زمان ثبت درخواست نیز می ­بایست شاغل باشید و سطح زبان فرانسه level 7 داشته باشید.

  • به زودی به کبک می ­رسید اما مدت زمان اعتبار اجازه کار شما کمتر از 24 ماه است.

می ­توانید قبل از انقضا اجازه کار خود، درخواست تمدید آن را بدهید. در صورتیکه امکان تمدید وجود ندارد، می­ توانید درخواست اجازه کار جدیدی بدهید. توصیه می کنیم تا درخواست خود برای تمدید یا صدور مجدد را 3 ماه قبل از پایان مهلت اجازه کار خود ارائه کنید.

اگر در 36 ماه قبل از اقدام، مجموعا 24 ماه سابقه کار دارید، می ­توانید درخواست خود را تحت برنامه تجربه کبکی- گروه نیروی کار موقت ثبت نمایید.

هم ­چنین می­ توانید درخواست مهاجرت به کیک خود را در سیسنم آریما ثبت نمایید. در صورتیکه پیشنهاد شغلی مورد تایید کارفرمای خود را نیز ارائه کنید، شانس زیادی برای دریافت دعوتنامه ثبت درخواست اقامت دائم در برنامه نیروی متخصص خواهید داشت.

  • می­ خواهید بدانید که سابقه کاری شما مورد قبول برنامه تجربه کبکی هست یا خیر.

می ­بایست سابقه کاری تمام وقت در کد شغلی ­های 0، A یا B داشته باشید.

برای اطمینان از کدشغلی خود می­توانید به سایت NOC رجوع کنید.

  • درخواست خود را در برنامه تجربه کبکی- گروه نیروی کار موقت ثبت کرده ­اید و منتظر بررسی هستید.

در صورتیکه درخواست شما قبل از اجرایی شدن تغییرات باشد، بررسی آن بر اساس شرایط زمان اقدام انجام خواهد گرفت. حتی اگر در زمان بررسی، پیش نویس این مقررات اجرایی شود، تاثیری بر روند بررسی پرونده شما نخواهد داشت.

بعلاوه اینکه، علی رغم شرایط پاندمی، اداره مهاجرت کبک در حال بررسی هرچه سریعتر درخواست­های ثبت شده در برنامه تجربه کبکی- گروه نیروی کار موقت است.

 

منبع خبر: سایت اداره مهاجرت کبک، 9 جولای 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar