تدارکات وسیع برای اجرای گام نهایی آغاز شد
21 آوریل 2011 - 8:31
بازدید 314
11

هم‌چنانکه که از طریق این وبگاه به اطلاع شما رسیده است، داوری مسابقه هفت سین با مشارکت طیف گسترده‌ای از مخاطبان در جریان است و به آخرین روزهای خود نزدیک می‌شود. گام دوم از این مرحله با حضور ۳۵ شرکت کننده برگزار شد و داوری آن در صبحگاه چهارشنبه به پایان رسید. بدین ترتیب بر […]

ارسال توسط :
پ
پ

هم‌چنانکه که از طریق این وبگاه به اطلاع شما رسیده است، داوری مسابقه هفت سین با مشارکت طیف گسترده‌ای از مخاطبان در جریان است و به آخرین روزهای خود نزدیک می‌شود. گام دوم از این مرحله با حضور ۳۵ شرکت کننده برگزار شد و داوری آن در صبحگاه چهارشنبه به پایان رسید.

بدین ترتیب بر اساس دیدگاه داوران، از میان ۳۵ سفره حاضر در این گام، ۱۴ سفره برتر به گام سرنوشت‌ساز نهایی منتقل شدند و ۲۱ سفره از دور مسابقه خارج شدند.

البته ۵ سفره منتخب در همین گام نیز پیروز مسابقه بودند و جوایزی به آنها اهدا خواهد شد. از آنجا که بناست تب و تاب مسابقه محفوظ بماند، اسامی برندگان تا پایان گام نهایی اعلام نخواهد شد اما همانطور که انتظار می‌رفت برندگان گام دوم دقیقا همان‌هایی نبوده‌اند که در گام اول برنده شده‌اند و در عین حضور افراد مشترک، تفاوت‌ها هم چشم‌گیر است. از آنجا که ممکن است داوران جدیدی در گام نهایی به روند داوری مسابقه اضافه شوند و یا نظرات داورانی که در گذشته رای داده‌اند، با توجه به حذف تعدادی از آثار در این نوبت تغییر کند، احتمال دارد که ترکیب برندگان در گام نهایی مجددا متفاوت باشد و همین موضوع بر جذابیت مسابقه می‌افزاید.

در گام نهایی، داوری اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. تنها ۱۴ سفره در گردونه رقابت باقی مانده‌اند که نیمی از آنها جایزه خواهند گرفت؛ تعداد اندک شرکت کنندگان این فرصت را به داوران می‌دهد تا همه آنها را با دقت بیشتری و در یک مقایسه مورد توجه قرار دهند. تیم برگزار کننده مسابقه از همه داوران می‌خواهد که از تمامی ظرفیت ۵ امتیازی مسابقه استفاده کنند بدین معنا که تنها به آثاری که از نظر آنها عالی‌تر هستند ۵ بدهند و آثار دیگر را با امتیازات متفاوت درجه‌بندی کنند. چون این ۱۴ اثر فاصله کیفی بسیار اندکی نسبت به هم دارند، هر یک امتیاز شما می‌تواند در سرنوشت ارا آنها موثر باشد.

تیم برگزار کننده همچنین برای کمک به تمرکز بیشتر داوران در این مرحله دست به ابتکار عمل زده است و با ارسال ایمیل به ۱۴ شرکت کننده این بخش از آنها خواسته تا با ارسال عکس‌های با کیفیت‌تر و پاسخ به سوالاتی که به مرور به سایت اضافه خواهند شد، شما را در داوری اثار و تمایز دادن بین شرکت کنندگان یاری رسانند.

از آنجا که تهیه این مقدمات زمان می‌برد، مرحله نهایی که قرار بود از امروز آغاز شود، بلافاصله آغاز نمی‌شود و به محض تکمیل موارد ضروری، احتمالا در تاریخی در اوایل هفته اینده که از طریق سایت مسابقه و همین سایت به اطلاع شما خواهد رسید شاهد اجرای آن خواهیم بود. این گام ۱۰ روز به طول خواهد انجامید و در پایان، اسامی برندگان هر سه گام به اطلاع عموم خواهند رسید.

در کنار اینها، مسابقه داوران هم انجام شده است. گام دوم ۵ داور برگزیده داشت که از میان کسانی که به همه آثار رای داده بودند به قید قرعه انتخاب شدند. اسامی این افراد امروز پنج‌شنبه، به اطلاع عموم خواهد رسید.

در گام نهایی، تعداد برندگان داوری هم به ۷ افزایش خواهد یافت. شما چه در مراحل قبل داوری کرده‌اید و چه داوری نکرده‌اید این فرصت را دارید تا در این گام بخت خود را برای دریافت یکی از این ۷ جایزه بیازمایید. البته شرط آن این است که به همه ۱۴ سفره رای دهید که با توجه به تعداد اندک آنها کار دشواری نیست. توصیه ما این است که در همان نوبت اول رای ندهید بلکه ابتدا خوب سفره‌ها را برانداز کنید و روی یک کاغذ به آنها رای دهید، با دوستان، همکاران و سایر اعضا خانواده (که آنها هم می‌توانند مستقلا در داوری شرکت کنند) مشورت کنید؛ اطلاعات مربوط به افراد و سفره‌ها را بخوانید؛ در دو یا سه نوبت در روزهای بعدی مجددا سفره‌ها را ارزیابی کنید و ببینید ایا رایی که قبلا داده بودید را کماکان باور دارید؛ از همه ظرفیت‌های امتیازی برای تفکیک ارزشی آثار استفاده کنید و نهایتا وقتی احساس کردید که به جمع‌بندی رسیده‌اید رای دهید.

فراموش نکنید که صرف نظر از جنبه‌های مسابقه‌ای و جوایز، همه ما چه آنها که اثر فرستاده‌اند، چه آنهایی که در برگزاری این مسابقه درگیرند و چه من و شمایی که در فرصتی نه چندان زیاد به آثار رای می‌دهیم در حال انجام یک کار فرهنگی در بزرگداشت یکی از ایین‌های سنتی و ملی خود هستیم پس هرچقدر که در این کار مشارکت دقیق‌تر و جدی‌تری داشته باشیم به حفظ آن ایین کمک کرده‌ایم.

این سایت همزمان با برگزاری گام نهایی، با اطلاع‌رسانی و انتشار دیدگاه‌های افراد، مشارکت بیشتری در اجرای این مسابقه خواهد داشت.

برای مشاهده سایت هفت سین اینجا را ببینید.

برای مشاهده صفحه ویژه مسابقه هفت سین در این وبگاه، اینجا را ببینید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar