تسریع روند اقامت دائم در جدیدترین پورتال آنلاین کانادا
06 دسامبر 2020 - 21:57
بازدید 443
10

فرایند الکترونیکی به ورود سریع تر ساکنان دائمی جدید کمک می کند. کانادا اکنون می تواند اکثر موارد اقامت دائم را بدون مصاحبه حضوری، از طریق پورتال جدید تأیید کند. سیستم جدید به عنوان اقدامی در راستای همه گیری کرونا اجرا شد. به گفته ی آقای «مارکو مندیچینو»، وزیر مهاجرت کانادا، در پی این روند، […]

ارسال توسط :
پ
پ

فرایند الکترونیکی به ورود سریع تر ساکنان دائمی جدید کمک می کند.

کانادا اکنون می تواند اکثر موارد اقامت دائم را بدون مصاحبه حضوری، از طریق پورتال جدید تأیید کند.

سیستم جدید به عنوان اقدامی در راستای همه گیری کرونا اجرا شد. به گفته ی آقای «مارکو مندیچینو»، وزیر مهاجرت کانادا، در پی این روند، زمان لازم برای اسکان مقیمان دائم جدید به طور چشمگیری کاهش یافته است.

این پورتال به ساکنان دائمی جدید اجازه می دهد تا اطلاعات شخصی خود را با «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) به اشتراک بگذارند. مقیمان دائم جدید همچنین می توانند وضعیت اقامت در کانادا، آدرس، و عکس پرسنلی خود را در راستای صدور «کارت اقامت دائم» ارسال کنند و «مدرک وضعیت اقامت دائم» خود را دریافت کنند.

این پورتال از حساب IRCC (که در آن متقاضیان اطلاعات خود را ارسال و به روزرسانی می کنند،) جدا بوده و مربوط به پردازش درخواست ها نمی باشد.

هر شخص باید پروفایل خاص خود را داشته باشد. هرکدام از اعضای خانواده نیز به نام کاربری و گذرواژه مستقل نیاز دارند. نمایندگان نمی توانند از سمت کاربر به پورتال دسترسی داشته باشند.

در ماه اکتبر، IRCC دعوتنامه هایی را به منظور ارزیابی این سیستم برای متقاضیان صادر کرد. این پورتال توسط Deloitte (یک شرکت خدمات حرفه ای چند ملیتی با دفاتر مرکزی در کانادا) ایجاد شده است.

 

نحوه عملکرد پورتال

پس از تأیید درخواست مهاجرت، IRCC برای شما دعوتنامه ای می فرستد تا تأیید کنید که مایل به استفاده از پورتال، و ثبت آدرس ایمیل خود و اعضای خانواده خود در پرونده ارسالی هستید.

سپس IRCC یک حساب برای شما ایجاد می کند، زیرا شما نمی توانید برای خود حساب ایجاد کنید.

پس از دریافت پاسخ به دعوتنامه، اداره مهاجرت ایمیل دیگری برای شما می فرستد که در آن، لینک دسترسی به پورتال و دستورالعمل ورود به سیستم با نام کاربری و گذرواژه موقت آمده است.

بعد از آن، می توانید وارد سیستم شوید، گذرواژه خود را تغییر دهید، تایید کنید که در کانادا هستید، آدرس پستی خود را به روزرسانی کرده، و عکس پرسنلی خود را بارگذاری کنید.

سپس IRCC عکس شما را بررسی و تایید می کند. (شما می توانید وضعیت تایید خود را از طریق پورتال بررسی کنید.) هنگامی که عکس شما پذیرفته شد، «کارت اقامت دائم» خود را ظرف یک هفته دریافت خواهید کرد. IRCC آن را به آدرس پستی در کانادا که در پورتال ارائه کرده اید، ارسال می کند.

عکس پرسنلی باید الزامات IRCC را داشته باشد؛ در صورت تاریک یا براق بودن عکس، و یا عدم وضوح ویژگی های صورت، ممکن است پذیرفته نشود.

در صورت بروز هرگونه مشکل در روند صدور «کارت اقامت دائم»، IRCC با شما تماس خواهد گرفت.

 

منبع خبر: cicnews.ca, December 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar