ترتیبات امنیتی نشست G۲۰ و آنچه مسافران به کانادا باید توجه کنند: بخش نخست
04 ژوئن 2010 - 21:47
بازدید 306
7

  بخش نخست- اطلاعات کلی درباره نشست و منطقه برگزاری    با نزدیک شدن به زمان برگزاری اجلاس بسیار مهم G۲۰ که در واقع آن را باید مهم ترین نشست اقتصادی جهان در سال ۲۰۱۰ دانست (و بسته به میزان توافقاتی که در آن ممکن است صورت بگیرد، می تواند یکی از مهم ترین وقایع […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

بخش نخست- اطلاعات کلی درباره نشست و منطقه برگزاری 

 

با نزدیک شدن به زمان برگزاری اجلاس بسیار مهم G۲۰ که در واقع آن را باید مهم ترین نشست اقتصادی جهان در سال ۲۰۱۰ دانست (و بسته به میزان توافقاتی که در آن ممکن است صورت بگیرد، می تواند یکی از مهم ترین وقایع اقتصادی و مالی در چند سال اخیر محسوب شود)، مدیران شهری تورنتو جزییات بیشتری از محدودیت های ترافیکی و ترتیبات امنیتی اعلام کردند که به دلیل اهمیت موضوع در قالب چند پست به اطلاع شما می رسد. برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری و یا نیروی متخصص با شرکت کنپارس با شماره تلفن ۲۲۰۲۵۰۸۴ تماس بگیرید

 

زمان نشست و تداخلات ناخواسته

 

نشست اصلی با حضور سران ۲۰ کشور عضو و احتمالا چندین ناظر در روزهای شنبه و یکشنبه ۲۶ و ۲۷ ماه جون (پنجم و ششم تیرماه) برگزار خواهد شد اما نشست های کارشناسی قبل از آن و با حضور مدیران میانی یا ارشد و وزرا انجام خواهد شد که البته از نظر خبری تحت الشعاع نشست اصلی است و کمتر در این باره اخبار ویژه ای منتقل می شود اما حساسیت های امنیتی آن هم اندک نیست. البته نشست محدودتر G۸ دو روز زودتر اما در ابعادی که قابل مقایسه با نشست اصلی نیست در شهر دیگری از استان انتاریو برقرار خواهد بود. 

 

آنچه تا کنون مصلم است تدارک بسیار وسیع امنیتی برای حفظ امنیت نشست است به گونه ای که ۵ گروه مختلف از نیروهای پلیس و امنیتی در تمامی سطوح ملی، استانی و شهری در قالب یک تشکیلات واحد با عنوان Integrated Security Unit (ISU) و با تقسیم وظایف به این کار مشغول شده اند. به احتمال زیاد تیم های امنیتی سایر کشورها خصوصا آمریکا نیز در این میان نقش ایفا خواهند کرد.  

 

مسئله مهم این است که این تاریخ پس از تعطیلی مدارس و آغاز فصل سفر و گشت و گذار از ایام بسیار شلوغ در شهر تورنتو و خصوصا منطقه بسیار جذاب توریستی که نشست در آن برگزار می شود خواهد بود و از آنجا که مدیران شهر و نیروهای امنیتی تلاش دارند تا کمترین میزان اختلال در برنامه های عادی پدید آید این کار مشکلات را بیشتر می کند. 

 

یک هم زمانی دیگر هم برای این نشست می تواند مسئله ساز شود و بالعکس و آن برگزاری برنامه های هفته غرور و افتخار به ارزش های کانادایی Pride Week در فاصله زمانی ۲۴ جون تا چهارم جولای (پنج شنبه سوم تا یکشنبه ۱۳ تیرماه) است. این زمان در واقع آخرین هفته قبل از روز کانادا Canada Day (مصادف با اول ماه جولای) و مهم ترین روز در تقویم ملی کانادا محسوب می شود. در این هفته برنامه های متعدد و ویژه ای در داون تاون تورنتو برگزار می شود که رژه بسیار مشهور Pride Parade که در سال های گذشته در آخرین تعطیلات هفتگی قبل از روز کانادا برپا می شد شهرت بین المللی دارد و ده ها هزار نفر را برای مشاهده پدیده هایی که در کمتر نقطه دنیا قابل رویت است به تورنتو می کشاند. به همین دلیل شاید این تاریخ برای برگزاری این نشست یکی از بدترین زمان ها باشد. 

 

البته یک سال پیش که تنها قرار بود نشست کوچک گروه هشت کشور صنعتی موسوم به G۸ در یکی از شهرهای انتاریو برگزار شود کمتر کسی نگران تداخلات جدی بین برنامه های هفته افتخار و نشست G۸ بود اما روند تصمیم گیری های مالی و سیاسی خصوصا به دلیل بحران اقتصاد جهانی سبب شد که قصه توافقات G۸ و G۲۰ به سمت و سوی دیگری برود. مسئولین امر با آینده نگری برای G۸ برنامه های هفته افتخار را یک هفته به عقب کشیدند با این امید که نشست کوچک G۸ با یک فاصله دو-سه روزه قبل از آغاز هفته افتخار پایان بگیرد اما حالا نشست مهم تر G۲۰ درست همزمان با آغاز این هفته و سیل توریست های مشتاق در شهر تورنتو برگزار خواهد شد. 

 

مکان برگزاری نشست

 

از موضوع زمان که بگذریم، باید به مکان و حوزه های امنیتی تعریف شده بپردازیم. نشست اصلی در مهم ترین و یکی از کامل ترین و مجهزترین مجتمع های ساختمانی طراحی شده برای برپایی نشست های بزرگ به نام Metro Toronto Convention Centre برگزار می شود.

این مکان مستقیما از طریق شبکه وسیعی از راهروها به اصلی ترین ایستگاه مترو و محل حرکت قطارهای درون شهری و بین شهری یعنی ایستگاه یونیون Union و تعداد زیادی از ساختمان های مهم اداری یا بخش خصوصی دسترسی دارد. همچنین این راهروها یا تونل ها این مرکز را به چند محل مهم نظیر برج عظیم تورنتو موسوم به CN Tower (که تا چند ماه پیش، بلندترین بنای دست ساخت بشر محسوب می شد) و ساختمان عظیم مدیریت Royal Bank of Canada موسوم به RBC متصل کرده اند.  

 

تا این لحظه منطقه برگزاری نشست و خیابان های اطراف به دو ناحیه کمربندی زرد و آبی تقسیم شده اند. ناحیه زرد که منطقه حساس تر است و تمامی آنچه در بالا از آن نام برده ایم را شامل می شود (منهای خود ایستگاه اصلی مترو) به اضافه چند ساختمان بسیار مهم دیگر نظیر مرکز اصلی مهم ترین سازمان رادیوتلویزیونی کانادا CBC و WSIB (شورای نظارت بر امور ایمنی و بیمه محیط های کاری که در واقع، شعبه آن در هر استان، مهم ترین نهاد ناظر بر رعایت قوانین بنیانی حقوق کارگران در این زمینه محسوب می شود) به وسیله موانع و دیوارهای بلند سه متری از بقیه نقاط جدا خواهد شد.  

 

تردد مردم عادی به این نواحی بسیار محدود و تنها در موارد ضروری با توضیح دلیل امکان پذیر خواهد بود، این افراد باید برای دریافت مجوز ورود، کارت شناسایی و آدرس دقیق مقصد را اعلام نمایند و فقط به همان مقصد، دسترسی خواهند داشت ضمن اینکه به همه افراد تذکر داده شده برای دسترسی به این هسته اصلی باید صبور باشند و احتمال دارد در مسیر حرکت بارها مورد بررسی و تفتیش قرار بگیرند.  

 

ساکنان این منطقه و کسانی که محل کار آنها در آن قرار گرفته است می توانند با کارت های ویژه تردد وارد آن شوند اما این تحرکات هم باید محدود و مرتبط با مقصد آنها باشد. فعلا اجرای محدودیت ها علاوه بر روزهای اجلاس، در روز جمعه قبل از زمان اجلاس هم قطعی است اما ممکن است بسته به بررسی شرایط امنیتی روزهای آن بیشتر شود. همچنین پرواز وسائل پرنده تا فاصله معینی از این ناحیه ممنوع و با هر گونه تلاش برای ورود سریع و بدون رعایت ترتیبات امنیتی به شدت و سرعت برخورد خواهد شد. 

 

همچنین منطقه آبی که ناحیه وسیع تری است که منطقه زرد را هم در بر می گیرد، ناحیه ای است که ترافیک آن به شدت کنترل می شود و احتمال دارد که از رانندگانی که قصد استفاده از خیابان های مرزی این ناحیه را دارند و کارت ویژه تردد را نداشته باشند درخواست شود که مسیرهای دیگری را برای تردد انتخاب کنند. این محدوده که از جنوب به خیابان کینگ غربی، از شمال به خیابان کویین غربی (البته یک خیابان بالاتر از آن و در واقع تمام این قسمت از خیابان کویین با محدودین دسترسی روبرو خواهد بود) از شرق به بخشی از خیابان مهم یانگ و از غرب به خیابان اسپاداینا محدود می شود در واقع با حضور خیابان بی Bay به نوعی قلب تجاری-مالی تورنتو است و هزاران شرکت و سازمان مهم و غیرمهم در آن استقرار دارد.  

 

همچنین دسترسی به برخی خروجی های اتوبان های جنوبی نظیر گاردنر و بلوار لیک شور که در حاشیه دریاچه انتاریو قرار دارد در این محدوده زمانی غیرممکن است. علاوه بر این براورد می شود به دلیل میزان بسیار بالای تردد رسمی در این ایام ترافیک تمامی بزرگراه های اصلی شهر با اختلالات جدی روبرو شود لذا بهتر است اگر قصد خروج از خانه را در ایام آخر هفته دارید از شبکه عمومی یا شبکه بزرگراه های به سمت شمال استفاده کنید. 

 

در پست های بعدی به جزییات مسائل امنیتی در شهر و فرودگاه تورنتو می پردازیم

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar