به روز رسانی‌های جدید برای دانشجویان بین المللی 2023
09 دسامبر 2023 - 5:08
بازدید 180
4

از 1 ژانویه2024، تمکن مالی برای متقاضیان اجازه تحصیلی دوبرابر شده و به 20,635 دلار خواهد رسید در تاریخ 7 دسامبر 2023، مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا، به روزرسانی‌های جدیدی برای متقاضیان اجازه تحصیلی و همچنین دانشجویان بین‌المللی حال حاضر کانادا اعلام کرد.  این به روزرسانی‌ها پیرو تغییرات قابل توجهی است که 27 اکتبر 2023 […]

ارسال توسط :
پ
پ

از 1 ژانویه2024، تمکن مالی برای متقاضیان اجازه تحصیلی دوبرابر شده و به 20,635 دلار خواهد رسید

در تاریخ 7 دسامبر 2023، مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا، به روزرسانی‌های جدیدی برای متقاضیان اجازه تحصیلی و همچنین دانشجویان بین‌المللی حال حاضر کانادا اعلام کرد. 

این به روزرسانی‌ها پیرو تغییرات قابل توجهی است که 27 اکتبر 2023 در برنامه دانشجویان بین‌المللی اعلام شد، از جمله ایجاد چارچوبی جدید برای تشویق مؤسسات آموزشی که خدمات و کمک‌های با کیفیت، از جمله محل اقامت، به دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهند. 

به روز رسانی‌های جدید اداره مهاجرت (RCC) برای دانشجویان بین المللی

  • دو برابر شدن تمکن مالی برای متقاضیان اجازه تحصیلی 
  • احتمال محدود کردن ظرفیت پذیرش دانشجویان بین المللی پس از پاییز 2024
  • تمدید سیاست کار تمام وقت برای دانشجویان بین المللی 
  • تمدید اقدامات تحصیل از راه دور
  • سیاست تمدید PGWP در سال 2024 وجود نخواهد داشت

دو برابر شدن تمکن مالی برای متقاضیان اجازه تحصیلی 

وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرد که تمکن مالی برای هزینه زندگی متقاضیان اجازه تحصیل از اول ژانویه 2024 دو برابر خواهد شد تا اطمینان حاصل شود که دانشجویان بین المللی از نظر مالی برای زندگی در کانادا آماده هستند.

متقاضیان اجازه تحصیل کانادا هزینه زندگی را عمدتا با گواهی‌های سرمایه گذاری تضمینی (GIC) 10 هزار دلار نشان می‌دهند. 

این الزام اکنون برای متقاضیان پس از 1 ژانویه 2024، بیش از دو برابر شده و به 20,635 دلار خواهد رسید. 

علاوه بر این، زمانی که اداره آمار کانادا آستانه درآمد پایین (LICO) را تغییر دهد، این آستانه سالانه به روزرسانی خواهد شد. LICO یک معیار نسبی است که نشان می‌دهد چه کسی به طور قابل توجه کمتر از حد متوسط درآمد دارد. همچنین نشان می‌دهد چه کسی بخش قابل توجهی از درآمد خود را صرف مایحتاج اولیه می‌کند و در واقع درآمد کمتری را برای فعالیت‌های دیگر خواهد داشت.

از اوایل دهه 2000، زمانی که تمکن مالی برای یک متقاضی 10 هزار دلار تعیین شد، آستانه هزینه زندگی برای متقاضیان ویزای تحصیلی بدون تغییر باقی مانده است.

در نتیجه، تمکن مالی دانشجویان به مرور زمان با هزینه‌های زندگی سازگار نبوده است. دولت کانادا این میزان را دو برابر کرد تا از آسیب‌پذیری و استثمار دانشجویان پس از ورود به کانادا جلوگیری کند.

در سال 2024، یک متقاضی مجرد باید ثابت کند که 20 هزار و  635 دلار یا 75 درصد از LICO را علاوه بر هزینه‌های سال اول تحصیل و سفر خود دارد.

تغییر جدید برای درخواست‌های تحصیلی جدیدی اعمال خواهد شدکه در یا پس از ۱ ژانویه ۲۰۲۴ دریافت می‌شوند.

سال آینده، همچنین اداره مهاجرت برنامه‌های آزمایشی متمرکزی را با شرکای خود راه‌اندازی خواهد کرد تا روش‌های نوآورانه را برای کمک به گروه‌های کم‌تعداد دانشجویان بین‌المللی در کانادا امتحان کند. 

احتمال محدود کردن ظرفیت پذیرش دانشجویان بین المللی پس از پاییز 2024

وزیر همچنین خاطرنشان کرد، در راستای حمایت بیشتر از دانشجویان، از مؤسسات آموزشی انتظار می‌رود میزان پذیرش خود را  فقط به تعدادی محدود کنند که می‌توانند خدمات لازم از جمله مسکن به آنها ارائه دهند. 

بعلاوه، وزیر اظهار کرد که آنها مایل به انجام اقدامات لازم، از جمله محدود کردن ویزا، قبل از ترم سپتامبر 2024 هستند تا تضمین کنند که مؤسسات آموزشی تعیین شده (DLI) حمایت لازم و کافی را از دانشجویان ارائه می‌کنند.

برای رسیدن به این نتیجه، آنها با دولت‌های استانی و منطقه‌ای، موسسات آموزشی و سایر ذینفعان آموزشی همکاری خواهند کرد.

سیاست کار تمام وقت برای دانشجویان بین المللی تمدید شد

در اطلاعیه‌ای دیگر اعلام شد که معافیت از محدودیت 20 ساعت کار در هفته برای دانشجویانی که ممکن است در زمان برگزاری کلاس‌ها خارج از دانشگاه کار کنند تا 30 آوریل 2024 تمدید می‌شود.

دانشجویان بین المللی که در حال حاضر در کانادا هستند و همچنین افرادی که از 7 دسامبر 2023 برای اجازه  تحصیل درخواست داده اند، مجاز خواهند بود تا 30 آوریل 2024 بیش از 20 ساعت در هفته خارج از دانشگاه کار کنند.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

تمدید فرصت برای ادامه تحصیل آنلاین

بازبینی برنامه اجازه کار بعد از تحصیل (PGWP)

بازگشت محدودیت ۲۰ ساعت کار در هفته برای دانشجویان بین المللی

تمدید اقدامات تحصیل از راه دور

دانشجویانی که قبل از 1 سپتامبر 2024 یک برنامه تحصیلی را شروع می‌کنند و کمتر از ۵۰ درصد از تحصیلات خود را در خارج از کانادا تکمیل کنند، واجد شرایط دریافت اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) خواهند بود.

اقدامات تحصیل از راه دور، اقدامات تسهیل‌کننده‌ای است که به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد زمان صرف شده برای تحصیل آنلاین را در طول مدت اجازه کار پس از فارغ‌التحصیلی حساب کنند. 

دانشجویانی که در آن تاریخ یا پس از آن دوره تحصیلی را شروع می‌کنند، دیگر مشمول این اقدام نخواهند بود.

اقدامات تسهیل آموزش آنلاین برای اولین بار در پاسخ به محدودیت‌های سفر در طول همه‌گیری در سال 2020 اتخاذ شد و گستره آن در سپتامبر 2022 کاهش یافت.

اکثریت دانشجویان بین‌المللی در حال حاضر به صورت حضوری در کانادا تحصیل می‌کنند.

سیاست تمدید  PGWPدر سال 2024 وجود نخواهد داشت

در پاسخ به مشکلات بازار کار در طول همه‌گیری و بهبودی پس از آن، یک سیاست موقت سه بار اجرا شد تا به دارندگان اجازه کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) اجازه دهد، پس از انقضای اجازه کار اولیه خود بتوانند اجازه کار 18 ماهه اضافی دریافت کنند.

اتباع خارجی دارای اجازه کار پس از فارغ التحصیلی که قبل از 31 دسامبر 2023 مجوزشان منقضی می‌شود، همچنان می‌توانند تحت سیاست «PGWP extension 2023» جهت تمدید درخواست دهند.

با این حال، وزیر تصریح کرد که این سیاست موقت ادامه نخواهد یافت. بنابراین هیچ سیاست تمدیدی برای PGWP در سال 2024 وجود نخواهد داشت.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

روند درخواست اجازه کار باز برای کسانی که PGWP آنها منقضی شده است

قانون جدید انتاریو برای دانشجویان دارای گواهی تحصیلی ۱ ساله

مشاغل مناسب دانشجویان بین المللی در کانادا

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339، 02191008338 یا 02159174000 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) (کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar