کمک هزینه‌ها و بورسیه‌های موجود برای دانشجویان بین المللی در کانادا
24 ژانویه 2024 - 3:48
بازدید 174
3

برای دریافت تمام اسکالرشیپ‌ها و بورسیه‌های تحصیلی، متقاضیان باید الزاماتی را رعایت کنند  کانادا به دلیل داشتن موسسات آموزشی عالی، اعتبار بین المللی و فرصت‌های کاری و مهاجرتی، یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای دانشجویان بین المللی جهان است. با این حال، بنا به دلایل دیگری نیز کانادا به عنوان مطلوب‌ترین مقصد تحصیلی برای دانشجویان بین […]

ارسال توسط :
پ
پ

برای دریافت تمام اسکالرشیپ‌ها و بورسیه‌های تحصیلی، متقاضیان باید الزاماتی را رعایت کنند 

کانادا به دلیل داشتن موسسات آموزشی عالی، اعتبار بین المللی و فرصت‌های کاری و مهاجرتی، یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای دانشجویان بین المللی جهان است.

با این حال، بنا به دلایل دیگری نیز کانادا به عنوان مطلوب‌ترین مقصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی شناخته شده است؛ هزینه‌های تحصیل، نرخ ارز مطلوب این کشور و شهریه‌های نسبتاً پایین، تحصیل در موسسات کانادایی را برای دانشجویان بین‌المللی مقرون به صرفه‌ می‌کند. 

بعلاوه، دولت کانادا به دانشجویان بین المللی اسکالرشیپ و بورسیه‌هایی تحصیلی نیز ارائه می‌دهد، موردی که سایر مقاصد تحصیلی محبوب مانند ایالات متحده انجام نمی‌دهند. حتی سازمان دولتی EduCanada  ابزاری برای جستجوی بورسیه‌های تحصیلی ارائه شده از سوی دولت کانادا، دولت‌های خارجی و سازمان‌های شخص ثالث دارد. 

شرایط لازم برای دریافت کمک هزینه تحصیلی 

توجه داشته باشید که برای تمام اسکالرشیپ‌ها و بورسیه‌های تحصیلی زیر، علاوه بر معیارهای لازم خاص هر برنامه، دانشجویان باید شرایط زیر را به طور کل داشته باشند: 

  • قبلاً در یک مؤسسه آموزشی معتبر در کشور خود ثبت نام و تحصیل کرده باشند؛
  • در زمان درخواست نمی‌توانند در یک برنامه تحصیلی دیگر در یک مؤسسه دانشگاهی کانادا ثبت نام کرده باشند؛
  • نباید درخواست در حال بررسی برای شهروندی یا اقامت دائم کانادا داشته باشد؛
  • نمی توانند قبلاً در یک برنامه بورسیه تحصیلی که توسط دولت کانادا تأمین می‌شود، شرکت کرده باشند (به ویژه کمک هینه خاصی که برای آن درخواست می‌دهند)؛
  • علاوه بر این، دانشگاه کانادایی که دانشجو در آن ثبت نام می‌کند باید جزو موسسات آموزشی تعیین شده (DLI) باشد، زیرا تنها این مؤسسات آموزشی در کانادا مجاز به پذیرش دانشجویان بین المللی هستند. 

بورسیه تحصیلی و اسکالرشیپ فدرال برای دانشجویان بین المللی جدید

اسکالرشیپ‌های تحصیلی در کانادا «The Study in Canada Scholarships»

هدف از «The Study in Canada Scholarships» در کانادا، افزایش و تنوع بخشیدن به فرصت‌ها در موسسات دانشگاهی کانادا است تا گروه متنوعی از دانشجویان بین المللی را برای برنامه‌های مطالعاتی یا تبادلات تحقیقاتی جذب کند. 

کمک هزینه‌های مالی برای این برنامه می‌تواند از 10 هزار و 200 دلار کانادا برای مقطع کارشناسی (برای یک دوره چهار ماهه / یک ترم)، تا 12 هزار و 700 دلار کانادا برای تحصیلات تکمیلی (برای یک دوره پنج تا شش ماهه) متغیر باشد. 

برای واجد شرایط بودن، متقاضیان باید:

  • شهروند یک کشور یا منطقه واجد شرایط باشند (کشورهای آسیایی: بنگلادش، نپال، تایوان؛ کشورهای اروپایی: ترکیه، اوکراین، سرزمین‌های خاورمیانه و شمال آفریقا: الجزایر، مصر، اردن، مراکش، تونس؛ کشورهای آفریقایی جنوب صحرا: بورکینا فاسو، اتیوپی، غنا، ساحل عاج، کنیا، نیجریه، رواندا، سنگال، تانزانیا، اوگاندا)؛
  • دانشجوی تمام وقت در یک موسسه دانشگاهی در هر یک از کشورها یا مناطق گفته شده باشند؛
  • در زمان ارائه درخواست و در طول مدت برنامه تحصیلی، متعهد به پرداخت شهریه به مؤسسه مربوطه باشند.

اسکالرشیپ  « Canada-ASEAN Scholarships»

برنامه « Canada-ASEAN Scholarships» که توسط دولت کانادا در 6 آگوست 2017 اعلام شد، فرصت های مطالعاتی و تحقیقاتی کوتاه مدت در موسسات پس از متوسطه کانادا را به دانشجویان کشورهای عضو ASEAN ارائه می‌دهد. این برنامه به طور خاص بر مناطقی متمرکز است که از اجرای دستور کار 2030 برای توسعه پایدار حمایت می‌کنند.

کمک هزینه‌های مالی در اینجا از 10 هزار و 200 دلار کانادا برای مقطع کارشناسی (برای مدت چهار ماه / یک ترم)، تا 12 هزار 700 دلار کانادا برای تحصیلات تکمیلی (برای مدت پنج تا شش ماه) متغیر است. 

شرایط واجد شرایط بودن برای این اسکالرشیپ داشتن تابعیت از یک کشور عضو ASEAN از جمله برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس (PDR)، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند یا ویتنام است.

برنامه «The Emerging Leaders in America Program»

در سال 2009، دولت کانادا «The Emerging Leaders in America Program» را با هدف تقویت توسعه سرمایه انسانی و پرورش رهبران آینده در قاره آمریکا معرفی کرد. 

کمک هزینه‌های مالی برای این برنامه از 8 هزار 200 دلار کانادا برای مقطع کارشناسی (برای مدت چهار ماه / یک ترم)، تا 11 هزار و  دلار کانادا برای تحصیلات تکمیلی (برای مدت پنج تا شش ماه) متغیر است. 

جهت واجد شرایط بودن برای این برنامه، دانشجویان باید شهروند یکی از کشورهای کارائیب( آنگویلا، آنتیگوا و باربودا، باهاما، باربادوس، بلیز، برمودا، جزایر ویرجین بریتانیا، جزایر کیمن، کوبا، دومینیکا، جمهوری دومینیکن، گرانادا، گویان، هائیتی، جامائیکا، مونتسرات، سنت کیتس و نویس، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرنادین ها، سورینام، ترینیداد و توباگو، و تورکز و کایکوس). آمریکای مرکزی( کاستاریکا، السالوادور، گواتمالا، هندوراس، نیکاراگوئه و پاناما) و آمریکای جنوبی(آرژانتین، بولیوی، برزیل، شیلی، کلمبیا، اکوادور، پاراگوئه، پرو، اروگوئه و ونزوئلا و مکزیک) باشند. 

دانشجویان می‌توانند هر یک از کمک هزینه‌های تحصیلی گفته شده را برای موارد زیر دریافت کنند: 

  • هزینه ویزا یا اجازه تحصیل/کار؛
  • بلیط هواپیما؛
  • بیمه سلامت؛
  • هزینه‌های زندگی، مانند مسکن، آب و برق و غذا؛
  • حمل و نقل زمینی، از جمله حمل و نقل عمومی؛ 
  • کتابها و لوازم مورد نیاز برای مطالعه یا تحقیق، به استثنای رایانه و سایر تجهیزات.

دولت فدرال همچنین بورسیه‌های دیگری را برای دانشجویان فوق دکتری و فارغ التحصیلان، دانشجویان چینی، قاره آمریکا و غیره ارائه می‌دهد. علاوه بر این، بسیاری از موسسات تحصیلی تعیین شده (DLI) برای دانشجویان بین المللی خود کمک‌های مالی ارائه می‌دهند که دانشجویان بین المللی ممکن است به طور همزمان واجد شرایط این کمک هزینه‌ها نیز باشند.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

مذاکره با دولت‌های استانی برای ایجاد محدودیت در پذیرش دانشجویان بین المللی

 هزینه تحصیل کانادا در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی

۱۰ دانشگاه دولتی برتر در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339 یا 02191008338 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان  ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar