تحلیلی بر موضوع محرومیت ۵ ساله کبک در ارتباط با نمرات زبان فرانسه
10 اکتبر 2017 - 23:10
بازدید 250
9

به دنبال دریافت نامه های اداره مهاجرت کبک در ارتباط با مشکلی که دربرخی نمرات زبان ارایه شده از ایران بوجود آمده است، برخی دوستان در خصوص محرومیت ۵ ساله از هر گونه اقدام در برنامه های کبک سوال می کنند. از اینرو نکات زیر را برای روشن شدن مطلب می نویسم: ۱- ماده ۳.۲.۲.۱ […]

ارسال توسط :
پ
پ

به دنبال دریافت نامه های اداره مهاجرت کبک در ارتباط با مشکلی که دربرخی نمرات زبان ارایه شده از ایران بوجود آمده است، برخی دوستان در خصوص محرومیت ۵ ساله از هر گونه اقدام در برنامه های کبک سوال می کنند. از اینرو نکات زیر را برای روشن شدن مطلب می نویسم:

۱- ماده ۳.۲.۲.۱ قانون مهاجرت کبک می گوید اگر متقاضی به اداره مهاجرت کبک اطلاعات خلاف واقع و یا مدارک غیر واقعی ارایه کند، وزیر مهاجرت می تواند برای ۵ سال هر گونه درخواست وی را رد کند. اگر دقت کنید تصمیم به اعمال این محرومیت قطعی نیست و از اختیارات وزیر است به تعبیر دیگر نگفته اند حتما این محرومیت اعمال می شود.

۲-دیگر فاکتورهای این ماده نیز بحث اطهار خلاف واقع و دادن مدارک غیر واقعی است اینکه در شرایط فعلی بتوان چنین استدلالی کرد کمی جای بحث است. اینکه همه افرادی که در آن مقطع امتحان داده اند را بتوان به صرف اینکه نتوانند در امتحان مجدد نمره قبلی را بیاورند به ارایه مدرک غیر واقعی متهم کرد بسیار سخت و قابل چالش است و من بعید می دانم چنین اتفاقی بیفتد.

۳- در صورتی که چنین محرومیتی اعمال شود یک تصمیم دولتی است که مانند همه تصمیمات دیگر قابل به جالش کشیده شدن در دادگاه است.

۴- به فرض اعمال چنین محرومیتی و عدم موفقیت اعتراض به آن این محرومیت تنها محدود به کبک و برنامه های کبک است و به هیچوجه شامل درخواستها در سطح فدرال و نیز دیگر استانها نخواهد بود.

 

با توجه به آنچه گفته شد نخست اینکه بعید می دانم محرومیتی به این دسته از افراد اعمال شود و اگر شود کاملا قابل چالش است دوم اینکه اگر هم این اتفاق بیفتد محدود به کبک است.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar