بهبود اقتصادی نوا اسکوشیا و افزایش سطح مهاجرت
16 ژانویه 2021 - 23:35
بازدید 463
9

دعوتنامه های صادرشده ۲۰۲۰، فراتر از پیش بینی ها بوده است نوا اسکوشیا با افزایش تعداد مهاجران در سال 2020، زمینه بهبود اقتصادی طی چند سال آینده را فراهم کرد. در سال گذشته، مجموعاً 3517 متقاضی مهاجرت به این استان دعوت شده اند، که بسیاری از آنها یا در زمینه خدمات حیاتی (مانند نیروی کار […]

ارسال توسط :
پ
پ

دعوتنامه های صادرشده ۲۰۲۰، فراتر از پیش بینی ها بوده است

نوا اسکوشیا با افزایش تعداد مهاجران در سال 2020، زمینه بهبود اقتصادی طی چند سال آینده را فراهم کرد.

در سال گذشته، مجموعاً 3517 متقاضی مهاجرت به این استان دعوت شده اند، که بسیاری از آنها یا در زمینه خدمات حیاتی (مانند نیروی کار بهداشتی) مشغول به کار هستند، یا در کانادا زندگی می کنند. انتظار می رود با کاهش محدودیت های سفر مربوط به همه گیری کرونا، کسانی که هم اکنون در خارج از کشور زندگی می کنند، به کانادا بیایند.

تمرکز بر خدمات حیاتی در سال جاری به این معناست که بسیاری از نیروی کار بهداشتی، مانند دستیارهای مراقبت، پرستاران، و پزشکان در این استان حفظ شده اند.

به دلیل همه گیری، سطح مهاجرت در سال 2020 در مقایسه با 2019 کمتر بود. با این وجود، نوا اسکوشیا به پردازش درخواست ها از طریق «پایلوت مهاجرت آتلانتیک» (AIP) و «برنامه انتخاب استانی نوا اسکوشیا» (NSNP) ادامه داد. طبق گفته خانم «لنا دیاب»، وزیر مهاجرت استان، تداوم مهاجرت نقش بسزایی در بهبود و رشد اقتصادی نوا اسکوشیا پس از دوران کرونا خواهد داشت. این استان به کار با ذی نفعان خود برای شناسایی نیازهای نیروی کار در بخش های اصلی خدمات حیاتی، و همچنین کارفرمایانی که برای ایجاد رشد اقتصادی به مهارت ها و استعدادهای تخصصی نیاز دارند، ادامه خواهد داد.

نوا اسکوشیا بر جذب استعدادهای خارجی با مهارت های تخصصی در مشاغل مورد نیاز مبرم تمرکز دارد. به علاوه، به دنبال حفظ دانشجویان بین الملل پس از فارغ التحصیلی است. سال گذشته، 1018 دانشجو پس از فارغ التحصیلی، متقاضی اقامت در نوا اسکوشیا بوده اند، که نسبت به سال 2014 ( با تنها 35 فارغ التحصیل در استان)، افزایش چشمگیری داشته است.

 

نحوه مهاجرت به نوا اسکوشیا

کسانی که مایل به اقامت دائم در نوا اسکوشیا هستند، دو گزینه برای انتخاب دارند: «پایلوت مهاجرت آتلانتیک» (AIP) و «برنامه انتخاب استانی نوا اسکوشیا» (NSNP). «AIP» به کارفرمایان در «آتلانتیک کانادا» اجازه می دهد تا اتباع خارجی را برای مشاغل مورد نیاز استخدام کنند. کارفرمایان نیازی به دریافت «ارزیابی میزان تاثیر بر بازار کار»  (LMIA)ندارند. آتلانتیک کانادا از چهار استان نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک ، نیوفاندلند و لابرادور، و جزیره پرنس ادوارد تشکیل شده است.

متقاضیانی که از طریق «AIP» وارد کانادا می شوند، باید از یک کارفرمای مورد تأیید، پیشنهاد شغلی داشته باشند. همچنین باید دارای یک «برنامه اسکان و استقرار شخصی» باشند. افرادی که پیشنهاد شغلی را از کارفرمایی در آتلانتیک کانادا می پذیرند، برای تهیه «برنامه اسکان و استقرار شخصی» خود، توسط کارفرمای مربوط به یک ارائه دهنده خدمات اسکان و استقرار ارجاع داده می شوند.

در سیستم «NSNP»، متقاضیان می توانند تحت هشت زیرشاخه مختلف، اقدام کنند:

  • «تجربه نوا اسکوشیا: اکسپرس انتری»: برای متقاضیان اکسپرس انتری که حداقل یک سال در نوا اسکوشیا کار کرده اند
  • «اولویت های بازار کار نوا اسکوشیا»: برای متقاضیان اکسپرس انتری که نیازهای خاص بازار کار را برآورده می کنند
  • «اولویت های بازار کار نوا اسکوشیا برای پزشکان»: برای متقاضیان اکسپرس انتری که پیشنهاد شغلی به عنوان پزشک خانواده یا پزشک متخصص دارند
  • «زیرشاخه پزشکان»: برای پزشکانی که در نوا اسکوشیا پیشنهاد شغلی دارند و در سیستم اکسپرس انتری نیستند
  • «زیرشاخه نیروی کار متخصص»: برای نیروی کار متخصصی که پیشنهاد شغلی در استان دریافت کرده اند
  • «زیرشاخه مشاغل مورد نیاز»: برای نیروی کار دارای پیشنهاد شغلی در مشاغلی که «مورد نیاز» تلقی می شوند.
  • «زیرشاخه کارآفرینان»: برای افرادی که مایل به شروع کار در استان هستند
  • «زیرشاخه کارآفرینان فارغ التحصیل بین الملل»: برای فارغ التحصیلان بین المللی که مایل به شروع کار در استان هستند

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar