ترکیب آموزش و عمل برای تامین یک میلیون نیروی کار
05 ژوئن 2014 - 16:31
بازدید 447
7

وزیر آموزش استان بریتیش کلمبیا، آقای پیتر فسبندر، در سخنان اخیر خود گفت: «ما هنوز هم برای تقویت سیستم آموزشی این استان از مقطع پیش‌دبستانی گرفته تا مقطع تحصیلات عالی، از وجود شاعران استقبال می‌کنیم اما قطعا اگر در این سیستم تعداد جوشکارها هم بیشتر بشود خوب است.» چشم‌انداز ایجاد یک میلیون شغل در بخش […]

ارسال توسط :
پ
پ

وزیر آموزش استان بریتیش کلمبیا، آقای پیتر فسبندر، در سخنان اخیر خود گفت: «ما هنوز هم برای تقویت سیستم آموزشی این استان از مقطع پیش‌دبستانی گرفته تا مقطع تحصیلات عالی، از وجود شاعران استقبال می‌کنیم اما قطعا اگر در این سیستم تعداد جوشکارها هم بیشتر بشود خوب است.»

چشم‌انداز ایجاد یک میلیون شغل در بخش انرژی تا سال ۲۰۲۲، که در آن امکان حضور برای هزاران جوشکار، لوله‌کش و اپراتور ماشین‌آلات سنگین ایجاد می‌شود تا سیستم انتقال گاز مایع طبیعی و دیگر منابع انرژی را بسازند، ‌سبب شده تا دولت از هم‌اکنون برای تامین نیروی کار مورد نیاز در آن‌زمان با دقت بیشتری به سیستم آموزشی توجه نشان دهد.

آقای فسبندر و سه‌تن دیگر از وزیران کابینه دولت لیبرال استان از جمله وزیر اشتغال، خانم شرلی باند، وزیر تحصیلات عالی،‌ آقای امریک ورک و وزیر روابط و مصالحه بومی‌های کانادا، آقای جان راستد، از طرح دولت برای ارتقای اوضاع کار و مهارت‌ها در استان بریتیش کلمبیا خبر دادند تا به این ترتیب جوانان این استان با آگاهی در این زمینه بتوانند با سرعت بیشتر و وقفه کمتر از مدرسه به محل کار انتقال پیدا کنند.

آقای ورک این تغییرات را طولانی‌مدت دانست و گفت به‌زودی دانشگاه‌ها برای پاسخ‌گویی به نیاز بازار کار، مهندسان، پزشکان و پرستاران بیشتری را آموزش خواهند داد و خانم باند هم گفت که این استان در آینده به آموزش عالی خود با دیدی عملی و واقع‌بینانه نگاه خواهد کرد از جمله این که از داده‌های موجود استفاده می‌کند تا بتواند برنامه‌هایی را اجرا کند که تمرکز آنها بر تامین نیروی کار مشاغل مورد نیاز است.

آقای فسبندر در این‌باره گفت: «در نهایت هدف ما این است که به هر دانش‌آموزی دید بازتر و بهتری برای انتخاب رشته تحصیلی آینده‌اش اعطا کنیم. ما می‌خواهیم که دانش‌آموزان زودتر جای خود را پیدا کنند. برای همین است که می‌خواهیم سیستم آموزشی خود را از مقطع پیش‌دبستانی تا تحصیلات عالی یک‌بار دیگر اصلاح و مهندسی کنیم.»

دولت استان اعلام کرد که سالانه ۷.۵ میلیارد دلار صرف آموزش و پرورش خواهد کرد. برای برنامه مهندسی دوباره سیستم آموزشی، امسال ۱۶۰ میلیون دلار هزینه خواهد شد و طی چهار سال این رقم به سالانه ۴۰۰ میلیون دلار بالغ خواهد شد.

 

درباره شاعران و لوله‌کش‌ها   

در این طرح سه موضوع برای افزایش میزان ورود مستقیم دانش‌آموزان به بازار کار تعریف شده است که عبارتند از تمرکز بر آموزش‌های کاربردی و به‌موقع در مدرسه،‌ تغییر سیستم آموزشی برای انطباق بیشتر با نیازهای بازار کار و مشارکت و همکاری با صنایع و بازار کار برای ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان.

متن کامل را در این صفحه از وبسایت پرنیان کانادا بخوانید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar