تست منفی کرونا برای اکثر مسافران در فرودگاه کلگری
26 دسامبر 2020 - 16:03
بازدید 881
15

پس از شش هفته اول طرح پایلوت، تعداد نتایج مثبت کووید19 نسبتاً کم بوده است. آلبرتا در حال انجام تست کرونا در دو مرز ورودی است که به مسافران اجازه می دهد تعداد روزهایی را که باید در قرنطینه بگذرانند، کاهش دهند. طرح پایلوت تست ویروس کرونا در فرودگاه های آلبرتا به گزارش «کانادا پرس»، […]

ارسال توسط :
پ
پ

پس از شش هفته اول طرح پایلوت، تعداد نتایج مثبت کووید19 نسبتاً کم بوده است.

آلبرتا در حال انجام تست کرونا در دو مرز ورودی است که به مسافران اجازه می دهد تعداد روزهایی را که باید در قرنطینه بگذرانند، کاهش دهند.

طرح پایلوت تست ویروس کرونا در فرودگاه های آلبرتا

به گزارش «کانادا پرس»، طی شش هفته استفاده از این طرح پایلوت، تعداد نتایج مثبت ویروس کرونا تا حد قابل قبولی کم باقی مانده است. این استان گفت که از روز 10 دسامبر، 14382 مسافر تست داده اند. تنها 1.4 درصد در اولین تست، و 0.7 درصد بعد از تست دوم دارای علائم مثبت بوده اند.

آلبرتا اولین و تنها استانی است که برنامه تست ویروی کرونا را در جهت کاهش دوران قرنطینه برای مسافران ارائه داده است. تنها دو مرز ورودی در حال حاضر این برنامه را ارائه می دهند: «فرودگاه بین المللی کلگری» و «گذرگاه مرزی کوتس» در جنوب آلبرتا.

مسافرانی که در بدو ورود به کانادا تست کرونا را انجام می دهند، باید بین 24 تا 48 ساعت، تا زمانی که نتایج خود را دریافت کنند، قرنطینه شوند. تمام مسافران مجاز به سفر به کانادا (از جمله شهروندان، مقیمان دائم، و اتباع خارجی) مجاز به شرکت در این پایلوت نیز هستند.

اگر تست کرونای آنها منفی باشد، می توانند قرنطینه خود را بشکنند. با این حال، آنها باید علائم خود را کنترل کرده و پس از شش یا هفت روز، دوباره این تست را انجام دهند.

این طرح پایلوت قرار است برای شش ماه ادامه داشته باشد (یا تا زمانی که 52000 مسافر پس از ورود، تست کرونا را انجام دهند). آلبرتا همچنین به دنبال توسعه این پروژه در سال آینده می باشد.

به گفته ی سخنگوی بهداشت آلبرتا، شروع این پایلوت کاملاً موفقیت آمیز بوده است و آلبرتا قصد دارد در سال آینده، «فرودگاه بین المللی ادمونتون» را به این پروژه اضافه کند.

مسافران بین المللی که مایل به انجام تست کرونا هستند، می توانند حداکثر پنج روز قبل از ورود به کانادا برای این کار ثبت نام کنند. افرادی که ترجیح می دهند در بدو ورود تست کرونا ندهند، طبق قانون همچنان باید 14 روز قرنطینه شوند. این بدان معناست که باید در خانه بمانند و از دیگران جدا شوند. آنها همچنین باید برنامه ای برای دسترسی به اقلام ضروری (مانند غذا و دارو) داشته باشند.

به گفته ی سخنگوی فرودگاه کلگری، در پایان ماه اکتبر، تعداد مسافران این فرودگاه نسبت به سال گذشته، 77 درصد کاهش یافته است.

وی همچنین خاطر نشان کرد که این برنامه پایلوت با استقبال خوبی روبرو شده است و بسیاری از مسافران علاقه مند هستند به جای قرنطینه 14 روزه، در بدو ورود تست کرونا را انجام دهند.

مسئول فرودگاه کلگری امیدوار است که این برنامه منجر به حذف کامل قانون قرنطینه 14 روزه شود.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar