بی‌توجهی به قوانین و مقررات حفاظتی و پدیده زیرزمین‌های مرگبار
22 دسامبر 2009 - 12:14
بازدید 240
8

  صاحبخانه‌ای به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی و آتش‌سوزی منجر به مرگ مستاجران در زیرزمین خانه‌اش، ۸۹هزار دلار جریمه شد.  زیرزمین‌ها یکی از بهترین گزینه‌های اسکان برای مهاجرین تازه‌وارد به کانادا و اجاره دادن آنها یکی از بهترین روش‌های درآمدزایی برای صاحبخانه‌ها خصوصاً بعد از خرید اولین خانه است اما همیشه باید مراقب بود […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

صاحبخانه‌ای به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی و آتش‌سوزی منجر به مرگ مستاجران در زیرزمین خانه‌اش، ۸۹هزار دلار جریمه شد. 

زیرزمین‌ها یکی از بهترین گزینه‌های اسکان برای مهاجرین تازه‌وارد به کانادا و اجاره دادن آنها یکی از بهترین روش‌های درآمدزایی برای صاحبخانه‌ها خصوصاً بعد از خرید اولین خانه است اما همیشه باید مراقب بود که این «بهترین‌ها» به فاجعه ختم نشوند.    این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

صاحب یک خانه اجاره‌ای در کلگری که سه نفر در آتش‌سوزی زیرزمین خانه‌اش در ماه ژانویه گذشته جان خود را از دست دادند، به دلیل عدم رعایت چندین نکته ایمنی، که انجام آنها از نظر قوانین استانی و سلامت عمومی یک ضرورت بوده، به پرداخت ۸۹۷۰۰ دلار جریمه نقدی محکوم شد. 

زن و شوهری به نام عاکف و بشری امین که صاحب این منزل بودند، روز دادگاه در جلسه نهایی حاضر نشدند اما در میان تعجب حاضران در جلسه، تقاضای تجدید نظر در احکام صادره را دادند که منجر به ادامه دادگاه و تشکیل جلسات بعدی خواهد شد.  

این زوج به دلیل عدم رعایت پنج مورد ذکر شده در قوانین مربوط به پیش‌گیری از آتش‌سوزی در استان آلبرتا جریمه شده‌اند. این موارد عبارتند از:

  • دو مورد محکومیت برای فقدان پنجره در اتاق خواب‌های طبقه پایین که طبق قانون ساختمان‌سازی در استان آلبرتا باید حداقل یک پنجره داشته باشند.
  • دو مورد محکومیت برای اینکه پنجره‌ها نرده‌های ایمنی‌ای نداشته‌اند که بتوان از داخل به راحتی و بدون استفاده از هیچ ابزار خاصی آنها را باز کرد.
  • یک مورد محکومیت برای کارنکردن درست هشداردهنده آتش‌سوزی و اتصال آن به یک سیستم سراسری به نحوی که در هنگام خطر، باقی هشداردهنده‌ها در طبقه پایین و طبقات فوقانی نیز به صدا درآیند.

     این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

علاوه بر موارد فوق، این صاحبخانه برای چندین مورد دیگر که طبق قوانین سلامت عمومی به عدم رعایت مسائل ایمنی مربوط می‌شوند و نیز حداقل استاندارد جهت سکنی و بهداشت در منزلش، به پرداخت جریمه محکوم شده است.

  

در حادثه آتش‌سوزی زیرزمین خانه این زوج، چهار نفر در اوایل صبح روز ۲۶ ژانویه بیهوش به بیمارستان منتقل شدند. تیفانی کاکس ۱۹ ساله، کالین منتی ۲۳ ساله و جاناتان سنت‌پیر ۱۹ ساله کمی بعد در بیمارستان جان باختند و چهارمین نفر که به دلیل استنشاق دود و گاز به شدت آسیب دیده بود، بعد از مداوا و درمان از بیمارستان مرخص شد.

 

مسئولان بررسی محل، علت حادثه را نزدیکی بیش از اندازه یک گرمکن برقی به مبل و آتش گرفتن آن می‌دانند و البته مهم‌تر از همه اینکه در این شرایط ردیاب دود زیرزمین هم اصلا کار نمی‌کرده است.   

دادگاه استانی عاکف امین را به دلیل عدم رعایت قوانین مربوط به پیشگیری از آتش‌سوزی و عدم رعایت موارد مربوط به سلامت عمومی به ترتیب به پرداخت ۸۶۲۵۰ و ۲۸۷۵ دلار و همسر وی بشری امین را هم به پرداخت ۵۷۵ دلار محکوم کرد. ۶۵۰۰ دلار از این مبلغ باید در عرض یک هفته و باقی آن طی هجده ماه پرداخت شود. 

مادر کاکس، یکی از قربانیان این حادثه، معتقد است که جریمه نمی‌تواند تاثیری بر صاحبخانه‌ها داشته باشد. او در مصاحبه با شبکه تلویزیونی CBC گفت: «این صاحبخانه‌ها به همه این قوانین و جریمه‌های سنگین می‌خندند. برای آنها که فقط به عنوان یک بیزینس به کار خود فکر می کنند همه اینها مسخره است. در حالی‌که ما بچه‌هایمان را از دست داده‌ایم. ما باید یک عمر با این درد زندگی کنیم و آنها حتی حاضر نشدند به دادگاه بیایند. دوست داشتم ببینمشان و آنها هم ببینند که چه بلایی سر این خانواده‌ها آورده‌اند.» 

این مادر و دیگر خانواده‌های کشته‌شدگان قصد دارند تا علیه امین‌ها شکایت قانونی دیگری هم مطرح کنند.

در حال حاضر از شورای شهر خواسته شده تا موضوع نصب آب‌پاش آتش خاموش‌کن در همه ساختمان‌های در دست ساخت در کلگری مورد بررسی قرار گیرد و در صورت تأیید اجرا شود.  

در کانادا اجاره دادن زیرزمین یک کار مرسوم است که از طریق آن صاحبخانه‌ها بخشی از هزینه‌های منزل نظیر بازپرداخت وام بانکی را جبران می‌کنند اما مسئله اینجاست که تعدادی از آنها برای کم کردن هزینه‌هایشان، خود اقدام به آماده‌سازی زیرزمین می‌کنند یا از افرادی که دارای تجربه و تخصص کاملی نیستند کمک می‌گیرند و به همین دلیل با عدم رعایت نکات بسیار ساده برای خود و مستاجرانشان مشکل پدید می‌آورند. بدیهی است که اگر به هر دلیلی ماموران دولتی یا پلیس از این تخلفات آگاه شوند، آنها باید جریمه‌های سنگینی بپردازند که گاه چندین برابر درآمدهای یک سال است. این جریمه‌ها ربطی به اینکه کسی از این موارد آسیب دیده باشد یا نه ندارد لذا توصیه می‌کنیم که در زمان خرید خانه یا آماده‌سازی زیرزمین حتماً به موارد قانونی مربوطه توجه کافی و کامل داشته باشید. 

جزییات خبر را می‌توانید اینجا مطالعه نمایید

 

    این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar